صفر تا صد چاپ مقاله علمی

انتشار 2 دی 1398
مطالعه 23 دقیقه

دست‌های پشت پرده چاپ مقاله. هر آنچه نیاز است در خصوص صفرتاصد چاپ مقاله بدانید با تمام جزئیات و بدون هیچ سانسوری اعلام‌شده است. اگر شما هم جز ء افرادی هستید که به هر دلیلی نیاز به چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی دارید، توصیه می‌کنیم حتماً این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

صفر تا صد چاپ مقاله علمی

مقالات علمی، نتیجه پژوهش ، مطالعه عمیق و متمرکز نظری و عملی یک یا چند محقق است که باهدف دستیابی به نتایج جدید در موضوعات خاص علمی تهیه و منتشر می‌شوند. در حالت ساده‌تر، یک مقاله علمی، گزارشی از پژوهش‌ها و یافته‌های گروهی از دانش جویان، محققان یا اساتید را نشان می‌دهد که توانسته‌اند با اقدامات خود، به نتایج جدیدی از مسائل مختلف علمی دست یابند. نحوه تهیه این گزارش که به‌صورت مقاله نگارش می‌شود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زمانی که دانشمندی به نتایج جدیدی از علم دست میابد، برای اینکه بتواند یافته‌های خود را در سطح بین‌المللی نشر داده و سایر پژوهشگران را از یافته‌های خود آگاه سازد، نیاز دارد، پژوهش‌های خود را در قالب یک مقاله، در ژورنال‌های معتبر بین‌المللی نشر دهد.

صفرتاصد چاپ مقاله علمی

صفرتاصد چاپ مقاله علمی به شرح زیر می‌باشد:

  1. نگارش مقاله

  2. انتخاب ژورنال مناسب جهت سابمیت

  3. فرمت بندی مقاله

  4. سابمیت مقاله

  5. داوری مقاله

  6. نتیجه نهایی مقاله (ریجکت، پذیرش یا دریافت اصلاحیه)

صفر تاصد

نگارش مقاله

نحوه نگارش مقاله، به‌صورتی که بتواند توجه داوران مجلات معتبر را جلب کند، یک کار تخصصی است. تمام ژورنال‌های معتبر داخلی و خارجی برای خود استانداردهایی را در نظر گرفته‌اند. برای اینکه یک مقاله شانس پذیرش بالایی داشته باشد، باید مقاله نگارش شده چه ازنظر انتخاب موضوع، چه ازنظر محتوای اصلی و چه ازنظر منابع و مآخذ ، به شکلی باشد که نشان دهد، این مقاله در حیطه تخصصی خود یک‌قدم، روبه‌جلو برداشته است. برای نگارش مقاله یکی از پروسه‌های شناخته‌شده و علمی استخراج مقاله از پایان‌نامه است که به ثبت بین‌المللی نتایج پایان‌نامه کمک می‌کند.

مقاله

اجزای اصلی یک مقاله

موضوع مقاله

موضوع مقاله بسیار مهم است و باید بیشترین حساسیت ممکن را در انتخاب آن بکار برد. باید بدانیم، موضوعات تکراری که قبلاً مقالات زیادی در باب آن‌ها چاپ کرده‌اند، به‌هیچ‌عنوان موردقبول داوران مجلات نیست. تنها موضوعاتی را انتخاب کنید که یا قبلاً کمتر به آن پرداخته‌شده باشد یا حداقل اگر موضوع تکراری است، در بخش نتایج، موارد جدیدی ذکر کرده باشید.

عنوان مقاله

Tittle

عنوان مقاله نخستین چیزی است که نظر دیگران را به خواندن مقاله شما جلب می‌کند. باید طوری نوشته شود که خواننده با دیدن عنوان مقاله، موضوع کلی آن دستش بیاید. معمولاً 6 الی 15 کلمه مناسب خواهد بود.

نام و وابستگی نویسندگان Affiliation

نام نویسندگان به همراه وابستگی آن‌ها به مراکز تحقیقاتی یا دانشگاهی و یا افیلیشن که باید زیر اسامی نوشته شود.

چکیده

Abstract

در چکیده مقاله، ضمن بیان اهمیت موضوع، باید نتایج به‌دست‌آمده هم به‌طور شفاف و دقیق توضیح داده شود. معمولاً چکیده بین 200 الی 350 کلمه نوشته شود.

کلمات کلیدی

Keywords

کلمات کلیدی بیان‌کننده موضوع مقاله هستند. همان‌طور که مشخص است، کلماتی باید در این بخش انتخاب شوند که هم موضوع مقاله را مشخص می‌کنند و هم در مقاله پرتکرار هستند. این کلمات ازآن‌جهت اهمیت دارند که با جستجوی این کلمات در منابع علمی می‌توان مقالات دلخواه را با موضوع دلخواه بیابیم. معمولاً تعداد کلمات کلیدی بین 4 الی 6 کلمه مناسب خواهد بود.

مقدمه

Introduction

در این قسمت باید تاریخچه و اهمیت موضوع، مشکلات و نقاط ضعف روش‌های پیشین و رویکرد شما برای حل این مشکلات نوشته شود.

موارد و روش‌ها

Materials And Methods

در این بخش کلیه مواد و دستگاه‌های استفاده‌شده، پروتکل انجام آزمایش (در مقالات تجربی) و روابط ریاضی، فرضیه‌ها، اثبات قضیه‌های ذکرشده، نرم‌افزارهای استفاده‌شده و مقادیر عددی پارامترها (در مقالات تئوری) به‌طور کامل نوشته می‌شوند.

جمع‌بندی Conclusion

در این قسمت به‌مرور بسیار مختصری از کل مقاله پرداخته می‌شود.

بحث

Discussion

این قسمت از مقاله به تفسیر و تعبیر نتایج و دستاوردهای پژوهش اختصاص دارد.

تقدیر و تشکر Acknowledgment

در این قسمت از مؤسسات یا ارگان‌ها و افرادی که به نحوی در انجام پژوهش به نویسندگان کمک نموده‌اند، تشکر و قدردانی می‌شود.

پیوست‌ها

Appendix

در این بخش مطالبی که با متن مقاله مرتبط می‌باشد اما ذکر آن‌ها در متن اصلی در اولویت دوم قرار دارد، درج می‌گردد.

منابع

References

این بخش مربوط به مشخصات تمامی منابع و مقالاتی است که در متن مقاله به آن‌ها ارجاع شده که باید به‌طور دقیق و کامل نوشته شوند.

انتخاب مجله

بعدازاینکه مقاله آماده شد، یکی از مهم‌ترین تصمیمات، انتخاب مجله مناسب با موضوع مقاله است. متأسفانه عدم توجه به انتخاب صحیح مجله باعث شده است تا بیشترین آمار ریجکت مقاله، مربوط به همین انتخاب مجله نامناسب و رد موضوعی مقاله باشد. بهتر است تنها به‌عنوان مجله اکتفا نکنیم و بخش aims & scop مجلات را به‌خوبی مطالعه کنیم. همه مجلات علمی اهداف محدودی را دنبال می‌کنند و برای اینکه مقاله برای داوری مجوز بگیرد، شرط اول این است مقاله و مجله هم اسکوپ باشند.

سرچ

انواع مجلات علمی

مجلات بین‌المللی

  • مجلات ISI

  • مجلات اسکوپوس Scopus

  • مجلات ISC

  • مجلات PUBMED

  • مجلات علمی پژوهشی خارجی (اینترنشنال)

مجلات داخلی

  • مجلات علمی-پژوهشی

  • مجلات علمی- ترویجی

  • مجلات علمی- تخصصی

مجلات بین‌المللی

مجلات ISI

مؤسسه اطلاعات علمی یا Institute for Scientific Information مؤسسه‌ای با تمرکز بر علم‌سنجی و انتشارات علمی است که در سال 1960 توسط یوجین گارفیلد آمریکایی تأسیس شد. این مؤسسه پس از بیماری آقای گارفیلد توسط مؤسسه علمی تامسون در سال 1992 خریداری و به‌عنوان Thomson ISI شناخته شد. شرکت تامسون در سال 2002 شرکت رویترز را نیز خریداری کرده و شرکت تامسون رویترز (Thomson Reuters) با ریاست آقای دیوید تامسون تشکیل شد که دفتر مرکزی آن در نیویورک قرار دارد و مؤسسه اطلاعات علمی یا موسسه ISI قبلی اکنون بخشی از آن است. ازجمله اساسی‌ترین و معروف‌ترین کارهای این شرکت انتشار نام مجلات معتبر است که به نام مجلات ISI یا مجلات برتر تامسون رویترز معروف‌اند. کار مهم بعدی این موسسه انتشار ضریب تأثیر یا Impact Factor برای مجلات است.

Impact Factor

در سال 1960 میلادی، توسط یوجین گارفیلد، بنیان‌گذار موسسه اطلاعاتی ISI معرفی شد. ایمپکت فکتور مهم‌ترین شاخص مطرح‌شده در زمینه سنجش علمی است و درواقع، نشان‌دهنده میزان تأثیرگذاری یک مقاله به مقالات بعدی است.

محاسبه ایمپکت فکتور

نکته مهم

به‌صورت کلی مجلات ISI، به دودسته مجلات ایمپکتدار (JCR) و مجلات بدون ایمپکت (ISI Listed) تقسیم‌بندی می‌شوند. مجلات JCR جز مجلات درجه A و مجلات ISI Listed جزء مجلات درجه B تقسیم‌بندی می‌شوند.

برای اینکه مطمئن شویم مجله‌ای ISI است، به سایت http://mjl.clarivate.com/ مراجعه کرده و ISSN مجله را بررسی می‌کنیم. باید یکی از چهار نمایه استنادی بالا باشند.

مجلات اسکوپوس Scopus

اسکوپوس یکی از نمایه‌های استنادی معتبر و شناخته‌شده‌ است که اطلاعات کتاب‌شناختی حدود 60 میلیون سند را در خود جمع‌آوری کرده است. همچنین این پایگاه علمی یکی از محصولات ناشر بزرگ، الزویر (Elsevier) است که استفاده از اطلاعات آن نیاز به اشتراک و پرداخت هزینه دارد. اسکوپوس همه حیطه‌های علوم که شامل علوم زیستی، فیزیک و شیمی و علوم اجتماعی می‌شود را در برمی‌گیرد.

شاخص SJR

مجلات اسکوپوس مانند مجلات ISI که از ایمپکت فکتور برای اعتبار دهی ژورنال‌های خود بهره می‌برد، اسکوپوس نیز از فاکتوری به نام SJR بهره می‌برد. شاخص SJR هر مجله بیانگر میانگین وزنی تعداد مقالاتی است که در نوشته‌های علمی دیگر استناد شده‌اند. به عبارتی تعداد ارجاعات به مقالات یک مجله، نشان‌دهنده SJR آن مجله است. این شاخص به لحاظ مفهومی شبیه به ایمپکت فاکتور impact factor است؛ با این تفاوت که در محاسبه ایمپکت فاکتور همه سایتیشن‌ها یکسان فرض می‌شود و هیچ‌کدام‌ از این استنادها به دیگری برتری ندارد. ولی برای محاسبه SJR علاوه بر تعداد استنادها به اعتبار آن مجلات رفرنس داده‌شده هم توجه می‌شود.

Quartile Score

هنگامی‌که شما می‌خواهید مقاله‌ای را به‌عنوان مرجع جهت استناد به آن پیدا کنید، باید از اعتبار مقاله و مجله‌ای که آن مقاله را به چاپ رسانده است، اطمینان حاصل نمایید. هم‌چنین درصورتی‌که قصد دارید مقاله‌ای را در یک مجله خاص به چاپ برسانید می‌بایست از رتبه مجله در بین مجلات مشابه اطلاع داشته باشید. فاکتورهای گوناگونی می‌توانند در این مسیر شما را یاری کنند که یکی از آن‌ها رتبه‌بندی مجلات بر اساس quartiles یا همان چارک‌ها می‌باشد. نمره Q یا Quartile Score در حقیقت برای رتبه‌بندی مجلات اسکوپوس استفاده می‌شود که در آن بر اساس هر طبقه‌ای که مجلات در آن قرار دارند، امتیازی بین Q1 تا Q4 به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

انواع تقسیم‌بندی مجلات اسکوپوس

  1. مجلات اسکوپوس چارک 1 و 2 (Q1, Q2) جز مجلات درجه A قرار دارند.

  1. مجلات اسکوپوس چارک 3 و 4 (Q3, Q4) جز مجلات درجه B قرار دارند.

برای اینکه مطمئن شویم مجله‌ای SCOPUS است، به سایت https://www.scimagojr.com/ مراجعه کرده و ISSN مجله را بررسی می‌کنیم.

مجلات ISC

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) یک سامانه اطلاع‌رسانی علمی است که درصدد تجزیه‌وتحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم‌سنجی معتبر اسلامی می‌باشد. پس از تامسون و اسکوپوس، ISC (پایگاه استنادی علوم جهان اسلام) سومین پایگاه استنادی برای سنجش عملکرد پژوهشی کشورها محسوب می‌شود که 57 کشور در آن مشارکت دارند. معمولاً این مجلات در درجه C قرار دارند.

برای اینکه مطمئن شویم مجله‌ای ISC است، به سایت https://isc.gov.ir/fa مراجعه کرده و ISSN مجله را بررسی می‌کنیم.

مجلات PUBMED

کتابخانه ملی پزشکی آمریکا (NLM) بزرگ‌ترین کتابخانه پزشکی دنیا محسوب می‌شود. رسالت این کتابخانه که به‌عنوان یک موسسه غیرانتفاعی عمل می‌کند، ارائه اطلاعات لازم به کاربران حوزه پزشکی و پیراپزشکی برای انجام پژوهش، آموزش و انجام مراقبت‌های سلامتی و درمانی است. این کتابخانه از سال 1879 بالغ‌بر 29 میلیون رکورد اطلاعاتی و کتاب‌شناسی را در خصوص مقالات منتشرشده در زمینه پزشکی و پیراپزشکی است در خود انبار کرده است و در اختیار کاربران قرار می‌دهد. لازم به ذکر است اصلی‌ترین پایگاه داده پابمد، مدلاین است که اطلاعات مقالات زیست-پزشکی را در خود ذخیره دارد و در برخی مواقع این دو واژه به‌جای یکدیگر استفاده می‌شوند. از سال 1996 به بعد نیز دسترسی به این مجموعه برای عموم و به‌صورت رایگان از طریق پابمد میسر گشت.

مجلات پابمد معمولاً جز مجلات درجه A، دسته‌بندی می‌شوند.

برای اینکه مطمئن شویم مجله‌ای PUBMED است، به سایت https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed مراجعه کرده و ISSN مجله را بررسی می‌کنیم.

مجلات علمی پژوهشی خارجی (اینترنشنال)

این مجلات، معمولاً به مجلات جدیدالنشری گفته می‌شوند که هنوز، یکی از نمایه‌های معتبر لیست بالا را دریافت نکرده‌اند. همچنین مجلات ISI و اسکوپوسی که به دلایل مختلف از این پایگاه‌ها خارج می‌شوند، جز این گروه از مجلات قرار می‌گیرند. درجه اعتبار این مجلات D می‌باشد.

مجلات داخلی

مجلات علمی-پژوهشی

مقالات علمی پژوهشی یا همان پژوهشنامه به مقاله‌ای گفته می‌شود که بر پایه پژوهش‌های توصیفی یا آزمایشی انجام گیرد. به بیانی روشن‌تر به پژوهش‌هایی که نتایج آن‌ها به کاربردها، روش‌ها و مفاهیم و مشاهدات جدید در زمینه علمی باهدف پیشبرد مرزهای علمی و فن‌آوری منجر گردد، علمی پژوهشی گفته می‌شود. اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان، پژوهشگران مراکز علمی، تولیدی و تحقیقاتی ازجمله مخاطبان اصلی این مجلات هستند. همان‌طور که از نام آن مشخص است مقالات علمی پژوهشی داخلی اغلب در مجله‌های تخصصی مرتبط به آن پژوهش اکسپت و چاپ می گردد در این نوع مجلات رعایت اصل اختصار و خلاصه‌نویسی در تدوین مقالات بسیار ضروری است. بااین‌حال نتایج یک پژوهش علمی در مقاله باید به‌گونه‌ای گرداوری شود که در آن هیچ‌یک از جنبه‌های مهم پژوهش از قلم نیافتند.

مجلات علمی- ترویجی

یک مقاله علمی ترویجی یا مرور ادبیات، اطلاعات منتشرشده در حوزه یک موضوع بخصوص در یک محدوده زمانی را موردبحث و بررسی قرار می‌دهد. مقاله علمی ترویجی (مرور ادبیات) می‌تواند خلاصه‌ای از مقالات و منابع موجود باشد اما معمولاً سازمان‌دهی خاص خود را دارد و خلاصه و استنتاج‌ها را ترکیب می‌کند و اطلاعات را در ساختاری نو ارائه می‌دهد. مقاله علمی ترویجی می‌تواند تفسیری جدید از مقالات و کارهای قبلی ارائه دهد یا اطلاعاتی جدید را با تفاسیر قبلی در هم آمیزد، یا سیر جریان پیشرفت فکری حوزه موردبحث و مباحثات مربوط به آن را ترسیم کند. مقاله علمی ترویجی بسته به موقعیت ممکن است مقالات و منابع را مورد ارزیابی قرار دهد و مناسب‌ترین و مرتبط‌ترین منابع را به خواننده پیشنهاد کند. این مقالات بر پایه جابه‎جایی، تلفیق و ترکیب دانش موجود تهیه می‌شوند و معمولاً به روشن شدن زوایای مقاله‌ای کمک می‎نمایند، ازاین‌گونه مقالات می‎توان به مقالات مروری، تدوینی، ترجمه‎ای، تحلیلی اشاره کرد.

مجلات علمی- تخصصی

این مجلات معمولاً وابسته به برخی سازمان‌ها و نهادهای خاص بوده و مباحث تخصصی در یک زمینه را مطرح می‌کنند و نویسندگان مختلف می‌توانند مطالب خود را برای این مجلات ارسال کنند. نکته قابل‌توجه در مورد این نوع مجلات این است که این مجلات معمولاً هیچ‌گونه امتیاز و مجوز علمی را از ارگان‌های زی ربط مثل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا حوزه علمیه دریافت نکرده‌اند و صرفاً به‌منظور اطلاع‌رسانی و بالا بردن آگاهی‌های قشر خاصی از افراد جامعه در زمینه‌های تخصصی به چاپ مطالب می‌پردازند.

نکته

در ایران، بین مجلات داخلی، مجلات علمی پژوهشی در رده اول، علمی ترویجی در درجه دوم و علمی تخصصی در درجه سوم قرار دارند؛ اما دراین‌بین، تنها ژورنال‌هایی که در پایگاه‌های معتبر ISI یا اسکوپوس نمایه می‌شوند دارای اعتبار بین‌المللی هستند.

فرمت بندی مقاله

بعد از انتخاب مجله مناسب با مقاله نوبت به فرمت بندی مقالات علمی به صورت تخصصی به فرمت مجله انتخابی است. مقاله قبل از اینکه به نشریه انتخابی سابمیت گردد، باید طبق اصول و چارچوب مجله فرمت بندی شود. این بخش در قسمت راهنمای نویسندگان قابل‌رؤیت است و رعایت تمام نکات ذکرشده، برای تمام مقالات الزامی است.

سابمیت مقاله

پس از فرمت بندی، مقاله آماده سابمیت به مجله است. این کار توسط سیستم سابمیت مجله انجام‌شده و بسته به نوع سابمیت مجله به دو طریق سیستم آنلاین و ایمیل انجام می‌شود.

در سیستم سابمیت آنلاین، در سایت مجله سیستم و پنلی قرار دارد که باید در آن ثبت‌نام شود و بعد از تکمیل مشخصات و ایجاد یوزر پسورد بنام نویسنده مسئول مقاله باید فایل‌های مقاله Manuscript، چکیده مبسوط، کاورلتر، چکیده گرافیکی و سایر موارد الزامی مجله را به ترتیب و در بخش‌های اعلامی مجله بارگذاری نمایید. درنهایت کد مقاله خود را دریافت خواهید کرد که می‌توانید از این کد و یوزر- پسوورد ابتدایی، برای انجام پیگیری و مکاتبات با مجله استفاده کنید.

کاور لتر شغلی

کاور لتر

بهترین سایت سفارش چکیده گرافیکی باکیفیت عالی

چکیده گرافیکی

بهترین سایت سفارش چکیده مبسوط باکیفیت عالی

چکیده مبسوط

در سابمیت از طریق ایمیل باید فایل فرمت بندی شده مقاله را به همراه فایل مشخصات و هر فایل دیگری که مجله در راهنمای نویسندگان اعلام کرده است را از طریق ایمیل اعلامی مجله برای سردبیر ارسال نمایید.

پروسه داوری مقاله

در درجه نخست اینکه اگر مقاله‌ای را به ژورنال معتبری ارسال می‌کنید باید بدانید که پروسۀ داوری و اعمال‌نظر طولانی است. لذا داشتن صبر و حوصله و پرهیز از رفتارهای عجولانه (هرروز به دفتر مجله زنگ زدن و ایمیل مدام به سردبیر و ...) گام اول برای دریافت پذیرش است.

به‌منظور پی بردن به میانگین زمان داوری تا پذیرش مقالات بررسی سایت مجله و بخش درباره مجله است و اگر در سایت مجله موفق به یافتن بازه داوری نشدید می‌توانید از تاریخ مقالات چاپ‌شده استفاده نمایید. بهترین مسیر مراجعه به تاریخ‌های دریافت، اصلاح و پذیرش مقاله است که در غالب ژورنال‌ها در درون‌متن مقاله قید می‌شود. پس با دقت در این تاریخ‌ها می‌توان زمان تقریبی فرآیند داوری را دریافت.

ادیتورها معمولاً مقالات بهتر را در اولویت قرار می‌دهند؛ یعنی شما شاید دو مقاله را هم‌زمان و با سطوح علمی متفاوت در یک ژورنال معتبر سابمیت (ارسال) کنید، ولی ادیتور، مقالۀ­ بهتر را زودتر به داوران ارسال می‌کند.

داوران

به این نکته هم توجه بفرمایید که به‌هرحال اعتبار نویسنده نیز در تسریع فرآیند اعلام نظر ژورنال بسیار مؤثر است! قطعاً افرادی که دارای اعتبار علمی بالاتر هستند و در آن ژورنال دارای مقاله می‌باشند و به‌ویژه داوری مقالاتی را در ژورنال مذکور انجام داده‌‌اند، در اولویت قرار می‌گیرند. هرچند این اولویت قطعی و رسمی نیست اما به‌هرحال ازنظر روانی اثراتی را بر جای می‌گذارد.

تجربه نشان داده اگر استادتان دریکی از مجلات معتبر داخلی یا خارجی مقاله به چاپ رسانده است، بهتر است نام استاد را به‌عنوان یکی از نویسندگان قرار داده، در بخش منابع به مقاله ‌ایشان رفرنس داده و مقاله را به همان مجله سابمیت کنید.

پس از سابمیت مقاله، به‌صورت میانگین مقاله 4 تا 8 هفته در دست ادیتور مجله قرار می‌گیرد و تیم تخصصی، مقاله را از جنبه‌های مختلف موردبررسی قرار می‌دهند. در این مرحله چکیده مقاله خوانده‌شده و اسکوپ کار، با اهداف مجله مقایسه می‌گردد، در صورت دور بودن مقاله از اهداف مجله بدون داوری ریجکت می‌گردد. همچنین یکی از مهم‌ترین مواردی که در این مرحله موردبررسی قرار می گردد، بخش منابع و رفرنس‌های آن است. برای مجلات معتبر بیشتر رفرنس دهی به مقالات 3 سال اخیر اهمیت دارد و منابع قدیمی موردقبول نیست.

ادیتور

نتیجه نهایی مقاله

پس‌ازاینکه مقاله از فیلتر اولیه مجله عبور کرد، برای داوری ارسال می‌شود. معمولاً هر مجله حداقل چند داور دارد که مقاله را موردبررسی قرار می‌دهند و سه حالت پیش می‌آید:

  1. مقاله استاندارد است و پذیرش می‌شود

  1. مقاله ‌ایرادات جزئی دارد، اصلاحیه می‌خورد و پس از برطرف شدن موردپذیرش قرار می‌گیرد

  1. مقاله ‌ایرادات کلی دارد و به نویسنده ریجکت می گردد.

اکسپت مقاله

نامه پذیرش

پس‌ازاینکه مقاله داوری را با موفقیت طی کرد، از طرف مجله، نامه پذیرشی به ایمیل نویسنده مسئول ارسال می گردد. نامه پذیرش حاوی عنوان و ISSN مجله، عنوان و نام نویسندگان مقاله و تاریخ چاپ به همراه امضای ادیتور مجله است.

چاپ

زمان چاپ و نمایه شدن حدودی مقاله، معمولاً در نامه پذیرش ذکر می‌گردد و این زمان ، بستگی به خود مجله دارد. برخی مجلات فصلنامه و برخی سالنامه هستند.

بارکد مقاله

اصطلاحات پرکاربرد در چاپ مقاله

iSSN مجله

شماره‌سریال استاندارد بین‌المللی شاپا یا ISSN مخفف عبارت انگلیسی International Standard Serial Number شماره هشت‌رقمی منحصربه‌فردی است که برای مشخص کردن یک نشریه دوره‌ای چاپی یا الکترونیکی به کار می‌رود. این استاندارد توسط سازمان بین‌المللی استانداردسازی تحت نام ایزو 3297 در سال 1975 تبیین شده است. کدهای ISSN از جانب شبکه‌های مراکزی بین‌المللی که غالب آن‌ها در کتابخانه‌های ملی کشورهای مختلف قرار دارند و همچنین مقر اصلی این سازمان در پاریس تعیین می‌شوند. سازمان استاندارد بین‌المللی ISSN یک سازمان نیمه‌دولتی است که در سال 1974 با امضای یک موافق نامه بین یونسکو و دولت فرانسه تأسیس‌شده است. این سازمان وظیفه حفظ و نگهداری و همچنین گسترش کدهای نوع ISSN را بر عهده دارد. این کدها که برپایه سیستم ISDN ثبت می‌شوند و توانایی دارند تا میلیون‌ها رمز را برای انتشارات مختلف، تولید کنند. به‌طور میانگین هرساله حدود 50٬000 کد جدید به فهرست‌های این سازمان افزوده می‌شود. جهت بررسی اصل بودن مجله‌ای و همچنین اعتبار کد issn مجله و حتی برای مواردی که مجلات سایت جعلی دارند و یا چند مجله یک کد issn دارند می‌توان از سایت https://portal.issn.org/ استعلام گرفت.

issn

H-Index

در سال 2005 میلادی، برای اولین بار توسط جرج هیرش فیزیکدان آرژانتینی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به‌عنوان ابزاری برای ارزیابی کیفی تحقیقات علمی پژوهشگران، ارائه شد.

اچ ایندکس H-Index یک شاخص علمی است که می‌کوشد بهره‌وری و تأثیرگذاری دانشمندان و اساتید را به‌صورت کمی نشان دهد. این شاخص بر اساس تعداد مقالات پر استناد و تعداد دفعات استناد شدن آن مقالات توسط سایر مقالات، محاسبه می‌شوند.

سایتیشن یا شاخص استنادی

معنی لغوی Citation Index به معنای شاخص استنادی می‌باشد ولی در مفهوم به این معناست که هرچقدر به منابع و مطالب مقالات مختلف و معتبر استناد می‌کنیم و ارجاع می‌دهیم به همان اندازه میزان سایتیشن (شاخص استنادی) مقاله افزایش پیدا می‌کند. از طریق سایتیشن (شاخص استنادی) ارتباط ارجاعات همه مقالات با یکدیگر مشخص می‌شود و نویسندگان درمی‌یابند که کدام مقالات جدید و یا قدیمی هستند و همچنین می‌توانند اطلاعات بیشتری در مورد مطالب منتشرشده قبلی نیز کسب نمایند.

اهداف سایتیشن:

  • امکان جستجو و بازیابی اطلاعات به‌صورت ساده

  • ارزیابی مقالات علمی بر اساس میزان ارجاعات به آن‌ها

  • شناساندن پیشینه‌های پژوهشی از طریق استنادها و ارجاعات

  • حذف مشکلات زبانی

افیلیشن Affiliation

افیلیشن به معنای وابستگی سازمانی در مقاله و به‌نوعی آدرس همتای شما می‌باشد. در افیلیشن مرتبه علمی، رشته، گرایش، دانشکده و دانشگاه و آدرس ایمیل نویسنده به‌منظور شخصی‌سازی اطلاعات نویسنده درج می‌شود.

مرتبه علمی

نکته اول اینکه هرچند هنوز بسیاری از افراد از مرتبه علمی خود در افیلیشن استفاده می‌نمایند اما بهتر است افیلیشن را با کلمهDepartment of شروع کنید و نام رشته خود را در جلوی آن درج نمایید برای استفاده از مرتبه علمی نیز می‌توانید از توضیحات جدول استفاده نمایید.

مدرس

Lecturer

مدرس ارشد

Senior Lecturer

استادیار

Assistant Professor

Assist.Prof

دانشیار

Associate Professor

Assoc.Prof

استاد تمام

Professor

درصورتی‌که در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستید و هنوز امتحان جامع خود را نگذرانده‌اید می‌توانید از عبارت Ph.D Student و درصورتی‌که امتحان جامع خود در مقطع دکتری را گذرانده‌اید می‌توانید از عبارت Ph.D Candidate استفاده نمایید، همچنین درصورتی‌که عضو هیئت‌علمی دانشگاه می‌باشد می‌توانید از عبارت Faculty Member استفاده نمایید.



تکرار افیلیشن

نکته دوم اینکه درصورتی‌که افیلیشن چندین نویسنده یکسان می‌باشد از تکرار آن‌ها خودداری نمایید بلکه با یک نشانگر مانند یک عدد و یا یک حرف یک افیلیشن را به هر دو نفر اختصاص دهید.

در نگارش افیلیشن حتماً توجه نمایید در صورت امکان، آدرس ایمیل تمامی نویسندگان را به تفکیک در افیلیشن آن‌ها ذکر نمایید در غیر این صورت حتماً نویسنده مسئول را با علامت ستاره و یا عبارت (Corresponding Author) مشخص نموده و حتماً ایمیل ارتباط با ایشان را در مقاله ذکر نمایید.



استفاده از چند افیلیشن

تا حد امکان در تمامی مقالات خود از یک افیلیشن استفاده نمایید و به‌هیچ‌عنوان از دو افیلیشن برای یک نویسنده در یک مقاله استفاده ننماید زیرا ممکن است باعث از بین رفتن امتیاز شما نزد سازمان یا دانشگاه مدنظر شود.



ذکر چند مثال Affiliation

طبق آیین‌نامه مقالات وزارت علوم:

Department of …, Faculty of …, University of…. …, Iran

Department of Excutive Management, Faculty of Management,University of Gilan, Rasht, Iran

Department of Management, Faculty of Humanities, Tarbiat Modarres University, Tehran, Iran

طبق آیین‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی:

Department of …, Faculty of …, … Branch, Islamic Azad University, …, Iran

Department of Industrial Engineering, Faculty of Engineering, SouthTehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran

طبق آیین‌نامه دانشگاه پیام نور :

Department of…, Payame Noor University (PNU), P.O. Box, 19395-3697, Tehran, Iran

Department of Business Management, Faculty of Management, Payame Noor University, Tehran, Iran

Case Report چیست؟

"مطالعه موردی" یا "مورد کاوی" یکی از عناوین مطالعاتی است که روی روش‌های تحقیقاتی که منجر به مطالعه دقیق و عمیق یک مورد یا یک موضوع خاص و یا یک پدیده خاص می‌شود، می‌پردازد. Case Report یکی از ارزشمندترین ابزارهای به اشتراک‌گذاری علوم پزشکی، بین پزشکان می‌باشد.

Letter to Editor یا cover letter چیست؟

مکاتباتی که به‌منظور ارائه یک نکته نظر در مورد موضوع خاص یا مقاله پژوهشی باهدف چاپ شدن در مجله، به سر دبیر صورت می‌گیرد. این عمل را Letter to Editor یا Communications میگویند. اصطلاحاً به این نامه پوششی که پوشش‌دهنده مقاله نیز هست کاورلتر cover letter نیز گفته می‌شود.

هدف:

برای تصدیق، انتقاد، شفاف‌سازی یا تکمیل یک مقاله ارائه‌شده، از Letter to Editor یا cover letter استفاده می‌کنند.

DOI مقاله چیست؟

شناسه دیجیتال مقالات علمی یا Digital Object Identifier یک کد منحصربه‌فرد برای هر مقاله است که همانند اثرانگشت برای آن مقاله می‌باشد. DOI مثل یک بارکد برای شناسایی مقالات آنلاین عمل می‌کند. ناشران برای بهبود شاخص‌های کیفی و کمی مقالات خود با دریافت این کد، عملاً قسمت عمده‌ای از مراحل ارتقاء مجله و افزایش شانس نمایه‌سازی را پشت سر می‌گذارند.

هر DOI شامل مجموعه‌ای از اعداد و گاهی حروف و علامت‌هاست که به هر نوع منبع نوشتار دیجیتالی اختصاص می‌یابد. این شاخص از دو بخش یعنی کد ناشر و کد سند تشکیل‌شده است که با علامت (/) از هم جدا می‌شوند. این کد توسط موسسه DOI صادر و به‌صورت یک لینک به مقاله اختصاص می‌یابد.

کد doi

کد ارکید (ORCID) چیست؟

کد ارکید، مخفف Open Researcher and Contributor ID ، شامل 16 کاراکتر حروف و اعداد است که به‌صورت انحصاری به یک دانشمند یا محقق داده می‌شود که به‌صورت بی‌همتا قابل‌شناسایی می‌باشد. این کد شباهت زیادی به کد DOI دارد؛ با این تفاوت که DOI، تنها برای مقالات تخصیص میابد. کد ارکید توانسته است از 16 اکتبر سال 2012 تاکنون، نام بیش از 7 میلیون محقق را در خود ثبت نماید. دسترسی به این کد رایگان می‌باشد و هدف از ارائه این سرویس، فراهم آوردن یک شاخص مشخص برای هر نویسنده آزاد است. نویسندگان می‌توانند رزومه و کارکرد خود را به‌طور رایگان در پرتال www.orcid.org ثبت‌نام نموده و به‌جای ارسال رزومه به بخش‌های مختلف، کد ORCID خود را در اختیار آن‌ها قرار دهند. هرکسی که این کد را در اختیار داشته باشد، می‌تواند وارد صفحه شخصی نویسنده شده و به‌صورت طبقه‌بندی و دقیق، با توانمندی‌های شخص موردنظر، آشنا گردد. یکی از مزایای ORCID امکان اتصال آن به‌تمامی پایگاه‌های دیگر همانند Scopus, ISI, Scholar, Linkedin, Researchgate می‌باشد.

کد اخلاق چیست؟

کد اخلاق یک شناسه دیجیتال و معتبر است که پس از طرح پروپوزال طرح پژوهشی در شورای مربوطه به یک تحقیق تعلق می‌گیرد. در یک طرح پژوهشی کلیه الزامات اخلاق در پژوهش می‌بایست طبق معاهدات ملی و بین‌المللی رعایت گردد. تشخیص این امر برعهده شورای مربوطه می‌باشد. پیرو مکاتبات متعدد و الزامات قانونی مندرج در وزارت بهداشت و تعهد به کمیته بین‌المللی اخلاق در نشر، از ابتدای سال 2018 درج کد اخلاق (آنلاین و قابل‌پیگیری) در همه مقالات منتشرشده در مجلات الزامی می‌باشد.

امتیازات نویسندگان مقاله

تعداد نویسندگان

سهم هرکدام از نویسندگان

مجموع ضرایب

نویسنده اول

سایر نویسندگان

یک نویسنده

100%

-

100%

دو نویسنده

90%

60%

150%

سه نویسنده

80%

هرکدام 50%

180%

چهار نویسنده

70%

هرکدام 40%

190%

پنج نویسنده

60%

هرکدام 30%

170%

بیشتر از پنج نویسنده

50%

125% تقسیم‌بر هرکدام

175%

در جدول فوق نحوه امتیازدهی بر اساس ترتیب اسم در مقاله قیدشده است و این امتیازات بدین شکل بین نویسندگان تقسیم می‌شود.



نکته مهم: فرق امتیاز نویسنده اول و مسئول

تفاوت مهمی بین نویسنده اول و نویسنده مسئول وجود دارد. نویسنده اول درواقع به‌عنوان مسئول اصلی مقاله و مدیر پژوهش در نظر گرفته می‌شود و جایگاه بالایی در بین اسامی دارد؛ اما نویسنده مسئول به‌عنوان رابط بین نویسندگان مقاله و مجله عمل می‌کند. درواقع به‌عنوان مسئول مکاتبات عمل می‌کند؛ بنابراین امتیاز نویسنده اول بسیار بیشتر از نویسنده مسئول است و در بیشتر اوقات نویسنده مسئول امتیاز خاصی جز جایگاهش در بین نویسندگان ندارد. تنها در برخی از دانشگاه‌های کشور به‌صورت سلیقه‌ای امتیاز نویسنده اول و مسئول یکسان قرار داده‌شده است.

پلاگیاریسم Plagiarism

سرقت ادبی یا سرقت علمی معادل واژه لاتین Plagiarism است. سرقت ادبی بدین گونه تعریف می‌شود که اگر یک فرد، ایده، متن و یا طرحی از هر حوزه‌ای شامل کتب، فیلم، مقالات، نقاشی‌ها، اختراع، عکس، موسیقی، محتوای سایت و… منتصب به فرد دیگری را به نام خود منتشر کند یا بدون ذکر نام صاحب اثر از آن استفاده نماید، سرقت علمی انجام داده است.



مجازات سرقت ادبی

در ایران طبق ماده 23 قانون حمایت حقوق مؤلفان، هر فرد تمام یا قسمتی از اثر دیگری را که موردحمایت این قانون است به نام خود یا به نام پدیدآورنده بدون اجازه او یا عامداً به نام شخص دیگری غیر از خود پدیدآورنده، نشر یا پخش یا عرضه کند به حبس تأدیبی از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد. در برخی از دانشگاه‌ها که به‌صورت جدی به این مسئله توجه می‌کنند، درصورتی‌که اساتید و پژوهشگرانی مرتکب سرقت علمی گردند، جدای از این‌که اعتبار خویش را از دست خواهند داد، مجازات‌هایی از تعلیق تا اخراج نیز در انتظار آن‌ها خواهد بود.

سرقت ادبی

پارافریز Paraphrase

نحوه رفع سرقت ادبی به روش پارافریز

پارافریز (Paraphrase) به معنای بازنویسی مقاله یا متن، تشریح و تفسیر آن به زبان دیگر با همان مفهوم قبلی می‌باشد. به‌عبارت‌دیگر، بیان دوباره یک متن را پارافریز گویند. معمولاً در نگارش متون و مقالات مهم به زبان دیگر مانند انگلیسی، هم‌پوشانی و تشابه متنی به‌صورت غیرعمدی رخ می‌دهد که منجر به سرقت ادبی یا plagiarsim می‌شود. پارافریز متون فارسی و انگلیسی و بازنویسی آن اقدام مؤثری است که نویسندگان برای رفع سرقت ادبی از آن استفاده می‌کنند.

تضمین انجام مراحل صفرتاصد چاپ مقاله علمی

انجام مراحل صفرتاصد چاپ مقاله علمی نیازمند تخصص و زمان است. اگر زمان کافی برای انجام تمامی این مراحل صفر تاصد را ندارید اصلاً وارد این پروسه نشوید زیرا کمبود زمان منجر به کاهش کیفیت کار خواهد شد و ممکن است نتیجه‌ای نامناسب برای شما داشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از مؤسسات و کارشناسانی کمک بگیرید که پروسه صفر تاصد چاپ مقاله علمی را به‌صورت کاملاً تخصصی و تضمینی در سریع‌ترین زمان به انجام می‌رسانند. مؤسسات بسیاری درزمینهٔ چاپ مقاله علمی فعالیت دارند. یکی از این مؤسسات معتبر که پروسه صفرتاصد چاپ تضمینی مقاله در مجلات معتبر را از مرحله استخراج مقاله از پایان‌نامه با تضمین کیفیت و گارانتی تا مراحل بعدی ترجمه و فرمت بندی و سابمیت به‌صورت کاملاً تخصصی و تضمینی انجام می‌دهد موسسه آذرگان می‌باشد.

مراحل ثبت سفارش صفرتاصد چاپ مقاله علمی

مراحل ثبت سفارش چاپ مقاله علمی در موسسه آذرگان به ترتیب مراحل زیر است.

ثبت سفارش

ثبت سفارش

بررسی مقاله

بررسی و معرفی مجله

تایید مشتری

تایید و واریز پیش پرداخت

پذیرش و چاپ مقاله

تسویه و چاپ مقاله

چرا موسسه آذرگان

پوشش کامل زبان ها و تخصص ها

پوشش کامل زبان ها و تخصص ها

پشتیبانی از اکثر مجلات معتبر داخلی و خارجی

پشتیبانی از اکثر مجلات معتبر داخلی و خارجی

کیفیت و زمانبندی مطابق با نیاز شما

کیفیت و زمانبندی مطابق با نیاز شما

کنترل کیفیت نهایی توسط بازرس

کنترل کیفیت نهایی توسط بازرس

صدور گواهی کیفیت و فاکتور رسمی

صدور گواهی کیفیت و فاکتور رسمی

ارتباط مستقیم با مترجم, ویراستار و پشتیبان

ارتباط مستقیم با مترجم, ویراستار و پشتیبان

گارانتی تا زمان پذیرش و چاپ و انتشار

گارانتی تا زمان پذیرش و چاپ و انتشار

ارائه گزارش سرقت ادبی قبل و بعد از پارافریز

ارائه گزارش سرقت ادبی قبل و بعد از پارافریز

ضمانت پایین ترین تشابه ممکن برای پارافریز

ضمانت پایین ترین تشابه ممکن برای پارافریز

تایپ رایگان و ارائه فایل ترک چنج ویرایش کتاب

تایپ رایگان و ارائه فایل ترک چنج ویرایش کتاب

پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته

پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته

حفظ محرمانگی اسناد و فایل ها

حفظ محرمانگی اسناد و فایل ها

موسسه آذرگان

خدمات تخصصی صفرتاصد چاپ مقاله علمی موسسه آذرگان

ما در موسسه آذرگان با همراهی تیم مجرب و حرفه ای در بخش های استخراج مقاله از پایان نامه، ویراستاری، ترجمه تخصصی، فرمت بندی و سابمیت مقاله آماده‌ایم تا آنچه را در چندین سال تجربه چاپ مقاله علمی بدست آوردیم در اختیار شما فرهیختگان عزیز قرار دهیم تا مراحل صفرتاصد چاپ مقاله علمی را در سریع ترین زمان طی نمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

سوالات متداول

تمامی خدمات ترجمه و ویراستاری و چاپ مقاله و ... شامل 72 ساعت گارانتی کیفی هستند ولی برای برخی موارد مثل ترجمه مقاله, گارانتی تا زمان چاپ نیز وجود دارد.

موسسه آذرگان دارای مجوز رسمی از وزارت ارشاد و نماد اعتماد الکترونیکی از اینماد است. بنابراین هیچگونه استفاده غیر قانونی از مطالب ارسالی انجام نمی شود. یکی از مهم ترین اصول موسسه آذرگان حفظ محرمانگی اطلاعات و فایل های ارسالی مشتریان عزیز می باشد و تمامی ارکان این مجموعه ملزم به رعایت اصول محرمانگی و حفظ حریم خصوصی مشتریان هستند.

ما مقاله شما را می توانیم در اکثر مجلات معتبر داخلی و خارجی چاپ کنیم.

لطفا فایل word مقاله و مشخصات مجله مورد نظرتان را از طریق ایمیل زیر ارسال فرمایید. azargan.pub@gmail.com

سوالات بیشتر
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش