ساماندهی اساتید حق التدریس/ افزایش حقوق براساس دو پایه «کارآمدی» و «ممتازی»

انتشار 7 مهر 1399
مطالعه 1 دقیقه

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس از ساماندهی اساتید حق التدریس و اضافه شدن دو پایه کارآمدی و ممتازی به پایه های ترفیع سالیانه خبر داد.

ساماندهی اساتید حق التدریس/ افزایش حقوق براساس دو پایه «کارآمدی» و «ممتازی»

محمدرضا کلباسی در گفتگو با خبرنگار مهر، در تشریح جزییات طرح ساماندهی اساتید حق التدریس در این دانشگاه اظهار کرد: وزارت علوم تمایل دارد حق حق التدریسی ها ساماندهی شوند و دانشگاه ها به جای پرداخت مستقیم به حق التدریس ها، آن را در قالب بهتری به اساتید پرداخت کنند. تصمیم دانشگاه ها این است که براساس میزان کارانه و فعالیت اساتید پرداخت های حق التدریس تغییر کند.

جزئیات طرح ساماندهی اساتید حق التدریس/ دو پایه کارآمدی و ممتازی اضافه شد

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به طرح این دانشگاه برای ساماندهی حق التدریسی ها گفت: براساس این طرح برای حق التدریسی ها دو پایه «ممتازی» و «کارآمدی» در پایه های سالیانه در نظر گرفته ایم؛ یعنی اگر امتیازاتِ فعالیت های پژوهشی و آموزشی یک استاد ۲ یا ۴ برابر امتیازات مرسوم یک پایه باشد، می تواند پایه ممتازی یا کارآمدی بگیرد. هنوز رقم پرداختی مربوط به این دو پایه نهایی نشده است.

تاثیر در حقوق بازنشستگی و سنوات اساتید

کلباسی ادامه داد: وقتی این پایه به استاد تعلق می گیرد، در ردیف حقوقی او اضافه خواهد شد و استاد به جای اینکه حق التدریسی خود را چند ماه یکبار دریافت کند، به شکل ماهانه علاوه بر حقوق خودش دریافتی جداگانه ای خواهد داشت. حتی این پایه و پرداختی مربوط به آن در سنوات باقی می ماند و حتی بعد از بازنشستگی از مزایای آن برخوردار می شود.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس با بیان این مطلب که این طرح هم اکنون در هیات امنای دانشگاه به تصویب رسیده است، گفت: طرح مذکور در واقع برآیندی از ۲-۳ طرح است که با آن چیزی که دانشگاه تهران طراحی کرده، شباهت هایی دارد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش