سابمیت و پذیرش مقاله در مجلات داخلی و خارجی مورد تایید دانشگاه پیام نور

انتشار 30 بهمن 1398
مطالعه 4 دقیقه

بسیاری از دانشجویان و دانش پژوهان، نیاز دارند تا برای دفاع از رساله یا فارغ التحصیلی از دانشگاه ، مقالاتی را در رشته تخصصی خود نوشته و در نشریات داخلی و خارجی به چاپ برسانند. در این مطلب میخواهیم در مورد سابمیت و پذیرش مقاله در مجلات داخلی و خارجی مورد تایید دانشگاه پیام نور مطالبی را بیان کنیم.

سابمیت و پذیرش مقاله در مجلات داخلی و خارجی مورد تایید دانشگاه پیام نور

همانطور که اطلاع دارید، مهمترین فاکتور ارزش گذاری روی مقالات علمی، ژورنالی است که آن مقاله در آن بچاپ رسیده است. در واقع هر چقدر هم که کیفیت مقاله بالا باشد و نویسنده برای گردآوری و تکمیل آن زحمت کشیده باشد، اگر در مجله غیر معتبر به چاپ برسد، از دید جامعه علمی آن مقاله بی ارزش خواهد بود. برای دانشگاه ها و اساتید صاحب نظر نیز ملاک کیفیت مقاله، در اعتبار نمایه آن است. معمولا برای دانشگاه های پیام نور، مجلات معتبر بین المللی و مجلات داخلی مورد تایید، مورد قبول خواهد بود و دانشجویان میتوانند با پذیرش در این مجلات امتیازات لازم را دریافت کنند. دریافت پذیرش از این مجلات بدلیل داوری بلند مدت و سختگیرانه، دانشجویان را با مشکل مواجه کرده، از این رو رعایت نکات زیر میتواند درصد موفقیت مقالات را تا حد زیادی بالا ببرد.

نکات مهم برای افزایش درصد پذیرش و کاهش زمان داوری

موضوع مقاله: هر چقدر مقاله شما دارای نوآوری باشد، درصد حصول به نتیجه دلخواه بالا خواهد رفت. برای داوران مجلات، موضوعات جذاب، موضوعاتی هستند که قبلا کمتر به آنها پرداخت شده و چیزهای جدیدی برای ارائه دارند. برای مقالات علمی پژوهشی داخلی و خارجی مهمترین خصیصه اصالت و ابداع است.

ترجمه مقاله: اگر قصد ارسال مقاله به مجلات بین المللی دارید باید مقاله بصورت تخصصی ترجمه شود. مقاله هر چقدر هم که قوی نگارش شده باشد ، بدون ترجمه قوی نمیتواند مورد پذیرش قرار بگیرد. چون برای داوری نیاز است تا داوران کاملا مفهوم مقاله را متوجه شوند.

اسکوپ مجله: یکی از مهمترین کارها در مسیر پذیرش مقاله، انتخاب مجله ای است که از نظر موضوعی با مقاله همخوانی داشته باشد. همه مجلات علمی اهداف خاصی را دنبال میکنند و بصورت تخصصی یک یا چند موضوع را پذیرش میکنند. باید قبل از انتخاب مجله، در بخش aims & scop، موضوعاتی که در تخصص نشریه بررسی میشود، مطالعه و مجله ای که با مقاله هم اسکوپ است انتخاب گردد.

محتوای مقاله : محتوای قوی ، در کنار متن بدون ایرادات نگارشی ، می تواند درصد پذیرش مقاله را بسیار بالا ببرد. باید بدانید در داوری مقاله ، بیشتر امتیاز ، به محتوای متن داده می شود و محتواهای ضعیف ، هیچ شانسی برای پذیرش نخواهند داشت.

منابع : یکی از نکاتی که نشان میدهد مقاله ای بروز است، استفاده از منابع جدید است. معمولا مقالاتی را بروز میگویند که ارجاعات آن به کتاب ها و مقالاتی باشد که در سه سال اخیر نمایه شده باشند.

موسسات پژوهشی: پس از آماده سازی یک مقاله استاندارد طبق نکات بالا، یکی از بهترین روشها برای افزایش درصد پذیرش و کاهش زمان داوری، همکاری با موسسات پژوهشی است. این موسسات با تعاملاتی که با مجلات داخلی و خارجی معتبر  دارند، می توانند در راه پذیرش مقاله به شما کمک کنند. 

سابمیت و پذیرش مقاله در مجلات داخلی و خارجی مورد تایید دانشگاه پیام نور

معمولا نشریاتی از نظر دانشگاه پیام نور بلا مانع هستند که نامشان در آخرین لیست سیاه ارائه شده از جانب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار نگرفته باشد. دانشجویان و محققان باید قبل از ارسال مقالات به مجلات علمی، نام و ISSN مجله را از این لیست چک نمایند. می توانید این لیست را در ادامه دانلود کنید.

آخرین لیست سیاه مجلات دانشگاه پیام نور

بیشتر بدانید:

خدمت ارائه شده توسط موسسه آذرگان

  • ترجمه تخصصی متون علمی 

  • چاپ مقاله در مجلات معتبر

  • چاپ کتاب به همراه دریافت مجوزات رسمی

  • تبدیل پایان نامه به کتاب

  • معرفی کتاب های جدید النشر خارجی به همراه ترجمه تخصصی

  • رفع پلاگیاریسم متون علمی، به همراه ارائه گزارش

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید. 

تصویر
 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش