چاپ مقاله در مجلات داخلی

راهنمای چاپ مقاله در مجلات داخلی

انتشار 21 تیر 1397
مطالعه 17 دقیقه

راهنمایی‌های لازم جهت به چاپ رساندن هرچه سریع‌تر مقالات علمی در مجلات معتبر داخلی اعم از علمی پژوهشی، علمی ترویجی، علمی تخصصی، isi، scopus، pubmed، isc و ... با رعایت این ده نکته می‌توانید امتیاز چاپ مقاله در مجلات معتبر در کوتاه‌ترین زمان را به‌دست آورید.

پیش از ورود به بحث چاپ مقاله، شناختی کوتاه با مقاله و انواع مقاله و همچنین آشنایی با مجله و انواع مجله خواهیم داشت.

منظور از چاپ مقاله چیست؟

پیش از ورود به بحث چاپ مقاله به شناخت و آشنایی مقاله علمی و مجلات علمی می پردازیم.

مقاله

برای مقاله تعریف‌های بسیاری وجود دارد، ازنظر لغت مقاله را سخن و یا قول تعریف کرده‌اند. مقاله نوشته کوتاهی است که در آن نویسنده دیدگاه‌ها، نظرات، یافته‌ها و تجربه‌های خود در خصوص موضوع خاصی را در اختیار خوانندگان و سایر محققین قرار می‌دهد. همچنین در فرهنگ لغت دکتر معین مقاله به‌عنوان نوشته‌ای تعریف‌شده است که غالباً برای درج در روزنامه یا مجله تهیه می‌شود.

مقاله علمی

مقاله علمی یک نوشته آکادمیک، دانشگاهی و یا وابسته به علم است که نتایج یک پژوهش و یا تحقیق علمی را برای مخاطبین خاصی که آن‌ها نیز در همان زمینه پژوهش، تخصص دارند؛ ارائه می‌دهد. مقاله علمی معمولاً درنتیجه پژوهش و تحقیقات میدانی، منطقی، ژرف و متمرکز نظری، عملی و یا هردو، با تلاش یک یا چند نویسنده و یا محقق دریک موضوع تازه و با رویکردی جدید به‌منظور رسیدن به یک نتیجه جدید و ناب برای پایه و اساس سایر تحقیقات و پژوهش‌ها تهیه و منتشر می‌گردد. اغلب مقالات علمی به صورت استخراج مقاله از پایان‌نامه تهیه و تدوین می‌شوند.

در زبان انگلیسی مقاله را با عناوینی مانند Paper و Article معرفی می‌نمایند؛ که در اصل article نسبت به paper از جامعیت بیشتری برخوردار است و به‌نوعی کلیه مقالات را در کل زمینه‌ها را در برمی‌گیرد ولی paper بیشتر به مقالات علمی با موضوعی خاص اشاره دارد که توسط فرد یا افرادی متخصص در آن موضوع نوشته‌شده است.

به بیان ساده می‌توان گفت که مقاله علمی، آن دسته از مقالاتی هستند که توسط یک یا چند پژوهشگر متخصص در مورد موضوعی خاص، بانظم و ساختار خاصی گردآوری می‌شوند که در آن نتایج جدید از تحقیقات خود را ارائه می‌دهند و روش‌ها و راه‌حل‌های قبلی را رد و یا بهبود می‌بخشند. یک مقاله علمی در بیشتر مواقع ایده و یافته جدیدی را به همراه داشته و مخاطبانش دانشجویان و اساتید دانشگاهی هستند. درواقع دانشمندان، اساتید، محققان و دانشجویان از طریق مقاله‌های علمی است که نتایج تحقیقات خود را به یکدیگر منتقل می‌کنند.

اهمیت چاپ مقاله در مجلات داخلی

ارتقای شغلی

ارتقای درجات علمی اساتید

دریافت مجوز پیش دفاع دکتری

تسویه‌حساب و دریافت مدرک دکتری

ایجاد حس اعتمادبه‌نفس در نویسنده

دریافت 2 نمره پایان‌نامه کارشناسی ارشد

دریافت امتیاز چاپ مقاله در مصاحبه دکتری

تسویه‌حساب و دریافت مدرک کارشناسی ارشد

دریافت امتیاز چاپ مقاله برای استخدام به‌عنوان هیئت‌علمی

گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های بین‌المللی معتبر برای تحصیلات تکمیلی

منظور از مجلات علمی چیست؟

برای تعریف و آشنایی با عبارت مجله می‌توان گفت که مجله نشریه و یا کتابچه‌ای است شامل یک یا چند موضوع که در فواصل زمانی منظم و معینی به چاپ می‌رسد و هدف از انتشار آن اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی مطالعه کنندگان درباره آن موضوع یا موضوع‌ها می‌باشد. معمولاً مجله را در زبان انگلیسی با عبارت‌های Magazine و Journal معرفی می‌کنند که تفاوت این دو عبارت در این است که موضوعات magazine توسط روزنامه‌نگاران یا نویسنده‌های حرفه‌ای که ممکن است در آن موضوعات متخصص نباشند، نوشته می‌شود که این موضوعات توسط روزنامه‌نگاران بازنگری شده و دارای مخاطبانی عام می‌باشند درصورتی‌که موضوعات journal توسط فرد یا افرادی که در آن موضوعات تخصص دارند، نوشته می‌شود که این موضوعات توسط متخصصان مرتبط با آن موضوعات بازنگری شده و مخاطبانش دانشگاهیان می‌باشند.

تفاوت مجلات علمی با سایر مجلات در نمایه کردن مجله است. منظور از نمایه کردن یک مجله علمی بدین معناست که شناسه‌ای توسط پایگاه یا پایگاه‌های علمی به آن مجله علمی تخصیص داده می‌شود. به‌طور مثال حتماً عناوینی مثل مجله ISI و یا مجله ELSEVIER را شنیده‌اید این عبارت‌های ISI و ELSEVIER همان نمایه مجله است که سبب شده است این نوع از مجلات مجله علمی محسوب شوند و با سایر مجلات عمومی متفاوت باشند. هدف از نمایه کردن مجلات علمی این است که دسترسی به مجله مذکور و محتوایش راحت‌تر صورت گیرد. بدین ترتیب احتمال دیده‌شدن مجله و محتوایش به‌ویژه در محافل علمی افزایش می‌یابد که این امر می‌تواند باعث رشد تعداد ارجاعات به مجله و محتوایش شود که در این صورت نیز مبحثی با عنوان ضریب تأثیر به میان می‌آید. پایگاه‌های علمی بین‌المللی و داخلی متعددی وجود دارند که این نمایه‌گذاری را انجام می‌دهند.

به این نکته توجه کنید که یک مجله به‌طور هم‌زمان می‌تواند توسط چند پایگاه نمایه شود.

منظور از مجلات داخلی چیست؟

مجلات داخلی مجلات بسیار معتبر و مورد تائید وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد هستند؛ و برخلاف تصور برخی از نویسندگان که مجلات داخلی فقط مجلات علمی پژوهشی و علمی ترویجی هستند باید بیان کنیم که مجلات داخلی بسیاری به دلیل اعتبار بالای پژوهشی، جز ژورنال‌های معتبر iSI قرار دارند؛ یعنی همان‌طور که قبلاً هم اشاره شد یک مجله داخلی هم می‌تواند نمایه علمی پژوهشی داشته باشد و هم نمایه isi، scopus و... معمولاً این مجلات، موردتوجه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اساتید هیئت‌علمی قرار می‌گردد. این مجلات برحسب کیفیت به چند بخش تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه به خواهیم پرداخت.

انواع مجلات داخلی

مجلات داخلی انواع مختلفی دارندکه به معرفی و بررسی آنها می پردازیم:

مجلات ISI داخلی

ISI نشانه اختصاری مؤسسه اطلاعات علمیInstitute for Science Information است؛ که جزء مهم‌ترین و معتبرترین نمایه‌های مجلات علمی به شمار می‌آید. یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت WOS (Web Of Science) است که نمایه ISI را، پس از بررسی‌های لازم، به مجلات علمی اختصاص می‌دهد. در WOS دو نوع مجله وجود دارد، اول مجلاتی که دارای ضریب تأثیر بوده و به JCR (Journal Citation Reports) معروف‌اند، دوم مجلاتی که بدون ضریب تأثیر هستند و ISI Listed نام دارند. مجلات داخلی بسیاری دارای نمایه isi هستند که البته چاپ مقاله در این نوع از مجلات داخلی به زبان انگلیسی می‌باشد.

مجلات ISI

مجلات Scopus

مجلات Scopus داخلی

مجلات داخلی بسیاری هستند که علاوه بر اینکه نمایه علمی پژوهشی دارند، نمایه scopus اسکوپوس نیز دارند. مؤسسه اسکوپوس یک پایگاه استنادی بسیار معتبر است که اطلاعات کتابشناختی حدود 22333 حوزه علمی را تحت پوشش خود دارد. مالک اصلی این پایگاه الزویر است و داده‌هایش از طریق اشتراک‌گذاری آنلاین در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. نکته قابل توجه در خصوص مجلات اسکوپوس داخلی این است که مقاله به زبان انگلیسی دریافت و داوری می‌شود.

مجلات PubMed داخلی

یکی دیگر از نمایه های معتبر مجلات داخلی نمایه پابمد pubmed می‌باشد. برخلاف دو نمایه قبلی که توسط پایگاه های معتبر علمی نمایه می‌شدند، پابمد پایگاه نیست بلکه یک جست‌جوگر و یا موتور جستجو می‌باشد. PubMed یک موتور جستجوی قدرتمند است که بیشتر برای موضوعات حوزه پزشکی و زیست‌شناسی کاربرد دارد. که تحت نام پایگاه MedLine فعالیت می‌کند. PubMed برای اولین بار در سال 1996 به‌طور رسمی شروع به فعالیت کرده است و داده‌هایش را به‌طور رایگان در اختیار جهانیان قرار می‌دهد. مقالات ارسالی به مجلات پابمد داخلی باید به زبان انگلیسی باشند.

مجلات PubMed داخلی

مجلات ISC داخلی

مجلات ISC داخلی

مرکز استنادی علوم جهان اسلام Islamic World Science Citation Center (ISC) این مرکز در سال 1383 شمسی باهدف ارزیابی مجلات علمی کشورهای اسلامی تأسیس شد. پایگاه علوم جهان اسلام علاوه بر نمایه‌سازی مجلات داخلی، مجلات بین‌المللی متقاضی را نیز مورد ارزیابی قرار داده علاوه بر تخصیص نمایه ISC به مجلات، ضریب تأثیر جداگانه‌ای نیز به مجلات تخصیص می‌دهد. به بیانی ساده می‌توان گفت ISC همان نمونه ایرانی ISI است که اکنون حدود 57 کشور اسلامی در آن عضو هستند ضمن آن‌که علاوه بر ارزیابی مجلات انگلیسی قادر به ارزیابی مجلات فارسی و عربی نیز است. مجلات isc داخلی هم می توانند به زبان فارسی باشند و هم به زبان انگلیسی.

مجلات علمی پژوهشی

این مجلات معمولاً به دنبال تولید علم باهدف ابداع راه‌حل‌های جدید برای رفع معضلات جامعه کنونی هستند. معمولاً مقالات علمی پژوهشی دارای موضوعاتی نو و بکر هستند و همیشه مسائلی را موردپژوهش قرار می‌دهند که در جامعه علمی به آن‌ها کمتر پرداخته‌شده است. داوران این مجلات هم با توجه به اصل اولیه این مقالات، یعنی اصالت و ابداع، به داوری آن‌ها می‌پردازند و موضوعات تکراری و پیش‌پاافتاده دیگر موردپذیرش قرار نمی‌گیرند. باید در این مقالات در تمام انجام تحقیق و نگارش، نوآوری به چشم بخورد. معمولاً این مقالات بیشتر موردتوجه دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری، اساتید دانشگاه‌ها و محققان و پژوهشگران مراکز تولیدی و تحقیقاتی هستند. درمجموع نگارش یک مقاله خوب علمی پژوهشی بازه زمانی 11 الی 24 ماه را در برمی‌گیرد. امتیاز پژوهشی این مقالات در آزمون مصاحبه دکتری برای هر مقاله مرتبط با رشته تخصصی، 7 امتیاز و درمجموع دارای 22 امتیاز در نظر گرفته می‌شود.

مجلات علمی ترویجی

مقالاتی که در این مجلات چاپ می‌شوند معمولاً به ترویج و مرور نوشته‌ها و تحقیقات سایر پژوهشگران در یک موضوع تخصصی می‌انجامد. این مقالات معمولاً مطلب جدیدی را به نوشته‌ها اضافه نمی‌کنند و فقط با جمع‌بندی و خلاصه کردن پژوهش‌های دیگران، به نتایج جدید و مفیدی از موضوع می‌رسند. درواقع این مقالات نوشته‌های محققان را به شکل جدید و با تفسیری متفاوت، بدون اضافه کردن مطلب جدید به آن می‌نویسند. این مقالات بااینکه از ارزش و اعتبار علمی بالایی برخوردارند اما در رتبه‌ای پایین‌تر از مقالات علمی پژوهشی قرار می‌گیرند. این مقالات بیشتر موردتوجه دانش آموزان، دانشجویان ، مخترعین و مبتکرین قرار دارد. امتیاز پژوهشی این مقالات در آزمون مصاحبه دکتری برای هر مقاله مرتبط با رشته تخصصی، 2 امتیاز و درمجموع 6 امتیاز در نظر گرفته می‌شود.

مجلات علمی تخصصی

این مجلات به طرع موضوعات تخصصی در یک موضوع خاص می‌پردازند و علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را در موضوع دلخواه به آن‌ها ارسال نمایند. معمولاً این نشریات وابسته به نهاد خاصی هستند و هدف آن‌ها از طرح چنین موضوعاتی صرفاً بالا رفتن اطلاعات علاقه‌مندان به آن موضوع است، چراکه این مجلات در هیچ آزمونی دارای امتیازات پژوهشی نمی‌باشند و درواقع هیچ مجوزی هم از هیچ نهاد پژوهشی، در دست ندارند.

راهنمای چاپ مقاله در مجلات داخلی

برای چاپ مقاله در این مجلات باید در ابتدا چند نکته را بدانید. اول اینکه این مقالات، برای داوری بازه زمانی 3 الی 4 ماهه را در پیشرو دارند و دوم اینکه داوری آن‌ها بسیار سخت و ریزبینانه است؛ به همین دلیل نمی‌توان تضمین بالایی برای چاپ مقالات در این مجلات قائل شد. به همین دلیل توصیه می‌شود تا با اعتماد به یکی از مؤسسات پژوهشی معتبر، این سختی‌ها را کنار گذاشته و در زمان صرفه‌جوئی کنید. مؤسسات معتبر چاپ مقاله در مجلات داخلی با تعاملات خود و آشنایی که به روال مجلات داخلی دارند، می‌توانند چاپ مقالات علمی در مجلات داخلی را با تضمین کیفیت و زمان و با کمترین هزینه به انجام برسانند.

انتخاب صحیح مجله یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر روی پذیرش یا عدم پذیرش مقاله در مجله داخلی است زیرا مقالاتی بوده‌اند که به علت انتخاب مجله‌ی نامناسب توسط نویسنده، از بین رفته‌اند، گم‌شده‌اند، آسیب‌دیده‌اند یا به‌طور ناخوشایندی با تأخیر مواجه شده‌اند. به‌طورکلی، اگر مقاله خود را به مجله نامناسب ارسال کنید نتیجه یکی از سه موارد زیر خواهد بود:

نتیجه 1) ریجکت یا عدم پذیرش مقاله

مقاله شما سریعاً ریجکت و یا رد می‌شود و به شما برگردانده می‌شود با این اعلام نظر از طرف مجله که مقاله شما مناسب چاپ در این مجله نیست. البته ممکن است که مقاله شما در همان ابتدا هم اعلام عدم پذیرش نشود و وارد فرآیند داوری شود، که این بار بعد از گذشت چندین ماه و بعد از داوری با چنین اظهارنظری یعنی مناسب نبودن مقاله مواجه شوید.

نتیجه 2) ریجکت یا عدم پذیرش مقاله

اگر موضوع مجله تا حدودی با موضوع مقاله شما تطابق داشته باشد، آنگاه ممکن است مقاله شما تحت بازنگری ناعادلانه و ضعیفی قرار گیرد چراکه داوران آن مجله اطلاعات کمی در مورد موضوع مقاله شما دارند. این بار نیز ممکن است مقاله شما رد شود. باوجوداینکه ممکن است همان مقاله در مجلات مناسب دیگر قابل‌پذیرش باشد، یا ممکن از طرف مجله اصلاحات و بازنگری‌هایی اعلام شود که با خیلی از اصلاحات موافق نیستید و انجام آن‌ها ممکن است تغییرات منفی در مقاله ایجاد کند یا موجب تغییر اساسی در نتایج مقاله شود.

نتیجه 3) پذیرش مقاله

مقاله شما در آن مجله نامناسب پذیرفته خواهد شد ولی خوشحالی شما طولی نخواهد کشید چراکه کار پژوهشی شما ناشناخته خواهد ماند و توسط هم رشته‌های شما مطالعه نخواهد شد؛ زیرا که مرتبط با تخصص شما نیست و دانشجویان و محققانی که به دنبال مقالات مرتبط با تخصص خود هستند مجلات مرتبط را بررسی می‌کنند نه مجلات نامرتبط.


با توجه به آنچه بیان شد انتخاب مجله داخلی مناسب نقش اصلی در چاپ مقاله در مجلات داخلی را دارد. به همین دلیل به راهنمایی‌های پیشرو که در چهار گام ارائه‌شده است به‌دقت توجه نمایید.

گام اول ) شناسایی مجلات هدف

شناسایی مجله‌ی هدف نقش مهمی در پذیرش مقاله دارد. در این مرحله مشاوره با افراد باتجربه مانند استاد راهنما می‌تواند راهگشا باشد. حتماً در موضوع و تخصص مقاله، مقالاتی که قبلاً به چاپ رسیدند را سرچ و بررسی نمایید، مرتبط‌ترین مقاله با تخصص خود را بیابید و بعدازآن بررسی نمایید که این مقاله در چه مجله‌ای به چاپ رسیده است. بعد از انتخاب چند مجله وارد گام دوم می‌شویم.

گام دوم) بررسی مجلات انتخاب‌شده

مطالعه شناسنامه‌ی مجله و استخراج حوزه‌ی علمی تحت پوشش و یا اسکوپ Scope مجله. معمولاً حوزه‌ی علمی تحت پوشش مجله در قسمت درباره‌ی مجله About This Journal نوشته می‌شود. در این گام باید به‌دقت هدف و مأموریت مجله را تجزیه‌وتحلیل کنید تا دریابید که آیا مجله مذکور مرتبط با مقاله شما هست یا نه و معمولاً چه نوع مقالاتی را منتشر می‌کند. حتماً به‌دقت بررسی نمایید که هدف مجله چه نوع موضوع‌ها، مباحث، ساختار و روش‌های تحقیق می‌باشد.

گام سوم) بررسی 5 مقاله آخر چاپ‌شده

تجزیه و تحلیل کامل و عمیقی درباره 5 مقاله اخیر مجله. حتماً 5 مقاله آخر منتشرشده توسط مجله را تجزیه‌وتحلیل کنید زیرا این امکان وجود دارد که مجلات، حوزه علمی تحت پوشش خود را تغییر دهند. اگر مجله مذکور مناسب و کاملاً مرتبط با موضوع پژوهش شما بود می‌توانید آن را انتخاب کنید.

گام چهارم) مکاتبه با سردبیر

اگر هنوز در مورد انتخاب مجله شک دارید می‌توانید خیلی مؤدبانه و رسمی با سردبیر مجله مکاتبه کرده و ایشان را از محتوای مقاله خود باخبر سازید تا از طریق وی متوجه شوید مجله مدنظر مناسب است یا خیر.فقط زمانی که واقعاً در انتخاب مجله شک دارید و مراحل بالا را طی کردید با سردبیر مکاتبه کنید.

نمودار گردش کار انتخاب مجله

نمودار گردش کار انتخاب مجله

هزینه چاپ مقاله در مجلات داخلی

همان‌طور که اعلام شد مجلات داخلی شامل مجلاتISI، مجلاتSCOPU، مجلات PUBMED، مجلاتISC، مجلات علمی پژوهشی، مجلات علمی تخصصی، مجلات علمی ترویجی و ... می‌باشند که هزینه پذیرش و چاپ مقاله در هرکدام از این انواع مجلات متفاوت است. هزینه مجله با توجه به اینکه مجله از ارگان و یا سازمان خاصی حمایت مالی می‌شود یا نه بستگی دارد. برخی از مجلات با توجه به اینکه حمایت مالی می‌شوند هزینه‌ای بابت چاپ مقالات از نویسندگان دریافت نمی‌کنند و همچنین مقالات را به‌صورت رایگان در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند. برخی مجلات هزینه اندکی را اعلام می‌کنند و ممکن است این هزینه را از نویسنده و یا خواننده دریافت کنند. در این بخش بهتر است در خصوص دو عبارت اوپن اکسس open access دسترسی آزاد و کلوز اکسس close access دسترسی محدود صحبت کنیم.

هزینه چاپ مقاله در مجلات داخلی

اوپن اکسس open access

اوپن اکسس open access

اوپن اکسس open access یا دسترسی آزاد یعنی مجله مقاله را به‌صورت رایگان در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. در این نوع از مجلات دو حالت وجود دارد یکی اینکه مجله کلاً هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند چه از نویسنده و چه از خواننده که در این صورت هم به‌صورت اوپن اکسس و دسترسی رایگان هست و هم چاپ رایگان دارد و در حالت دوم مجله هزینه چاپ مقاله را از نویسنده دریافت می‌کند ولی به‌صورت رایگان در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

کلوز اکسس close access

کلوز اکسس close access

کلوز اکسس close access یا دسترسی محدود در مواقعی اتفاق می‌افتد که مجله مقالات خود را به‌صورت رایگان و یا آزاد در اختیار خوانندگان قرار نمی‌دهد. در مجلات کلوز اکسس معمولاً عنوان و چکیده مقاله و بعضاً منابع نیز قابل‌مطالعه هستند ولی برای بررسی به فایل کامل مقاله باید آن را خریداری کرد و یا هزینه اشتراک به مجله واریز کرد. در مجلات کلوز اکسس نیز دو حالت وجود دارد. یکی اینکه مجله از نویسنده هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند و مقاله را به‌صورت رایگان به چاپ می‌رساند و هزینه آن را از خواننده دریافت می‌کند و در حالت دوم مجله بابت چاپ مقاله از نویسنده هزینه دریافت می‌کند و همچنین برای دانلود و مطالعه مقاله نیز از خواننده هزینه دریافت می‌کند.

تضمین چاپ مقاله در مجلات داخلی

نکات مفیدی که رعایت این موارد برای تضمین چاپ مقاله در مجلات داخلی الزامی است:

نکات الزامی جهت ضمانت پذیرش مقاله در مجلات داخلی:

نکته اول

به اعضای هیئت تحریریه Editorial Board مجله و تخصص آن‌ها دقت نمایید. کارکنان مجله و نویسندگان مقالات قبلی مجله دقت شود.

نکته دوم

به بازه زمانی و یا زمان گردش مجله دقت شود. یعنی بازه زمانی داوری و همچنین فاصله زمانی بین دریافت مقاله تا اعلام بازنگری یا بازخورد و ادیت و همچنین فاصله زمانی بین پذیرش و چاپ مقاله دقت نمایید. این نکته برای دانشجویان مقطع دکتری یا کارشناسی ارشد که باید برای اخذ مدرکشان مقاله ارائه دهند و زمان محدودی دارند، حائز اهمیت است.

نکته سوم

مقالات منتشرشده توسط مجله را بررسی کنید. تاریخ‌های دریافت، تاریخ بازنگری‌ها، تاریخ انتشار مقاله را بررسی نمایید.

نکته چهارم

اگر چندین مجله برای ارسال مقاله دارید آن مجله‌ای را انتخاب کنید که ازلحاظ سطح علمی و رتبه با سطح علمی کار پژوهشی شما همخوانی دارد.

نکته پنجم

به این نکته توجه شود که مجله چگونه مقاله را تحویل می‌گیرد. برای مثال برخی از مجلات چکیده، شکل و جداول و متن اصلی مقاله را به‌صورت جداگانه دریافت می‌کنند. بدین منظور قسمت راهنمای نویسندگان را به‌دقت مطالعه نمایید.

نکته ششم

نکته بسیار مهم و اساسی که عدم رعایت و توجه به آن موجب رد و ریجکت مقاله می‌شود سرقت ادبی و یا علمی مقاله است. استفاده از مطالب دیگران در نگارش مقاله و عدم رفرنس دهی صحیح موجب سرقت علمی می‌شود. همچنین انتشار مقالات دیگران که در دست داوری و یا چاپ‌شده‌اند به نام خودتان نیز سرقت ادب یو یا علمی محسوب می‌شود. گاهاً سرقت علمی ندانسته و صرفاً به دلیل استفاده و یا مطالعه تحقیقات پیشین می‌باشد که برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است مقاله به‌طور کاملاً صحیح و قانونی پارافریز و یا بازنویسی شود.

نکته هفتم

مراقب ارسال‌های متعدد و موازی مقاله در مجلات مختلف باشید. درست است که با ارسال‌های هم‌زمان مقاله به چند مجله در زمان صرفه‌جویی می‌کنید ولی ازنظر اخلاقی کار صحیحی نیست و بهتر است قبل از انجام این مورد ادیتورها و گروه داوران و هیئت تحریریه مجلات را بررسی نمایید که یکسان نباشند.

نکته هشتم

پرهیز از ارسال و انتشار مقاله تکراری . نویسنده نباید مقاله چاپ‌شده‌اش را به مجله دیگری بفرستد. البته در خصوص کنفرانس‌ها ممکن است این اصل در خصوص چکیده‌ها کمی تغییر کند که قبل از ارسال حتماً از این موضوع اطمینان حاصل نمایید و سپس اقدام کنید. انتشار دوباره یک مقاله به زبان دیگر مشکلی ندارد به‌شرط آنکه در زمان ارسال مقاله، این موضوع به‌طور صریح بیان شود.

مؤسسات معتبر چاپ مقاله در مجلات داخلی

مؤسسات معتبر بسیاری درزمینهٔ پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی فعالیت دارند که یکی از این مؤسسات معتبر موسسه آذرگان می‌باشد که با توجه به رایزنی‌ها و تجارب خود توانسته است بازه زمانی پذیرش و چاپ در مجلات داخلی را با تضمین کیفیت مراحل سابمیت مقاله به حداقل برساند. موسسه آذرگان با تیم حرفه‌ای خود در بخش‌های استخراج مقاله از پایان‌نامه، ترجمه تخصصی مقاله، پارافریز مقاله، فرمت بندی و سابمیت مقاله آماده ارائه خدمات تخصصی چاپ مقاله در مجلات داخلی خدمت فرهیختگان عزیز می‌باشد.

مراحل ثبت سفارش چاپ مقاله در مجلات معتبر

مراحل ثبت سفارش چاپ مقاله در مجلات معتبر در کوتاه ترین زمان در موسسه آذرگان به ترتیب مراحل زیر است.

ثبت سفارش

ثبت سفارش

ابتدا فایل مقاله و یا عنوان و چکیده مقاله خود و سایر اطلاعات لازم را ارسال نمایید.

بررسی مقاله

بررسی و معرفی مجله

مقاله توسط کارشناسان بررسی شده و مجلات معتبر مرتبط با مقاله معرفی می شود

تایید مشتری

تایید و واریز پیش پرداخت

با تایید مجله و واریز هزینه پیش پرداخت، مقاله وارد پروسه سابمیت می شود.

پذیرش و چاپ مقاله

تسویه و چاپ مقاله

اعلام پذیرش ، تسویه با مجله و دریافت نامه پذیرش. دریافت و تایید گالی پروف برای چاپ

چرا موسسه آذرگان

پوشش کامل زبان ها و تخصص ها

پوشش کامل زبان ها و تخصص ها

پشتیبانی از اکثر مجلات معتبر داخلی و خارجی

پشتیبانی از اکثر مجلات معتبر داخلی و خارجی

کیفیت و زمانبندی مطابق با نیاز شما

کیفیت و زمانبندی مطابق با نیاز شما

کنترل کیفیت نهایی توسط بازرس

کنترل کیفیت نهایی توسط بازرس

صدور گواهی کیفیت و فاکتور رسمی

صدور گواهی کیفیت و فاکتور رسمی

ارتباط مستقیم با مترجم, ویراستار و پشتیبان

ارتباط مستقیم با مترجم, ویراستار و پشتیبان

گارانتی تا زمان پذیرش و چاپ و انتشار

گارانتی تا زمان پذیرش و چاپ و انتشار

ارائه گزارش سرقت ادبی قبل و بعد از پارافریز

ارائه گزارش سرقت ادبی قبل و بعد از پارافریز

ضمانت پایین ترین تشابه ممکن برای پارافریز

ضمانت پایین ترین تشابه ممکن برای پارافریز

تایپ رایگان و ارائه فایل ترک چنج ویرایش کتاب

تایپ رایگان و ارائه فایل ترک چنج ویرایش کتاب

پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته

پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته

حفظ محرمانگی اسناد و فایل ها

حفظ محرمانگی اسناد و فایل ها

موسسه آذرگان

خدمات تخصصی چاپ مقاله در مجلات معتبر موسسه آذرگان

ما در موسسه آذرگان با همراهی تیم مجرب و حرفه ای در بخش های استخراج مقاله از پایان نامه، ویراستاری، ترجمه تخصصی، فرمت بندی و سابمیت آماده ایم تا آنچه را در چندین سال تجربه چاپ مقاله بدست آوردیم در اختیار شما فرهیختگان عزیز قرار دهیم تا مراحل صفرتاصد چاپ مقاله را در سریع ترین زمان طی نمایید.جهت ثبت سفارش چاپ مقاله در مجلات داخلی با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09914516340

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

سوالات متداول

از طریق صفحه ثبت سفارش عنوان و چکیده مقاله خود را ارسال فرمایید تا کارشناسان بعد از بررسی مجلات مرتبط با تخصص شما را خدمتتان معرفی کنند. جهت راهنمایی بیشتر می توانید با شماره 09914516340 تماس حاصل فرمایید.

هزینه مجلات مختلف متفاوت است و به عوامل گوناگونی مانند اوپن اکسس و یا کلوز اکسس بودن مجله بستگی دارد. می توانید هزینه مجلات را از کارشناسان موسسه استعلام بگیرید.

موسسه آذرگان دارای مجوز رسمی از وزارت ارشاد و نماد اعتماد الکترونیکی از اینماد است. همچنین موسسه آذرگان هیچگونه خدمات نگارشی و یا فروش مقاله ندارد. بنابراین هیچگونه استفاده غیر قانونی از مطالب ارسالی انجام نمی شود.

سوالات بیشتر
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
بازدیدکننده
کارشناس آذرگان
1 سال پیش
در پاسخ به:
چگونه می توان لیست مجلات مرتبط با مقاله را دریافت کرد؟
سلام وقت بخیر ضمن تشکر از حسن توجه شما. لطفا عنوان و چکیده مقاله را از طریق آدرس ایمیل زیر و یا پیام رسان های شماره زیر ارسال فرمایید تا بررسی و مجلات مرتبط با مقاله خدمتتان معرفی شوند. شماره موبایل : 09914516340 ایمیل موسسه : azargan.pub@gmail.com
بازدیدکننده
احمدی
1 سال پیش
چگونه می توان لیست مجلات مرتبط با مقاله را دریافت کرد؟
بازدیدکننده
کارشناس آذرگان
1 سال پیش
در پاسخ به:
مقاله ام از مجله علمی پژوهشی ریجکت شد بعد از انجام اصلاحات می توانم مجددا برای همان مجله ارسال کنم ؟
سلام وقت بخیر اگر مجله اعلام ریوایز و یا اصلاحات کرده است، بله می توانید بعد از انجام اصلاحات مجددا ارسال کنید. همچنین اگر اعلام پذیرش به شرط اصلاح هم کرده باشند باز می توانید ارسال کنید. ولی اگر اعلام ریجکت شده است. بهتر است برای همان مجله ارسال نشود و بعد از انجام اصلاحات برای مجله دیگری ارسال شود.
بازدیدکننده
کارشناس آذرگان
1 سال پیش
در پاسخ به:
برای انتخاب مجله مناسب با سردبیر مکاتبه کردم و عنوان و چکیده ارسال کردم که اعلام کنند مقاله مرتبط با مجله است یا نه ولی پاسخ نمی دهند.چطور مطمئن شوم مقاله مرتبط با مجله است.
سلام وقت بخیر حتما اسکوپ مجله را بررسی کنید. چند مقاله اخیر چاپ شده مجله را مطالعه کنید که آیا مرتبط با تخصص مقاله شما هستند یا نه. و مجدد از سردبیر پیگیری نمایید حتما پاسخ شما را خواهند داد.
بازدیدکننده
مقیمی
1 سال پیش
مقاله ام از مجله علمی پژوهشی ریجکت شد بعد از انجام اصلاحات می توانم مجددا برای همان مجله ارسال کنم ؟
بازدیدکننده
مریم بخشی
1 سال پیش
برای انتخاب مجله مناسب با سردبیر مکاتبه کردم و عنوان و چکیده ارسال کردم که اعلام کنند مقاله مرتبط با مجله است یا نه ولی پاسخ نمی دهند.چطور مطمئن شوم مقاله مرتبط با مجله است.
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش