راه اندازی رشته «کاردیوانکولوژی» در مرکز قلب و عروق شهید رجایی

انتشار 29 خرداد 1400
مطالعه 1 دقیقه

رشته «کاردیوانکولوژی» برای اولین بار در ایران در مرکز قلب و عروق شهید رجایی راه اندازی و از امسال به فهرست رشته های فوق تخصصی و فلوشیپ وزارت بهداشت اضافه شد.

راه اندازی رشته «کاردیوانکولوژی» در مرکز قلب و عروق شهید رجایی

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر آذین علیزاده اصل استاد قلب و عروق بیمارستان شهید رجایی تهران، پایه گذار این رشته در ایران و نیز موسس اولین مرکز تحقیقات «کاردیوانکولوژی» در خاورمیانه با اعلام این خبر افزود: ایجاد این رشته جدید یک فلوشیپ جدید برای فارغ التحصیلان تخصصی و فوق تخصصی قلب و عروق محسوب می شود و برای بیماران سرطانی بسیار مفید و لازم است.

وی افزود: درگیری قلبی عروقی یکی از علل مهم کاهش کیفیت زندگی، عوارض شدید و ناتوان کننده و نیز از علل عمده مرگ و میر در بیماران سرطانی است و به همین علت، ایجاد این رشته قطعا در بهبود کیفیت زندگی و افزایش طول عمر بیماران سرطانی بسیار موثر خواهد بود.

علیزاده یادآور شد: رشته «کاردیوانکولوژی» عرصه جدید و تلفیقی از رشته های کاردیولوژی (قلب و عروق) و انکولوژی ( سرطان شناسی) است.

وی گفت: به علت تاثیرات مهم و سرنوشت ساز و حیاتی انواع سرطان ها و بخصوص درمان های رایج آنها ( شیمی درمانی و پرتو درمانی و سایر درمانهای جدید) روی کل سیستم قلبی- عروقی، شناخت این رشته از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تاکید می کنم متاسفانه میزان انواع عوارض قلبی و عروقی و نیز مرگ و میر قلبی، در بیماران سرطانی بسیار بالا و قابل توجه است.

استاد قلب و عروق بیمارستان شهید رجایی تهران خاطرنشان کرد: هر سه شاخه درمانی، آموزشی و پژوهشی رشته «کاردیوانکولوژی» به صورت کاملا پیشرفته و همگام با آخرین امکانات موجود در دنیا، در حال حاضر در مرکز ما فعال است و خوشبختانه یک رشته کامل در این مرکز شکل گرفته است.

وی افزود: این رشته به آموزش فلوشیپ ها و کمک های تشخیصی، درمانی و پیشگیرانه مختلف مورد نیاز به بیماران سرطانی کمک می کند. چرا که هرگونه تلاش در این زمینه در جهت کمک به بیماران سرطانی، کاهش عوارض فراوان قلبی در آنها و در نتیجه افزایش طول عمر با کیفیت آنها، بسیار مفید و موثر خواهد بود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش