قیمت چاپ مقاله در مجلات معتبر اسکوپوس

انتشار 26 اردیبهشت 1400
مطالعه 5 دقیقه

افراد برای اینکه بتوانند رزومه پژوهشی خود را تقویت کنند، نیاز به چاپ مقاله در مجلات معتبر دارند. از این رو میخواهیم در این مطلب در مورد چاپ مقاله در مجلات اسکوپوس و هزینه آن صحبت کنیم.

قیمت چاپ مقاله در مجلات معتبر اسکوپوس

زمانی که شما بعنوان یک دانشجو، محقق یا استاد دانشگاه مقاله ای را نگارش میکنید، خواسته یا ناخواسته به عنوان یک پژوهشگر، گام هایی اساسی را در پیشبرد دانش بر میدارید. این قدم ها، هر چند کوچک باشند، میتوانند منجر به دستاورد های خیلی بزرگی شوند و مانند داروئی که میتواند زندگی انسانها را نجات دهد عمل کنند و به درک جهان و بهبود آن کمک کند. اما یافته ها و دستاورد های علمی نیاز دارند تا به اشتراک گذاشته شوند و بدون ثبت و نشر آنها، پژوهشگر وظیفه خود را بطور کامل انجام نداده است! در همین راستا میخواهیم در مورد نحوه چاپ مقاله در مجلات معتبر اسکوپوس صحبت کنیم و بدانیم هزینه چاپ یک مقاله در این نشریات چقدر است!

مجلات اسکوپوس-تاریخچه

اسکوپوس یکی از نمایه‌های استنادی معتبر و شناخته‌ شده‌ است که اطلاعات کتاب‌ شناختی بیش از 60 میلیون سند را در خود جمع‌آوری کرده‌است. همچنین این پایگاه علمی یکی از محصولات ناشر بزرگ ، الزویر (Elsevier)  است که استفاده از اطلاعات آن نیاز به اشتراک و پرداخت هزینه دارد. اسکوپوس همه حیطه‌های علوم که شامل علوم زیستی، فیزیک و شیمی و علوم اجتماعی می‌شود را در برمی‌گیرد. در مقایسه‌ای که با وب آو ساینس انجام شده، اسکوپوس حدود ۲۰ درصد پوشش بیشتری از آن داشته‌است اما مقالات قبل از سال ۱۹۹۵ را ندارد و بر خلاف وب آو ساینس که تا سال ۱۹۴۵ را شامل می‌شود. همچنین گوگل اسکالر نسبت به این پایگاه‌ها دقت کمتری دارد و اطلاعات مربوط به یاد کرد در آن کمی معیوب است و دیر به دیر به روز رسانی می‌شود.

تصویر
 

انواع مجلات اسکوپوس

زمانی که میخواهید مقاله ای را به مجلات اسکوپوس ارسال کنید اول باید این مجلات را بشناسید و از کیفیت آنها اطلاع داشته باشید. معمولا مجلات علمی رتبه بندی دارند و بر اساس معیاری خاص شناخته میشود. در همین راستا برای مجلات اسکوپوس از چارک یا همان کورتایل (Quartile) استفاده میکنند. نمره Q یا Quartile Score در حقیقت برای رتبه‌بندی مجلات اسکوپوس استفاده می شود که در آن بر اساس هر طبقه‌ای که مجلات در آن قرار دارند، امتیازی بین Q1 تا Q4 به آنها تعلق می‌گیرد.

انواع تقسیم بندی مجلات اسکوپوس:

  • مجلات اسکوپوس چارک 1 و2 ، جز مجلات درجه A قرار دارند.

  • مجلات اسکوپوس چارک 3 و4 ، جز مجلات درجه B قرار دارند.

قیمت چاپ مقاله در مجلات معتبر اسکوپوس

پایگاه اسکوپوس معمولا برای ارائه خدمات از کاربران خود هزینه دریافت میکند، بدین صورت که برای دسترسی به آرشیو مقالات و دانلود آنها باید در این پایگاه عضو شده و حق اشتراک پرداخت کنید. همچنین برای چاپ مقاله در این مجلات باید به پولی بودن یا رایگان بودن مجله توجه گردد. معمولا مجلات کیو 1 و 2، جز مجلات رایگان هستند و مجلات کیو 3 و 4 جز مجلات پولی میباشند. 

نکته: مجلات پولی یا همان اپن اکسس، به مجلاتی گفته میشوند که هزینه چاپ مقاله توسط خود نویسنده پرداخت میشود و علاقه مندان میتوانند به صورت رایگان آن را از سایت مجله دانلود کنند، همچنین مجلات رایگان یا کلوز اکسس، به مجلاتی گفته میشود که پذیرش و چاپ در آنها برای نویسنده رایگان است، اما علاقه مندان به دانلود مقاله، باید بابت آن هزینه پرداخت کنند.

پروسه ارسال مقاله به مجلات اسکوپوس

تهیه مقاله: در ابتدا باید مقاله نگارش یا از پایان نامه استخراج گردد.

ترجمه مقاله: ترجمه مقاله باید تخصصی و توسط مترجمی انجام شود که به موضوع مقاله تسلط داشته باشد. پس ار ترجمه لازم است یک بار دیگر مقاله توسط ویراستار تخصصی، بازبینی و ایرادات احتمالی برطرف گردد.

انتخاب مجله: برای انتخاب مجله مناسب، بهتر است اول چند ژورنال نزدیک به مقاله را انتخاب کنید، سپس به به دقت بخش اهداف هر نشریه را مطالعه کنید و در نهایت مجله ای که نزدیک ترین ارتباط معنای را با مقاله دارد انتخاب کنید. 

فرمت بندی و ارسال مقاله: پس از آماده شدن فایل مقاله و انتخاب نهایی نشریه، لازم است مقاله را به فرمت مجله در آورید. برای این کار باید به سایت مجله انتخابی بروید و فایل فرمت بندی را دانلود کنید، سپس مقاله را به فرمت مجله در آورید. پس از آن از طریق سیستم سابمیت یا از طریق ایمیل، مقاله را به دست ادیتور برسانید.

امتیاز مجلات اسکوپوس در مصاحبه دکتری

همانطور که میدانید، در آزمون مصاحبه دکتری، بیشترین امتیاز فعالیت های پژوهشی، مربوط به چاپ مقالات علمی است. در همین راستا چاپ مقاله در مجلات معتبر اسکوپوس کیو 1 و 2، دارای 6 الی 7 امتیاز پژوهشی است و به همین ترتیب چاپ مقاله در مجلات معتبر کیو 3 و 4 دارای 3 الی 6 امتیاز پژوهشی میباشد. 

تصویر
 

چاپ مقاله در موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

خدمات موسسه آذرگان

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.

لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...

تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش