چاپ مقاله SCOPUS

انتشار 16 خرداد 1397
مطالعه 4 دقیقه

موسسه انتشاراتی آذرگان آمادگی پذیرش و چاپ مقاله شما در مجلات اسکوپوس را دارد. لذا برای ثبت سفارش کافی است به سایت موسسه مراجعه کنید، تا در اسرع وقت اقدامات لازم انجام گیرد.

چاپ مقاله SCOPUS

اسکوپوس نمایه ای از نشریات و مجلات علمی است، که طیف گسترده و گوناگونی از تمامی حوزه های علوم پایه، پزشکی مهندسی زیست و علوم انسانی را در بر می گیرد و نسبت به پایگاه های علمی مشابه درصد بیشتری از ژورنال ها را پوشش می دهد. این پایگاه یکی از فضاهای جستجو برای کسب آگاهی از مقالات و مجلات مختلف است که توسط پایگاهی به نام الزویر (eLSEVIER) تهیه و آماده شده است.

نشریات داخلی علمی و پژوهشی ، نشریات ISI که دارای ضریب تاثیر هستند، و ژورنال های SCOPUS سه پایگاه علمی پژوهشی هستند، که وزارت علوم ایران آنها را به عنوان ایندکس معتبر شناسایی و معرفی کرده است. پایگاه اسکوپوس از این جهت برای وزارت علوم مهم است که رتبه ی علمی و نیز رشد پژوهشی بر اساس گزارشات مربوط به این پایگاه سنجیده می شود، از این رو درج مقالات در آن به بالا رفتن درصد و اعتبار علمی کمک شایانی می کند. مجلات اسکوپوس همواره مورد توجه دانشجویان و علاقه مندان علم بوده است زیرا علاوه بر اعتبار بازه زمانی کوتاه ، هزینه ی کمتری نسبت به مجلات مشابه دارد. آن دسته از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های جهانی را دارند از این طریق می توانند مرتبه علمی خود را ارتقاء دهند و امکان به وجود آمدن شرایط مناسب را برای خود هموار نمایند. 
البته چاپ مقاله در اسکوپوس دشواری های خود را دارد و نویسندگان می بایست توانایی علمی زیادی داشته باشند تا بتوانند عضو این پایگاه شوند. با نگاه به اطلاعات مندرج در اسکوپوس میزان اهمیت و اعتبار آن مشخص می شود که حدود پنج هزار ناشر علمی از سراسر جهان و نیز اطلاعات 16 هزار و پانصد مجله ی علمی و پژوهشی در آن نمایه شده است. این در حالی است که شما در اسکوپوس به 1700 مجله ی داوری شده ، 4 میلیون صفحه کنفرانس،33  میلیون چکیده و حدود 500 عنوان کتاب و بیش از 40 میلیون رکورد  و بیش از 20 میلیون پروانه ثبت اختراع می توانید دسترسی پیدا کنید.

اهمیت اکسپت و چاپ مقالات در نشریات Scopus 

 اکسپت و چاپ مقالات در نشریات Scopus از این جهت مورد توجه است که پروسه زمانی کوتاه تر و کم هزینه تری را نسبت به مجلات سایر پایگاه ها دارد. و برای دانشجویانی که قصد گرفتن پذیرش (Apply) از دانشگاه های معتبر خارج از کشور و یا مصاحبه دکتری دارند بسیار مناسب است. و دانشجویانی که می خواهند از پایان نامه خود دفاع کنند، با پذیرش و چاپ در ژورنال های اسکوپوس می توانند 1 الی 1.5 نمره از 2 نمره اختصاص یافته به مقاله  را کسب کنند.
 اسکوپوس در پایگاه الزویر نمایه می شود، و برای استفاده از اطلاعات آن به اشتراک و پرداخت هزینه نیاز است. اسکوپوس یک پایگاه بین رشته ای ست که کلیه حوزه های علوم از جمله علوم اجتماعی و زیستی، فیزیک و شیمی را در بر دارد.
Scopus در مقایسه با WOS، بیست درصد پوشش بیشتری داشته ولی مقالات مربوط به قبل از 1995 را در بر ندارد. و در مقاسیه با پایگاه گوگل اسکالر دقت بیشتری دارد، در حالی که اطلاعات مرتبط با یادکرد گوگل اسکالر دیر به دیر به روزرسانی می شوند و ممکن است ایراداتی داشته باشند.
و طبق مطالعات در سال 2006 جستجو در اسکوپوس ساده و کار با آن بسیار آسان است و می توان به مقالات و منابع مرجوع دسترسی داشت و اطلاعاتی از جمله وابستگی به دانشگاه و موسسات، آثار چاپ شده و اطلاعات کتابشناسی و مراجع را از طریق پروفایلی که برای هر نویسنده ارائه شده است مشاهده نمود.
هر کاربر می تواند در حساب کاربری خود این قابلیت را فعال کند، که تغییرات در پروفایل گزارش شوند. شناسه اچ در این پایگاه برای نویسنده محاسبه می شود. و تنها انتشاراتی نمایه می شوند که به صورت مجموعه و پشت سر هم باشند مانند ژورنال ها و سری کتاب ها.

معیار سنجش در مجلات SCOPUS چگونه است؟

معیار سنجش در مجلات مختلف، متفاوت است و اعتبار امتیاز دهی توسط معیارها صورت می گیرد. همانطور که در مجلات ISI اصلی ترین معیار سنجش، Impact factor  است، در مجلات  Scopus، سنجش کیفیت مجلات و مقالات بر اساس نمره Q یا Quartile Score می باشد. که بر اساس کیفیتی که دارند در چهار رده Q1 تا Q4 قرار می گیرند.
با مراجعه به سایت  وزارت علوم و یا سایت وابسته به Scopus  می توان از ایندکس و نمایه یک مجله در اسکوپوس Scopus مطمئن شد:

http://www.msrt.ir/fa/rppc/pages/files/validpublications.aspx
http://www.scimagojr.com/journalsearch.php

انتخاب مجله برای چاپ مقاله در پایگاه کتاب شناختی اسکوپوس با توجه به محتوای مقاله امکان پذیر است. معمولاً برای این کار، چکیده مقاله دریافت می گردد و با توجه به کلید واژه های مقاله، مجله های متناسب و مرتبط با رشته به دانشجو معرفی می گردد.

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.

لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...

تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش