پذیرش و چاپ مقاله ISI

انتشار 18 خرداد 1397
مطالعه 5 دقیقه

موسسه انتشاراتی آذرگان در زمینه چاپ مقالات ISI در تمامی رشته های تخصصی، آماده ارائه خدمات به شما پژوهشگر محترم و ساعی می باشد.

پذیرش و چاپ مقاله ISI

پذیرش و چاپ مقاله ISI

پايگاه اطلاعاتی مؤسسه اطلاعات علمی آی اس آی ISI- Institute for Scientific Information یکی از مهمترین و معتبرترین موسسات بین المللی جهت فهرست بندی مجلات علمی معتبر و انتشار و پوشش فراگیر جدیدترین تحقیقات صورت گرفته در جهان به شمار می رود. تمرکز اصلی این موسسه علم سنجی و انتشار نتایج تحقیقات بصورت مقاله های پژوهشی است. این موسسه در سال 1960 توسط گارفیلد  Eugene Garfield (دانشمند آمریکایی دارای دکتری زبان شناسی ساختاری دانشگاه پنسیلوانیا) تاسیس شد. این موسسه توسط Thomson Scientific institute در سال 1992 خریداری شد و به  ISI Thomson که امروزه به نام Thomson Scientific شناخته شده است، تغییر نام داد.
امروزه ملاک ارزشیابی تحقیقات دانشجویان در مصاحبه های علمی و اپلای در دانشگاه های خارج از کشور و اساتید مجله ای است که فرد مورد نظر مقاله خود را در آن به چاپ می رساند. در ایران بیشترین امتیاز به پژوهشگری تعلق می گیرد که بتواند مقاله خود را در مجلات و ژورنال های معتبر به چاپ برساند. طبق بخش نامه وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی امتیازات متفاوتی بر اساس نوع مجلات و ژورنال های نمایه شده در (Web of Science (WOS یا JCR ، ISI Master List یا ISI Listed ، و یا ISC به محقق تعلق می گیرد.

جهت اطمینان از ISI بودن مقاله بایستی به سایت زیر مراجعه نمود که دارای قابلیت جستجو به صورت نام کامل مجله یا ISSNمجله است:

 http://ip-science.thomsonreuters.com/mjl/

در بخش Coverage اگر مجله از سه دسته زیر باشد به عنوان JCR شناخته می شود:

  • Science Citation Index Expanded Source Publication
  • Social Science Citation Index Source Publication
  • Arts and Humanities Citation Index Source Publication

 

 مقاله ISI چیست؟

مقاله ISI به مقالاتی گفته می شود، که در یکی از مجلات تایید شده تامسون رویترز چاپ شده باشد. دانشجویان کارشناسی ارشد برای کسب دو نمره از پایان نامه خود و افزایش شانس قبولی در مصاحبه دکتری و اعضای هیئت علمی جهت بالا بردن امتیاز علمی خود و دریافت امتیاز پژوهشی، همچنین دانشجویان دکتری برای چاپ مقاله های مستخرج از پایان نامه و ... نیاز به چاپ مقاله ISI دارند. با توجه به اینکه در نظام کنونی وزارت علوم تعداد مقالات  ISI معیاری برای ارزیابی علمی در دانشگاه ها قرار داده شده است، لذا دانشجویان و اساتید تمایل زیادی به چاپ مقالات خود در مجلات ISI دارند. به علت وقت گیر بودن و تخصصی بودن ارسال مقاله به مجلات، موسسه انتشاراتی آذرگان می تواند مقاله های علمی شما را در مجلات ISI  که مورد تایید وزارت علوم، دانشگاه های آزاد اسلامی و وزارت بهداشت باشد به چاپ برساند.
در طی مراحلی که برای اکسپت مقاله ISI در مجلات موردنظر صورت می گیرد در برخی موارد پس از ارسال مقاله و داوری شدن آن توسط داوران مجله، مقاله به یک سری فرآیندهای تکمیلی همچون اصلاح مقاله، پاسخ به نظرات داوران و … جهت اکسپت مقاله در مرحله نهایی نیاز دارد.

اصلاح مقاله

زمانی که بر اساس نظر داوران، مقاله ارسالی نیاز به اصلاح داشته باشد، سردبیر مجله پیش‌نویس ارسال شده توسط نویسنده را به همراه نکات و پرسش‌های مطرح شده توسط هر یک از داوران را به نویسنده مقاله باز می گرداند. نویسندگان موظف اند به تمامی نکات مطرح شده توسط داوران، پاسخ دقیق و روشن دهند و manuscript (نسخه خطی) را اصلاح کنند. در این حالت علاوه بر نسخه اصلاح شده (Revised manuscript)، فایل پاسخ به سوالات داوران را نیز به صورت جداگانه تهیه کرده تا برای بررسی و داوری مجدد به مجله ارسال شود. پس از انجام اصلاحات، نویسنده مسئول می‌تواند از طریق سایت مجله و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور از طرف مجله، به منوی اصلی ارسال مقاله وارد شود .

دسته بندی مجلات بر اساس ضریب تاثیر 

 تعریف ضریب تاثیر یا Impact factor میانگین تعداد ارجاعات و استنادها به یک مقاله در یک مجله علمی در طول یک دوره زمانی معین می باشد. همچنین از ضریب تاثیر برای قیاس و رتبه بندی مجلات علمی در رشته های مختلف در سطوح بین المللی نیز استفاده می شود.
ضریب تاثیر (IF) اولین بار در سال 1995 توسط بنیانگذار موسسه تامسون رویترز ISI  نام گذاری شده است. ضریب تاثیر به صورت سالانه در قالب JCR  انتشار می یابد، همچنین مبرهن است که ضریب اهمیت هر مجله با مجله دیگر و هر رشته با رشته دیگر متفاوت است. ضریب تاثیر مهم ترین و کاربردی ترین فاکتور ارزیابی مجلات از نظر ISI است و به مدت یک سال یعنی تا انتشار ایمپکت فاکتور سال بعد معتبر خواهد بود. همچنین شایان ذکر است که (IF) باید توسط موسسه ISI محاسبه و اعلام شود و خیلی از ادعاها مبنی بر ایمپکت فاکتوردار بودن بی اساس است.

 بنابراین مجلات ISI بر حسب اینکه دارای ایمپکت فکتور باشند یا نه، به دو دسته تقسیم می شوند:

  •  مجلات ISI listed مجلات بدون ایمپکت فکتور هستند.
  •   مجلات JCR مجلات دارای ایمپکت فکتور هستند.

مجلات ISI ایمپکت دار

ایمپکت فکتور، یک عدد بر مبنای فرمول ریاضی است و برای هر ژورنالی به سادگی قابل تعریف و محاسبه است و محاسبه آن مستقل از ISI بودن مجله می باشد.
اما چرا از لحاظ محتوایی این دو مورد، یعنی ایمپکت فکتور و آی اس آی بودن یکی شده اند، به این دلیل که این اندیس (if) توسط Eugene Garfield معرفی شده است که بنیانگذار موسسه Institute for Scientific Information معرفی شده است که ژورنال های ISI که مخفف حروف اول این موسسه هستند، را لیست می کند. از این جهت چون این اندیس فقط برای دسته مجلات لیست شده توسط موسسه ISI محاسبه شده است، به نوعی این دو موضوع همواره در کنار هم آورده می شوند.

فعالیت مجلات ISI به صورت سالانه ارزیابی می شود و گزارش آن درJournal citation Reports  یا به اختصار JCR چاپ می شود. در حال حاضر از بین هزاران مجله نمایه شده در Master Journal List  فقط نیمی از آنها توانسته اند ایمپکت فکتور بگیرند و وارد لیست بخش JCR Science Edition شوند. به مجلاتی که وارد بخش JCR می شوند WOS نیز می گویند. بنابر این از میان مجلات ISI ، آنهایی که مقالات با بار علمی بالا و پژوهش های نوین و یافته های جدید و موثق را چاپ می کنند و وارد بخش JCR می شوند، می توانند ایمپکت فکتور داشته باشند. این مجلات را  ISI ایمپکت دار یا  JCR  می نامیم.

مجلات ISI بدون ایمپکت

مجلات ISI listed مانند ISC ، SCOPUS مجلات تضمینی هستند، که معتبر و مورد تائید وزارت علوم و دانشگاهها می باشند. این مجلات پولی هستند که اکثرا برای مقاطع کارشناسی ارشد و مصاحبه دکتری توصیه می کنیم که دانشجویان بتوانند به راحتی امتیاز کامل پژوهشی خود را در مصاحبه و یا نمره کامل خود را برای ۲ نمره پایان نامه جهت پذیرش و چاپ مقاله شان دریافت نمایند.

  • پذیرش و چاپ در مجلات بدون ایمپکت معمولا آسان تر است زیرا پروسه داوری کوتاه تری نسبت به مجلات JCR دارند.
  • چاپ مقالات در JCR بستگی به محتوای مقاله شما دارد و موسسه تنها   30 درصد حق رایزنی با مجلات را دارد. هزینه ی دریافتی برای این مجلات ، 250هزار تومان و زمان داوری آن 1 الی 3ماه میباشد.
  • چاپ مقاله در مجلات معتبر ISI listed ، تضمینی بوده و هزینه ی آن بسته به نوع مجله متفاوت است و زمان داوری این مجلات 3 الی 4 هفته است. 

می توان اسامی مجلات ایندکس دار را از روی ISSN مجلات پیدا کرد. iSSN مخفف عبارت  international standard serial Number می باشد. ISSN هر مجله مختص خود آن مجله است و معمولا ژورنال ها و کتبی که درای انتشارهای زیاد و پی در پی هستند از ISSN بهره می جویند. برخی از مجلات دو ISSN دارند که یکی مربوط به هاردکپی آن است و موثق تر است و در منابع علمی از آن استفاده می شود و ISSN دیگر مربوط به نسخه الکترونیکی آن مجله می باشد.

خدمات موسسه انتشاراتی آذرگان

در حال حاضر خدمات مربوط به ترجمه تخصصی مقاله ISI، پذیرش تضمینی مقاله ISI، چاپ مقاله ISI برای رشته های مهندسی برق، کامپیوتر، نفت و ... رشته های علوم انسانی نظیر مدیریت، حقوق، علوم سیاسی، علوم اجتماعی، تربیت بدنی، جغرافیا و برنامه ریزی شهری، علوم ارتباطات،کتابداری و ... رشته های پزشکی نظیر ژنتیک، فیزیوتراپی، دندانپزشکی و ... و رشته های علوم پایه مانند ریاضی، فیزیک و ... در موسسه انتشاراتی آذرگان ارائه می شود.

جهت ثبت سفارش و یا دریافت مشاوره و اطلاع از سایر خدمات موسسه می توانید، با کارشناسان موسسه در تماس باشید، و به سایت اصلی موسسه آذرگان مراجعه نمایید.

موفق باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش