پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی داخلی ISC

انتشار 22 خرداد 1397
مطالعه 3 دقیقه

پذیرش و چاپ تضمینی مقالات علمی پژوهشی داخلی ISC در موسسه انتشاراتی آذرگان در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می پذیرد. هدف ما مشتری مداری و کمک به نشر آثار علمی پژوهشی شما کاربر محترم می باشد.

پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی داخلی ISC

آشنایی با مقالات ISC

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در سال 1378 تاسیس گردیده است. در سال ۲۰۰۷ در نهمین مجمع عمومی وزاری آموزش و پرورش کشورهای اسلامی در رباط مراکش به تصویب رسید.همچنین در نشست وزاری آموزش عالی کشورهای اسلامی در باکو در سال ۲۰۰۸ پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) به تصویب رسید و در نهایت با موافقت قطعی شورای گسترش وزارت علوم با تأسیس ISC در سال ۱۳۸۷ این موسسه به طور رسمی شروع به کار کرد. بنابراین ایران سومین کشور دنیا بعد از هلند (Scopus) و آمریکا (ISI)بود که تولید نظام استنادی را آغاز کرد.(سایت مجلات ISC)

ISC  یک پایگاه علمی است که ایران با پایه گذاری آن ،57 کشور را در تبادل اطلاعات علمی شریک کرده است و هدف اصلی از این کار ترویج همکاری میان دانشمندان اسلامی و مراکز علمی داخلی با برترین پایگاه ها و محققان جهان و ارائه ابزار و ساز و کارهای مورد نیاز به یکدیگر میباشد.ایندکس ISC با توجه به توضیحات ارائه شده یعنی همان مجلات نمایه شده  در پایگاه های نظام استنادی علوم کشورهای اسلامی می باشد.

مزایای چاپ  مقاله در ژورنال ISC 

  • کسب امتیاز برای ورود به مقطع دکتری
  • افزایش  اعتبار و رتبه علمی و شغلی
  • هزینه ی مناسب نسبت به ژورنالهای ISI
  • داوری و پذیرش نسبتا راحتر و سریعتر نسبت به ژورنال های ISI
  • ارتقای رتبه ی شغلی و افزایش میزان حقوق دریافتی برای اعضای هیئت علمی

راهنمای پذیرش مقاله در ISC

 

ژورنال های ISC دو نوع هستند:

  1. مجلات داخل کشور که در isc نمایه شده اند: این مجلات همان ژورنال های داخلی علمی-پژوهشی هستند که در isc نیز به اصطلاح نمایه و ی index شده اند.
  2. مجلات خارجی که وابسته به کشورهای اسلامی هستند: این نوع مجلات انتشار آنلاین دارند و برخی نیز چاپ محلی یا منطقه ای دارد اما در هر صورت آن چیزی که به دست دانشجوی ایرانی خواهد رسید آدرس یا لینک مقاله وی می باشد که در ژورنال iSC مد نظر پذیرش شده و انتشار یافته است.

هر دو نوع مجلات داخلی و خارجی در سایت http://isc.gov.ir در بخش نشریات اصلی که قابلیت جست و جو با ISSN و یا نام مجله را دارند نمایه می شوند.

نکته ای که موجب شد تا این محتوا را بگذاریم، این مسئله بود که عناوین مجلات خارجی در لیست نشریات اصلی واقع در سایت مذکور دائم در حال حذف و اضافه شدن هستند. البته اطلاع دقیقی از روند حذف یا دلایل حذف در دست نیست ولی در این حد می توان گفت که روند خروج و یا داخل شدن در لیست ISC بسیار با سرعت انجام می گیرد که کار را برای دانشجویان علاقه مند به چاپ در این مجلات سخت می کند.

اما کلا توصیه می شود در سفارش انتشار مقاله در مجلات isc احتیاط کنید خصوصا مجلات خارجی. چرا؟

دلیل این امر وجود برخی از مشکلات است که گریبان گیر برخی از دانشجویان عزیز شده است. مثلا امکان دارد  که وقتی مقاله را برای پذیرش در مجله ISC می فرستید این ژورنال در لیست اصلی iSC باشد ولی بعد از دریافت نامه پذیرش حذف شود و این در حالی  است که هنوز مقاله انتشار نیافته است!!! همین مسئله موجب شده تا نمره برای شما لحاظ نشود و هزینه و زمان را نیز از دست بدهید.

پس راه حل چیست؟

درست است هیچ تضمینی برای بقای یک مجله تا زمان چاپ مقاله در لیست iSC وجود ندارد ولی برای اغلب دانشگاه ها ملاک همان نامه پذیرش است و اگر تا زمان دریافت نامه پذیرش مجله یا همان ژورنال در لیست نشریات اصلی iSC باشد دانشگاه ها می پذیرند و دیگر مسئله ای نیست اگر بعد از آن ژورنال از لیست حذف شود و در لیست سیاه وزارت علوم نباشد کافی است.
نکته دیگر  اینکه، چند ماه قبل خروج نشریات از ISC، لیست آن در سایت اصلی ISC اعلام می شود. پس از خارج شدن مجله از این ایندکس تاریخ خروج مجله ذکر می شود و این نکته می تواند برای کسانی که قبل از تاریخ خروج اقدام به پذیرش یا چاپ نموده اند راهگشا خواهد بود.

برای دسترسی آسان تر به لیست ژورنال های دارای نمایه ISC  می توانید از طریق این لینک و همچنین برای دسترسی به لیست ژورنال هایی که از لیست ISC  خارج شده اند می توانید از طریق این لینک اقدام کنید.

در کل پیشنهاد می کنیم، به صورت فردی اقدام به اخذ پذیرش مقاله در iSC نکنید، چرا که اغلب آدرس وب سایت آن ها در سایت iSC ثبت نشده و تشخیص اصل بودن سایت آن ها در فضای وب کار سختی می باشد و باید از فرد باتجربه تری کمک بگیرید و نیز ممکن است شما هزینه را به هر صورت پرداخت و مقاله را ارسال کرده باشید ولی از پاسخ خبری نباشد!

خدمات موسسه انتشاراتی آذرگان

شما عزیزان می توانید برای چاپ تضمینی مقالات خود در مجلات ISC و  جهت اطمینان از به وجود نیامدن مشکلات احتمالی و متضرر شدن از خدمات موسسه انتشاراتی آذرگان بهره جویید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره تخصصی در زمینه چاپ مقاله و تمامی فعالت های دیگر موسسه می باشند. جهت ثبت سفارش و دریافت اطلاعات تکمیلی می توانید به سایت اصلی موسسه انتشارتی آذرگان مراجعه نمایید. 

امید است، در راستای پیشرفت علمی پژوهشی کشورمان در تمامی زمینه های دانشگاهی گامی موثر و کارآمد برداشته باشیم.

موفق و موید باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش