پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر در کوتاه ترین زمان

انتشار 3 تیر 1400
مطالعه 7 دقیقه

بسیاری از دانشجویان برای اینکه بتوانند رزومه خود را تقویت کنند، از دانشگاه بهتری پذیرش بگیرند، دفاع کنند و فارغ التحصیل دانشگاه شوند، نیاز دارند تا مقالات علمی خود را در مجلات معتبر چاپ کنند. در این مطلب میخواهیم در مورد پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر در کوتاه ترین زمان صحبت کنیم.

پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر در کوتاه ترین زمان

دانشمندان و محققان بزرگ، برای اینکه بتوانند حاصل زحمات چندین ساله خود را از راهی درست، در اختیار علاقه مندان قرار دهند، دستاوردهای خود را در قالب مقاله، در ژورنال های معتبر بین المللی به چاپ میرسانند. با این کار علاوه بر اینکه تمام حقوق یافته های جدید بنام خود نویسنده مقاله ثبت میشود، سایر محققان هم میتوانند با مطالعه مقاله و استفاده از مطالب مقاله، از داده های آنها در پژوهش های خود نیز استفاده کنند. اما امتیازات چاپ مقاله فقط برای دانشمندان و نویسندگان نیست و سایر افرادی که با علم سر و کار دارند، میتوانند با چاپ مقالات علمی، با توجه به نیاز خود از امتیازات آن برخوردار شوند. یکی از گروه های بزرگ مرتبط با علم و دانش که نیاز بسیار بالایی برای چاپ مقالات علمی دارند، دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی است. دانشجویان برای برای اینکه بتوانند از دانشگاه های معتبر داخلی و خارجی اپلای بگیرند، رزومه خود را برای ورود به مقطع دکتری تقویت کنند، از رساله خود دفاع کنند و فارغ التحصیل شوند، نیاز دارند تا مقاله چاپ کنند.

نحوه نگارش مقاله علمی

در ابتدا باید اجزای اصلی یک مقاله را بدانیم که عبارتند از:

• عنوان: عنوان باید کوتاه و آموزنده باشد. همچنین باید توضیح دهد که مقاله به طور گسترده در مورد چیست. این اولین فرصت (و احتمالاً تنها فرصت) شما برای جلب توجه خواننده است. از علائم و اختصارات خاص استفاده نکنید. 6 الی 15 کلمه مناسب خواهد بود.

• چکیده: بخش چکیده در واقع بخش تبلیغی مقاله شما است. تمام خوانندگان اول چکیده را مطالعه میکنند و در صورتیکه از هدف مقاله آگاه شدند، تصمیم میگیرند که مقاله را ادامه دهند یا آن را کنار بگذارند! معمولا چکیده به اندازه  1 پاراگراف یا 250 کلمه میباشد.

• مقدمه: این فرصت شماست تا خوانندگان را متقاعد کنید که به روشنی درک کنند چرا کار شما مفید است. سردبیران دوست دارند ببینند که شما دیدگاهی مطابق با ماهیت مجله ارائه داده اید. شما باید با استناد به چند اثر اصلی و مهم، از جمله مقالات جدید النشر، عمده انتشارات علمی را که اساس کار شما است، معرفی کنید. این بخش در حدود  1.5-2 صفحه مناسب خواهد بود.

• روش ها: این بخش به این سوال پاسخ می دهد که چگونه مسئله مورد مطالعه قرار گرفته است. اگر مقاله شما روش جدیدی را پیشنهاد می کند، شما باید اطلاعات دقیق را در آن قرار دهید تا یک خواننده آگاه بتواند آزمایش را دوباره تولید کند. این بخش را باید 2-3 صفحه در نظر گرفت.

• نتایج: این بخش به سوال "چه چیزی پیدا کرده اید؟" پاسخ می دهد. از این رو، فقط نتایج خود پژوهش شما از تحقیقات باید ارائه شود. نتایج باید برای  بخش بحث مناسب باشد. معمولا 6-8 صفحه برای این بخش در نظر میگیرند.

• بحث: در اینجا شما باید به معنای نتایج پاسخ دهید. احتمالاً ساده ترین بخش برای نوشتن و سخت ترین بخش برای درست انجام دادن آن است. به این دلیل که مهمترین بخش مقاله شماست. در اینجا فرصت ارائه داده های خود را دارید. توجه داشته باشید که تعداد زیادی از مقالات علمی بخاطر بحث ضعیف، ریجکت میشوند. شما باید بحث مربوط به نتایج را انجام دهید، اما نتایج را تکرار نکنید. برای بخش بحث 4-6 صفحه مناسب خواهد بود.

• نتیجه گیری: این بخش نشان می دهد که چگونه کار از اولین سطوح دانش اولیه بسمت بالاتر پیشرفت می کند. در برخی از مجلات، این یک بخش جداگانه است. در برخی دیگر، آخرین پاراگراف بخش بحث است. به هر حال، بدون بخش نتیجه گیری، داوران و خوانندگان نمیتوانند قضاوت درستی درباره کار شما و اینکه آیا شایسته چاپ در ژورنال علمی انتخابی است را انجام دهند. حجم این بخش کم است و در حد 1 پاراگراف باید نوشته شود.

• ارقام (شامل عکس و جداول): عکس ها و جداول میتوانند در تفهیم درست هدف نویسنده و انتقال سریع مطالب به خوانندگان کمک کنند. یک تصویر ساده میتواند به اندازه 100 ها کلمه و جمله بار علمی داشته باشد. در هر مقاله بطور میانگین میتوانیداز 6 الی 8 عکس . جدول استفاده کنید.

• منابع: به طور معمول ، در منابع بیش از هر قسمت دیگری از مقاله اشتباه صورت میگیرد. برای جلوگیری از این اشتباهات، باید نحوه نوشتن درست منابع و روش های ارجاع دهی را بلد باشید. بهتر است از 20-50 مقاله جدید و مرتبط با موضوع خود استفاده کنید.

پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر در کوتاه ترین زمان

پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر به هیچ عنوان راحت نیست و داوری در این مجلات معمولا زمان بر است. برای اینکه درصد پذیرش یک مقاله بیشتر شود، همچنین بازه داوری پایین بیاید، میتوانید نکات زیر را بررسی نمایید و با انجام آنها یک قدم به هدفتان نزدیکتر شوید.

نوشتن یک مقاله قوی: اولین عامل و مهمترین عامل چاپ مقاله سریع، نوشتن یک مقاله قوی است. در نوشتن مقاله باید به تمام نکات دقت کنید. باید موضوع انتخابی شما جدید باشد. محتوای نوشته شده قوی باشد. باید بررسی کنید که مقاله ای با موضوع مشابه شما قبلا چاپ نشده باشد. سعی کنید از منابع بروز و جدید استفاده کنید و به مقالات کاملا مرتبط رفرنس بدهید. 

انتخاب مجله: در انتخاب مجله خیلی دقت کنید. باید قبل از انتخاب نهایی مجله، چند مورد را مد نظر داشته باشید، اول اینکه مجله انتخابی هم اسکوپ مقاله باشد و از نظر موضوعی کاملا با هم همخوانی داشته باشند، دوم اینکه با توجه به سطح مقاله، مجله انتخاب کنید، خوب طبیعی است که همه دوست داشته باشند در بهترین مجلات چاپ کنند، اما فراموش نکنید، هر چقدر مجله معتبرتر باشد، قطعا پذیرش گرفتن سخت خواهد بود. مورد سوم هم این است که بارها دیده شده برخی مجلات آمریکایی و اروپایی، بدلیل تحریم پژوهشی، برخی مقالات را فقط به دلیل ایرانی بودن نویسنده، بدون داوری ریجکت کرده اند. این مورد هم باید دقیق بررسی شود که آیا مجله سابقه چاپ مقالات ایرانی را دارد یا نه! بهتر است هر مجله ای که انتخاب میکنید، اول چند مقاله چاپ شده از آن را مطالعه کنید تا در مورد این موارد اطمینان پیدا کنید.

ترجمه تخصصی: برای ترجمه مقالات خود، حتما از افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید. مقالات علمی با مقالات عمومی فرق دارند، این مقالات بدلیل داشتن کلمات و اصطلاحات خاص علمی، باید توسط مترجمانی ترجمه شوند که به موضوع متن نیز تسلط دارند. پس از ترجمه بهتر است مقاله توسط ویراستار بازبینی گردد تا ایرادات احتمالی املائی و نگارشی برطرف شود.

استفاده از کمک موسسات علمی: موسسات فعال در زمینه های علمی، شرکت هایی هستند که با ارائه خدمات پژوهشی مثل چاپ کتاب، چاپ مقاله، ترجمه تخصصی و ... میتوانند شما را سریعتر به اهداف پژوهشیتان برسانند. شما میتوانید با مشورت و دریافت مشاوره از این موسسات، مقالات خود را در زمانی کوتاه به چاپ برسانید.

تصویر
 

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

خدمات موسسه آذرگان

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.


لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...


 

تصویر
 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش