پروسه چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

انتشار 10 تیر 1400
مطالعه 5 دقیقه

یکی از بزرگترین معضلات اهالی علم، بخصوص دانشجویان، دریافت امتیازات علمی بواسطه چاپ مقاله در مجلات معتبر است. در این مطلب مبخواهیم در مورد پروسه چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی صحبت کنیم.

پروسه چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

همانطور که میدانید، تمام کسانی که به نحوی با علم و دانش سروکار دارند، برای اینکه بتوانند به هر نحوی که شده، به اهداف تحصیلی یا شغلی خود برسند، لازم است که در نشریات معتبر، مقاله چاپ کنند. اگر تجربه چاپ مقاله داشته باشید، حتما میدانید که این کار به هیچ عنوان کار آسانی نیست و برای موفقیت در آن، لازم است که پروسه آن طی گرد. با توجه به اهمیت چاپ مقاله در مجلات داخلی میخواهیم در این مطلب در مورد پروسه چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی صحبت کنیم.

پروسه چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

نگارش مقاله: نگارش مقاله خوب و با کیفیت که متناسب با استاندارد مجلات علمی پژوهشی باشد، کار آسانی نیست. بزرگترین خصلت یک مقاله علمی پژوهشی، داشتن نوآوری است و این کار باید در تمام بخش های مقاله رعایت گردد. بهتر است از موضوعات جدید استفاده کنید. عنوان مقاله را کوتاه و جذاب بنویسید. اگر عنوان مقاله جالب باشد، میتواند خواننده را ترغیب به مطالعه مقاله کند. چکیده مقاله را بهتر است ساختارمند بنویسید. همانطور که مشخص است، چکیده باید طوری نوشته شود که خواننده، با خواندن آن ذهنیت کافی را در مورد کل مقاله بدست آورد و باعث شود چشم اندازی مناسب از مقاله و اهداف آن در ذهن خواننده روشن گردد. سایر بخش های مقاله را بدقت بنویسید. محتوای قوی مقاله، تضمین کننده موفقیت آن است و معمولا مقالاتی که محتوای قویتری دارند، پروسه داوری آنها در زمان کوتاه تری انجام میشود. بهتر است در بخش منابع، از رفرنس های مرتبط و جدید استفاده کنید تا مقاله بروز تری داشته باشید.

انتخاب ژورنال: پس از نگارش مقاله، مهمترین بخش در پروسه چاپ مقالات، انتخاب نشریه مناسب برای ارسال مقاله است. این بخش در ظاهر بسیار آسان است و متاسفانه بسیاری از نویسندگان مقالات توجه کمتری به آن دارند، اما طبق آمار انتشارات مختلف مقالات علمی، بطور میانگین، بیش از نیمی از مقالاتی که به مجلات علمی ارسال میشوند، بدون داوری و تنها بدلیل انتخاب غلط نشریه، ریجکت میشوند. پس مد نظر داشته باشید، حتی اگر مقاله بسیار خوبی هم نوشته باشید، اگر به نشریه ای ارسال کنید که از نظر موضوعی با مقاله همخوانی نداشته باشد، بدون شک به مشکل خواهید خورد. برای انتخاب درست مجله، در ابتدا چند ژورنال مرتبط را انتخاب کنید، سپس به سایت مجله بروید و چند مقاله که در آخرین شماره آن چاپ شده است را دانلود و مطالعه کنید، همچنین بخش اهداف نشریات را بدقت مطالعه کنید، در نهایت جمع بندی کنید و نشریه ای که بیشترین نزدیکی موضوعی به مقاله شما را دارد انتخاب کنید.

فرمت بندی و سابمیت مقاله: پس از انتخاب نهایی مجله، باید به بخش "راهنمای نویسندگان" نشریه بروید و فایل فرمت بندی مقاله را دانلود کنید. لازم است قبل از اینکه مقاله به مجله ارسال گردد، فایل مقاله به این فرم تبدیل شود. در این فرم معمولا برخی موارد ساختاری، مثل فونت، نوع قلم، شیوه نامه ارجاع دهی منابع و برخی موارد محتوایی مثل محدودیت تعداد کلمات یا تعداد صفحات مقاله، معرفی داوران، شیوه نگارش بخش های مختلف مقاله و ... میباشد که لازم است تمام موارد ذکر شده مو به مو انجام شود. در نهایت پس از آماده شدن فایل نهایی، مقاله از طریق سیستم سابمیت مجله، به سردبیر ارسال میگرد.

داوری مقاله: پس از ارسال، سردبیر مجله از نظر موضوعی مقاله را مورد بررسی قرار میدهد، اگر خارج از اهداف نشریه باشد که مقاله را به نویسنده بازگشت میدهد، اما اگر از نظر موضوعی مطابق اهداف مجله باشد، مقاله را به چند داور ارسال میکند تا بطور دقیق بررسی کنند. اگر مقاله با استاندارد های مجله همخوانی داشته باشد، پذیرش میشود، اگر ایرادات جزئی در مقاله باشد اصلاحیه میخوارد و به نویسنده اطلاع داده میشود تا آنها رفع کند و دوباره بررسی کنند، اگر ایرادات برطرف شده باشد، مقاله پذیرش میگردد، اما مقالاتی که دارای ایرادات عمده و محتوای ضعیفی باشند، ریجکت خواهند شد.

چاپ مقاله: مقالاتی که از نظر داوران مناسب برای چاپ باشند، پذیرش شده و برای نویسندگان نامه پذیرش ارسال میگردد و زمان حدودی چاپ مقاله در کارتابل نویسندگان ذکر میگردد.

نکته: داوری نشریات علمی پژوهشی داخلی معمولا زمان بر است و بطور میانگین 2 الی 4 ماه زمان میبرد. البته دیده شده است که گاها این زمان طولانی تر شده است.

تصویر
 

چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

نکته: در ابتدا مجلات معتبر منطبق بر اسکوپ مقاله شما معرفی شده و شما پس از بررسی، یکی از مجلات را که بیشترین نزدیکی موضوعی را به مقاله شما دارد، انتخاب میکنید. سپس مقاله شما طبق ساختار نشریه فرمت بندی میشود و در نهایت به نشریه سابمیت میگردد. پیگیری از نشریه هم بصورت تلفنی و هم به صورت ایمیلی بصورت مرتب انجام شده تا به نتیجه برسد، اما پذیرش شدن مقالات در این مجلات بیشتر به محتوای خود مقاله بستگی دارد و در صورت داشتن مقاله قوی، احتمال پذیرش بالا خواهد بود.

سایر خدمات موسسه آذرگان

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.


لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...


تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش