پی پال در ایران چگونه کار می کند

انتشار 3 خرداد 1397
مطالعه 3 دقیقه

در این بخش تلاش خواهیم کرد تا اطلاعات کلی از درگاه پی پال و نحوه استفاده و کار با آن را در داخل ایران به شما ارائه دهیم.

پی پال در ایران چگونه کار می کند

تاریخچه پی پال

در سال 1998 شرکت پی پال توسط مکس لوچین و پیتر تیل با نام اولیه Confinity و با ایده اولیه ساختن یک واحد ارزی بین المللی و بدون مرز و خارج از کنترل دولت ایجاد شد. در شروع کار به دلیل تازه کار بودن و عدم شناخته شدن آن توسط مردم ، پی پال بیشتر مورد توجه مجرمان اقتصادی و هکر های سود جو قرار گرفت ، به طوری که در اولین ماه های شروع فعالیت ، در برخی از ایالت های آمریکا ، استفاده از آن ممنوع شد.اما علی رغم مشکلات فراوان ، این شرکت به تدریج مورد توجه مشتریان و فروشندگان  قرار گرفت. در سال2000 میلادی ، مسئولان شرکت eBay (بزرگترین سایت حراجی اینترنتی در جهان) به این موضوع رسیدند که بسیاری از کاربران شرکت خود ، پی پال را به عنوان روش تبادل ارزی انتخاب کرده اند و با این کار مشتریان خود را به استفاده از آن تشویق می کنند. از این رو این شرکت برای کاربرانی که از پی پال استفاده می کنند ، تسهیلاتی را در سایت خود قرار داد. این کار باعث رشد کاربران پی پال شد ، به طوریکه در طی چند ماه ، تعداد کاربران از 100هزار نفر به بیش از یک میلیون نفر افزایش یافت.

این شرکت با ارائه خدمات گسترده خود توانست بین کاربران محبوبیت زیادی بدست آورد و رقبای خود را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد. امروزه این شرکت در بیش از 110 کشور جهان ، 26 واحد ارائه خدمات به مشتریان دارد و دارای 170میلیون کاربر فعال در جهان است.

نحوه کار با پی پال

پی پال در ابتدا به کاربران خود اجازه می دهد تا به روشی ساده و در زمان کوتاه ، با استقاده از یک ایمیل ، برای خود یک حساب کاربری در سایت پی پال ایجاد نمایند.در مرحله بعدی  برای استفاده از خدمات پی پال ، از شما درخواست میشود تا با یک کارت اعتباری یا حساب بانکی ، اکانت  پی پال خود را Verify کنید. پس از این کار شما می توانید مبالغی که در حساب خود دارید به حساب های پی پال دوستان خود انتقال دهید.

محدودیت های کار با پی پال درایران

با این که پی پال از سرعت و امنیت بالایی برخوردار است ، در عین حال ، روی تراکنش های انجام گرفته ، نظارت های شدیدی اعمال می شود. این کار می تواند برای کسانی که اطلاعات زیادی بر خوردار نیستند ، کمی خطرناک باشد. در داخل ایران هم به دلیل سیاست های خاص آمریکا ، استفاده از این سیستم تحریم شده است. از این رو کسانی که بدون در نظر گرفتن تمهیدات لازم ، از آن استفاده کنند ، حساب آنها مسدود و مبلغ آن ضبط می گردد.

برای دانشجویانی که میخواهند در آزمون های بین المللی مانند تافل یا آیلتس شرکت کنند یا پژوهشگرانی که می خواهند آثار علمی خود را به مجلات بین المللی ارسال نمایند ، همیشه پرداخت هزینه ها از داخل کشور به کشوری دیگر یک سوال بزرگ بوده است. برای پرداخت های بین المللی روش های مختلفی وجود دارد. یکی از روش های پر کاربرد و سریع ، انجام پرداخت به صورت آنلاین و توسط شرکت پی پال است. شرکت پی پال که در امر پرداخت های الکترونیکی یکی از پیشروان این امر است ، توانسته است با ارائه خدمات متنوع ، رضایت بسیاری از کاربران خود را بر آورده سازد. روش کار پی پال به شکل ساده تر این است که شما یک حساب کاربری برای خود افتتاح می کنید ، سپس به صورت اینترنتی آن را شارژ میکنید. با این کار پول از حساب شما کم و به حساب پی پال شما اضافه می شود ، سپس شما می تونید به صورت آنلاین و بدون استفاده از کارت های بانکی ، از خدمات متنوع این شرکت برخوردار شوید.

اما در ایران به دلیل وجود برخی سیاست های غیر اصولی ، با تحریم های بانکی و مالی کشور آمریکا روبرو هستیم و خدمات پی پال بطور مستقیم در ایران ارائه نمیشود ، اما با این وجود برخی شرکت های ایرانی توانسته اند استفاده از خدمات پی پال در داخل کشور را ممکن کنند. 

موسسه آذرگان با رفع مشکلات پرداخت و برای راحتی دانشجویان و پژوهشگران ، تمامی پرداخت ها و حوالجات دلاری شما عزیزان را از طریق پی پال  به هر نقطه ای از جهان انجام داده و رسید پرداختی آن را در سریع ترین زمان به شما تحویل می دهد.

شما عزیزان میتوانید درخواست خود را از طریق ایمیل موسسه  و یا شماره تلفن های ذکر شده در سایت ، ثبت سفارش کنید تا در کمترین زمان ممکن به انجام آن مبادرت کنیم. در ضمن اخبار سایت در مورد معرفی مجلات جدید و لیست ژورنال های نامعتبر و جعلی را از کانال تلگرامی ما دنبال کنید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش