خدمات پی پال چیست؟

انتشار 6 اردیبهشت 1397
مطالعه 3 دقیقه

از جمله مطرح ترین روش های تجارت الکترونیکی و سامانه انتقال وجه الکترونیکی ، شرکت پی پال می باشد که یک شرکت آمریکایی است.

خدمات پی پال چیست؟

پی پال چیست؟

شرکت آمریکایی پی پال ، انتقال و پرداخت وجه را به صورت لحظه ای به تمام نقاط دنیا و ازطریق اینترنت امکان پذیر ساخته است و جایگزین بسیار مناسبی برای شیوه های سنتی انتقال پول نقد ، چک و حوالجات ، می باشد. این شرکت هم اکنون یکی از بزرگترین شرکت های پرداخت الکترونیکی ، در سرتاسر جهان است که هزاران نفر از خدمات متنوع دریافت و پرداخت ارزی آن بهره می برند. تاسیس این شرکت به سال 1998 باز میگردد و در سال 2002 اولین سهام آن به صورت عمومی عرضه گشت.

خدمات پی بال

کاربران از طریف خدمات این شرکت میتوانند وجه مورد نظر خود را به حساب دیگران انتقال دهند و میتوانند از فروشگاه های اینترنتی خرید کنند و یا به بنگاه های خیره کمک کنند. کاربران میتوانند از طریق اپلیکیشن تلفن همراه پی بال و به صورت آنلاین  از وب سایت های اینترنتی از خدمات این شرکت استفاده کنند.

سیاست های امنیتی پی بال

سیاست پی پال به این صورت است که اگر مشتری هزینه ی خرید محصولی را از طریق این شرکت پرداخت کند و در تاریخ مقرر ، محصول به دست مشتری نرسد و یا این محصول مغایرتی با محصول درخواستی داشته باشد ، مشتری میتواند تا 180 روز پس از دریافت محصول ، شکایت خود را ثبت کند. فروشنده هم موظف است تا 20 روز کاری ، این شکایت را بررسی و به آن پاسخگو باشد.اگر این شکایت درست باشد ، فروشنده باید تمام هزینه محصول را به همان کارت مشتری ، باز گرداند.

همچنین در پی پال سیاست حفاظت از فروشنده نیز اعمال شده است.به این صورت که اگر فروشنده به فهرستی از شرایط خاص ، پایبند باشد ، شکایت مشتری از فروشنده امکان پذیر نمیباشد و فروشنده هیچ مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.البته استثناهایی هم در این فهرست وجود دارد ، اما در حالت کلی ، این سیاست بر پایه ی حفاظت از فروشنده ، در قبال برخی از خریداران اعمال میشود.

امنیت پی بال

این شرکت در سال 2006 برای جلوگیری از هک شدن سیستم حساب مشتریان خود ، ورود به حساب کاربری با در دست داشتن رمز 6 کاراکتری اختیاری را برای آنان فعال نمود.این رمز به دو صورت قابل استفاده است.اول اینکه از بانک مربوطه ، کارت اعتباری تهیه فرمایید ، که در این حالت پس از ورود با نام کاربری و رمز عبور در وب سایت پی پال ، باید در صفحه بعدی ، رمز ارائه شده توسط دستگاه ، وارد شود.در حالت بعدی ، یک رمز 6 کاراکتری یکبار مصرف ، به شماره حساب کاربر ، که در پانل خود ثبت شده است ، ارسال می گردد و با وارد کردن آن وارد مرحله بعدی می شود.این روش معمولا برای خرید هایی که از طریق اپلیکیشن صورت میگیرد ، انجام میشود.ارسال این پیام نیز برای کاربران رایگان است.

هر چند در سالهای اخیر شرکت های رقیب زیادی مانند استرایپ یا اسکریل برای شرکت پی بال ، بوجود آمده اند، اما شرکت پی پال به دلیل همه گیر بودن و اعتبار زیاد ، همچنان در صدر شرکت های خدمات دهنده در عرصه ی تجارت الکترونیک قرار دارد و همه روزه بر گستردگی خدمات خود می افزاید.

محدودیت های پی پال برای کاربران ایرانی

با توجه به تحریم های اعمال شده از سوی دولت آمریکا در استفاده کاربران ایرانی از سیستم پرداخت الکترونیکی پی پال، در صورتی که یک فرد از داخل کشور ایران اقدام به واریز پول با روش پی پال نمایید بطور خودکار پول وی ضبط شده و پس داده نمی شود.
موسسه آذرگان برای رفع این مشکل، تمامی پرداخت ها و حوالجات دلاری شما عزیزان را از طریق پی پال و یا مسترکارت به هر نقطه ای از جهان انجام میدهد و رسید پرداختی آن را به شما تحویل می دهد.

دیگر خدمات موسسه آذرگان:

موسسه انتشاراتی آذرگان با رویکردی متفاوت در این حرفه  و با بهره گیری از پیشرفته ترین امکانات و استفاده از پرسنل نخبه و مجرب، جهت رفاه نویسندگان، دانشجویان و محققان محترم ، در بخش چاپ کتاب ، توانایی انتشار هر نوع کتابی با هر سبک و اندیشه ای را فراهم آورده است تا حتی دانشجویان عزیز نیز بتوانند پایان نامه ی خود را در تعداد محدود و با قیمت مناسب ،به چاپ برسانند.همچنین در بخش چاپ مقاله ، با تعاملات و رایزنی های گسترده با نشریات معتبر داخلی و خارجی ، امکان چاپ مقالات تضمینی را فراهم آورده است.

شما عزیزان میتوانید درخواست خود را از طریق ایمیل موسسه به نشانی : AZARGAN.PUB@GMAIL.COM  و یا شماره تلفن های 09914516340 و ⌕    ثبت سفارش کنید تا در کمترین زمان ممکن به انجام آن مبادرت کنیم.در ضمن اخبار سایت در مورد معرفی مجلات جدید و لیست ژورنال های نامعتبر و جعلی را از کانال تلگرامی ما دنبال کنید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش