پذیرش و چاپ مقاله ISI بصورت تضمینی

انتشار 14 آذر 1397
مطالعه 3 دقیقه

دانشجویان و اساتید کشور ، برای اینکه بتوانند به تمام اهداف علمی و امتیازات پژوهشی خود برسند ، ناچارند مقالاتی را در حیطه تخصص خود نوشته و به مجلات معتبر ارسال نمایند. در این مطلب راه های پذیرش و چاپ مقاله ISI را مورد بررسی قرار می دهیم.

پذیرش و چاپ مقاله ISI بصورت تضمینی

نگارش یک مقاله علمی ، نشان دهنده تسلط فرد در قبال رشته تخصصی و موضوع تحصیلی اوست. تمام اکتشافات مهم قرن اخیر از نگارش همین مقالات علمی بدست آمداند و کشور های بزرگ صنعتی با تکیه بر یافته های جدید و سرمایه گذاری روی آنها توانسته اند به دستاورد های بزرگی دست یابند. در کشور ما نیز اهالی علم برای دریافت دو نمره پایان نامه یا فارغ التحصیلی از دانشگاه یا دریافت اپلای از دانشگاه های معتبر خارجی نیاز به چاپ مقاله دارند. باید این را بدانیم که کیفیت یک مقاله به ژورنالی باز میگردد که آن مقاله در آن نمایه شده است و بعد از چاپ مقاله ، هیچ کس ، از محتوای مقاله شما سوال نمی کند ، بلکه سوال تنها در مورد نمایه مجله است. یکی از معتبرترین نمایه های مجلات بین المللی ، نمایه ISI است. این مجلات بدلیل اعتبار بالای پژوهشی ، مورد قبول اکثر دانشگاه های کشور قرار دارند و دانشجویان برای اینکه بتوانند امتیازات پژوهشی خود را دریافت کنند شانس خود را با ارسال مقاله به این مجلات امتحان می کنند. 

داوری مجلات ISI

پس از اینکه یک مقاله به مجلات ISI ارسال میگردد ، در ابتدا سر دبیر مجله ، مقاله ارسال شده را از چند بخش مورد بررسی قرار میدهد. در ابتدا موضوع مقاله با اهداف مجله مقایسه می شود تا مشخص شود آیا مقاله به درد مجله می خورد ، سپس چکیده خوانده شده ، نمودار ها و اشکال بررسی می شوند و منابع مقاله با رفرنس های بکار برده شده ، مورد بازبینی قرار می گیرند ؛ در نهایت در صورتیکه مقاله در اهداف مجله قرار گیرد و نمودار ها و اشکال ناقص نباشند و منابع به مقالات بروز مرتبط ، رفرنس داده شوند ، مورد قبول ادیتور واقع می شود و به اصطلاح داوری اولیه را عبور می دهند. پس از آن ، داور دوم ، مقاله را به صورت ریزبینانه تر بررسی کرده و محتوای مقاله را بازخوانی می کند ، در صورت مقبول بودن مقاله پذیرش شده ، اما در صورت ریجکت شدن ، مقاله به داور سوم واگذار می شود تا او نظر نهایی را بدهد که در صورت نظر مساعد مقاله پذیرش شده و در صورت رد مقاله ، مقاله به طور قطع ریجکت می گردد. در این میان ممکن است از نویسنده اصلاحاتی هم خواسته شود که در صورت انجام آنها ، مقاله می تواند پذیرش شود. تعداد داوران بسته به خود مجله ، از 2 داور الی 5 داور متغیر است. پروسه داوری مجلات ISI بسیار زمانبر و سختگیرانه انجام می پذیرد و ممکن است بازه زمانی 2 الی 6 ماه به طول انجامد.

نقش موسسات پژوهشی

همانطور که اشاره شد ،  مجلات ISI ، بسیار سختگیرند و بازه زمانی داوری طولانی دارند که بسیاری از دانشجویان و اساتید را دچار مشکل ساخته اند ؛ از این رو آنها به دنبال راه هایی هستند تا این زمان را کاهش دهند. یکی از بهترین راه های کاهش زمان و هزینه ، استفاده از کمک موسسات پژوهشی است. این موسسات با رایزنی های قوی که با ادیتور های مجلات دارند می توانند نقش موثری را در این پروسه داشته باشند ، در این بین ، یکی از موسسات بسیار معتبر پژوهشی ، موسسه آذرگان است ، این موسسه با کمک محققان و کارشناسان خود توانسته است علاوه بر کاهش زمان داوری مجلات ، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی افزایش دهد.

موسسه آذرگان

این موسسه فعالیت پژوهشی خود را از سال 1391 ، با اجماع جمعی از بهترین دانش جویان و محققان کشور آغاز کرده و در سه بخش ترجمه ، چاپ کتاب و چاپ مقاله اقدام به ارائه خدمات نموده است. اکنون پس از گذشت چندین سال ، این موسسه خدمات خود را به صورت تخصصی و در دپارتمان های مجزا ، به بیش از 20 بخش گسترش داده است. 

در این مجموعه ، ما به خوبی ، تاثیر مثبتی را که می تواند ، یک کتاب یا یک مقاله  روی آینده شغلی و زندگی شخصی هر فرد را ایفا کند ، به خوبی می دانیم ، از این رو تمام تلاش خود را می کنیم تا با ارائه محصولات با کیفیت ، سرویس شگفت انگیز و قیمت مناسب ، به تمام نیاز های شما پاسخ گو باشیم.

 

موسسه آذرگان ، بهترین موسسه ارائه دهنده خدمات پژوهشی و چاپی

تصویر

برای ثبت سفارش لطفا کلیک کنید

امید است با ارائه خدمات گسترده در زمینه های مختلف پژوهشی ، قدمی درست را برای اعتلای علمی این مرز و بوم برداشته باشیم.

 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش