پذیرش تضمینی مقالات در کنفرانس های معتبر خارجی

انتشار 18 مهر 1397
مطالعه 4 دقیقه

یکی از مهمترین راه های تقویت رزومه تحصیلی ، ارسال مقاله و دریافت پذیرش از کنفرانس های معتبر بین المللی است. در این مقاله در مورد پذیرش تضمینی مقالات در کنفرانس های معتبر خارجی بحث خواهیم کرد.

پذیرش تضمینی مقالات در کنفرانس های معتبر خارجی

در سال های اخیر ، با توجه به افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در مقطع دکتری  ، قبولی در این آزمون کار چندان سختی نمیباشد ؛ اما این تنها 50 درصد راه است و علاقه مندان به ادامه تحصیل در این مقطع  ، نیاز دارند تا در آزمون مصاحبه دکتری نیز موفق باشند. این آزمون 100 امتیاز دارد که بخش اعظم آن ، مربوط به امتیازات پژوهشی داوطلبان میباشد. داوطلبانی که بتوانند در جمع آوری امتیاز این بخش ، موفق تر باشند ، شانس بالاتری را برای کسب پیروزی در این آزمون خواهند داشت ،  در همین راستا ، یکی از راه های کسب امتیازات پژوهشی ، نگارش مقاله و ارسال آن به کنفرانس های بین المللی است. در بخش بعد ، به این مورد بیشتر می پردازیم.

مقالات کنفرانسی

در اکثر مواقع ، ایده های جدیدی که به ذهن افراد میرسد ، برای اینکه تبدیل به کشفی بزرگ شوند ، نیاز دارند تا در جامعه علمی شناخته شوند. یکی از بهترین راه های تبلور یک تفکر علمی ، نگارش یک مقاله و ارسال آن به کنفرانس های بین المللی است.

ویژگی های مقالات کنفرانسی

  • در کنفرانس ها ، می توانید مقاله خود را بصورت شفاهی ارائه کنید و با متخصصان و اساتید حاضر ، بحث و تبادل نظر کنید.

  • مقالات کنفرانسی نسبت به مقالات ژورنالی ، زمان کمتری را برای پذیرش و چاپ مقاله ، نیاز دارند.

  • کنفرانس ها در زمان محدودی برگزار میشوند و مهلت مشخصی برای ارسال مقاله دارند ، در صورتیکه بعد از این زمان مقاله ای ارسال گردد ، آن مقاله داوری نخواهد شد.

  • معمولا هر چه کنفرانس ها با سابقه تر باشند ، ارزش و اهمیت بالاتری دارند.

  • برای ثبت نام در کنفرانس ، علاوه بر هزینه ای برای پذیرش و چاپ ، باید برای حضور در کنفرانس به عنوان شرکت کننده مبلغی را برای ثبت نام پرداخت کنیم.

  • در صورتیکه پرداخت هزینه برای ثبت نام زود تر انجام گیرید ، برای تشویق و ترغیب اهالی علم ، هزینه پایین تری را دریافت خواهد شد.

  • تمام کنفرانس ها با محدودیت تعداد صفحات مقالات روبرو هستند و اگر حجم مقالاتی بیش از حد مشخص شده باشد  ، باید نویسندگان هزینه ای بیشتر را پرداخت نمایند.

  • تمام کنفرانس ها دارای یک الگوی نگارشی منحصر به فرد هستند و مقالاتی که به آنها ارسال میگردد ، باید قبل از سابمیت ، به این فرمت تبدیل شوند.

تفاوت مقالات ژورنالی با مقالات کنفرانسی

  • در ابتدا باید دانست که در اکثر مواقع ، اعتبار مقالات ژورنالی ، بالاتر از مقالات کنفرانسی است ، اما این جمله همیشه صادق نیست. در واقع کنفرانس هایی هم در جهان برگذار میشوند که دارای اعتبار علمی به مراتب بالاتری نسبت به برخی ژورنال ها هستند.

  • مقالاتی که به ژورنال ها و نشریات علمی ارسال می شوند ، معمولا به صورت ماهانه یا سالانه چاپ میشوند. این نشریات به صورت تخصصی حوزه های علمی را پوشش می دهند و مقالاتی که با استاندارد های آنها همخوانی داشته باشند می توانند از این مجلات پذیرش گیرند. معمولا نشریات علمی به مراتب داوری سختگیرانه و زمانبر تری نسبت به کنفرانس ها دارند ، در صورتیکه کنفرانس ها ممکن است سالی یکبار برگزار شود و داوری آسانتر با پروسه زمانی کوتاهتری را خواهد داشت.

  • پذیرش در نشریات علمی در مصاحبه دکتری دارای 7 امتیاز پژوهشی هستند ، در صورتیکه پذیرش در کنفرانس های بین المللی دارای 2 امتیاز میباشند.

تشخیص

به طور کلی یک ایده برای کامل شدن و به بلوغ رسیدن احتیاج به فکر زیاد دارد و شما باید از زوایای مختلف به آن نگاه کنید که این اتفاق در یک بازه زمانی کوتاه مدت رخ نداده و به کار زیادی احتیاج دارد. مقاله ژونالی اصولا مقاله ای هست که  بعد از اینکه یک ایده به ذهن  میرسد روی آن موضوع تا جای ممکن کار انجام می شود و  به همه زوایای آن توجه می شود تا از هیچ قسمت یا حتی جمله آن  ایراد اساسی گرفته نشود. البته رسیدن به یک چنین مقاله ای وقت و کار زیادی میبرد و در طول این مسیر  میتوان یک یا حتی چند مقاله کنفرانس هم ارائه کرد  و در نهایت ماحصل آنها را به عنوان یک مقاله ژورنال ارائه نمود. ارائه تعداد زیادی مقاله کنفرانس بدون ارائه مقاله ژورنال از آنها کار بسیار اشتباه و ناکاملی هست.

طبیعی است که در حالت کلی امتیاز مقاله ژورنال از مقاله کنفرانس بالاتر است و علت آن هم برمیگردد به داوری طولانی مدت مقاله های ژورنال. البته بعضی کنفرانس های شناخته شده هم وجود دارند که از بسیاری از ژورنالها (نه ژورنالای معتبر) امتیاز بالاتری دارند.

البته همیشه استثناهایی هم وجود دارد. در بعضی زمینه های تحقیق به دلیل اینکه سالها کار شده ، ارائه یک ایده که در نوع خودش جهشی را ایجاد کند کار مشکلی هست و در حالت کلی این زمینه ها با تجمعی از ایده های نه چندان مفصل که توسط پژوهشگرهای مختلف ارائه میشود رشد میکنند. در این حالت ممکن است مقاله های ژورنالی را پیدا کنید که واقعا معتبر هستند ولی ایده ارائه شده در آنها آنچنان مفصل نیست. پس تعجب نکنید و فکر نکنید که یک ایده حتما باید شاخ داشته باشد تا در ژورنال چاپ شود.

ارسال همزمان مقاله برای ژورنال و کنفرانس

یکی از بهترین راهها برای اینکه ببینید مقاله شما ارزش چاپ شدن در ژورنال را دارد  یا در حد کنفرانس است ، مقایسه کار خود با کارهای مشابه هست. البته اینکه مثلا یک موضوع را مورد تحقیق قرار داده است شما هم همان موضوع را کار کنید حتما در یک ژورنال چاپ خواهد شد، پارامترهای زیادی تاثیر گذار هستند. البته شما میتوانید مقاله را هم برای کنفرانس بفرستید و هم ژورنال اما اگر مقاله واقعا در حد کنفرانس باشد این فقط تلف کردن وقت است. کار درست آن است که اول مقاله را در یک کنفرانس چاپ کنید تا هم از نظر داورها مطلع شوید و هم اگر در کنفرانس شرکت کردید از نظر شرکت کننده ها و بعد با در نظر گرفتن تمام این نظرات نسخه ژورنال آن را آماده کنید. به هر حال فاکتور زمان راهم در نظر بگیرید که یک چنین کار اصولی زمان زیادی میبرد. پس اگر خیلی زمان برایتان مهم نیست این کار را انجام دهید.

موسسه آذرگان

یکی از راه های رسیدن به موفقیت در زمینه های پژوهشی ، دریافت کمک از موسسات علمی معتبر است. موسسه آذرگان ، یکی از فعالترین موسسات در زمینه های پژوهشی است. این موسسه توانسته است با رایزنی های مناسب با مجلات ، پذیرش در مجلات معتبر را تضمین کند. برای اطلاع از نام مجلات تضمینی و کنفرانس های معتبر  ،لطفا با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمایید.

موسسه آذرگان  ، بهترین موسسه پذیرش و چاپ مقاله در کشور

تصویر
برای ثبت سفارش ، لطفا کلیک کنید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش