نکات کلیدی سابمیت فوری مقاله

انتشار 13 مهر 1400
مطالعه 6 دقیقه

یکی از مراحل بسیار مهم در پروسه چاپ مقالات علمی، سابمیت مقاله است. در این بخش میخواهیم در مورد نکات کلیدی سابمیت فوری مقاله صحبت کنیم.

نکات کلیدی سابمیت فوری مقاله

نوشتن مقاله و چاپ آن در نشریات معتبر میتواند برای هر کسی مفید و دارای امتیاز باشد. دانشجویان میتوانند رزومه خود را تقویت کنند، از دانشگاه بهتری اپلای بگیرند، جواز فارغ التحصیلی از دانشگاه خود را دریافت کنند، اساتید میتوانند عضو هیئت علمی دانشگاه شوند یا در شغل و سمتی که دارند ارتقاء علمی پیدا کنند و محققان میتوانند یافته های جدید خود را در جایی معتبر بنام خود ثبت کنند و داده های خود را در اختیار علاقه مندان قرار دهند. همانطور که می بینید، تمام افرادی که به نحوی با علم و دانش سر و کار دارند، نیاز دارند تا در زمینه تخصص خود مقاله چاپ کنند، اما بسیاری از افرادی که هنوز تجربه کافی در این زمینه ندارند، پروسه ارسال مقاله را نمیدانند. در این مطلب میخواهیم در مورد نکات کلیدی سابمیت فوری مقاله صحبت کنیم.

تصویر
 

پروسه سابمیت مقاله به مجلات علمی

تهیه مقاله علمی: در ابتدا باید یک مقاله علمی داشته باشیم. برای این کار یا باید مقاله بنویسیم یا اینکه از پایان نامه یا رساله خود مقاله استخراج کنیم. معمولا نوشتن مقاله سخت و زمان بر است، از این رو اکثر دانشجویان سعی میکنند از پایان نامه خود مقاله استخراج کنند. کیفیت مقاله بسیار مهم است. سعی کنید مقاله شما موضوعی جدید و محتوایی بروز داشته باشد. همچنین سعی کنید از منابع بروز و مرتبط با موضوع مقاله استفاده کنید.

ترجمه تخصصی: اگر قصد ارسال مقاله به مجلات خارجی دارید باید مقاله شما به زبان لاتین ترجمه تخصصی شود. معمولا مقالات علمی با توجه به این که دارای موضوعات علمی هستند، در آنها از کلمات، عبارات و اصطلاحات خاص علوم مختلف استفاده میشود که هر کسی توانایی ترجمه درست آن را ندارد، از این رو متن مقاله باید در اختیار مترجمی قرار بگیرد که علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی، به موضوع مقاله نیز اشراف کامل داشته باشد.

انتخاب نشریه: این مرحله بسیار مهم است و معمولا چون نویسندگان مقالات، کمتر به آن توجه میکنند، بیشتر مشکلات از همین بخش است. همانطور که میدانید باید مقاله آماده شده و مجله انتخاب شده، هم موضوع هم باشند و اگر این گونه نباشد، هر چقدر هم که محتوای مقاله قوی باشد، بدون بررسی محتوایی، مقاله ریجکت خواهد شد، از این رو، در ابتدا مطمئن شوید نشریه ای که انتخاب کرده اید، دقیقا هم اسکوپ مقاله است. برای این کار اهداف مجله را مطالعه کنید و برخی از مقالات چاپ شده در آخرین نسخه مجله را دانلود و مطالعه کنید، در صورتیکه مقاله و مجله از نظر موضوعی همخوانی داشتند، میتوانید مقاله را به مجله ارسال نمائید.

فرمت بندی مقاله: قبلا از اینکه مقاله را به نشریه انتخابی ارسال کنید، اول باید مقاله را به فرمت مجله درآورید. برای این کار به سایت مجله و به بخش "راهنمای نویسندگان" بروید و فایل مورد نظر را دانلود کنید. این فایل حاوی برخی تغییرات ظاهری و اطلاعات خاصی است که مجله از نویسندگان میخواهد تا به همراه فایل مقاله در اختیار مجله قرار دهند. لازم به توضیح است که تمام مواردی که درخواست شده باید تماما انجام شود. پس از فرمت بندی مقاله آماده سابمیت به نشریه است.

سابمیت مقاله: سابمیت مقاله همان ارسال مقاله فرمت شده به مجله انتخابی است. اما ارسال مقاله دارای نکاتی است که بهتر است از آنها اطلاع داشته باشید. این نکات را میتوانید در بخش بعد مطالعه فرمائید.

تصویر
 

نکات کلیدی سابمیت فوری مقاله

معمولا سابمیت مقاله بر حسب تصمیمات خود نشریه، به دو شکل کلی سیستم آنلاین و سیستم ایمیلی تقسیم میشوند:
سیستم آنلاین: بیشتر نشریات معتبر از این روش برای دریافت مقالات علمی استفاده میکنند. در این حالت در ابتدا نویسنده باید در وب سایت نشریه ثبت نام کرده و یوزر و پسوورد خود را دریافت نماید. به این صورت میتواند وارد پروفایل خود شود و مراحل زیر را به ترتیب طی کند:

  • عنوان مقاله و چکیده را در محل تعیین شده خود قرار دهید.

  • نام نویسندگان را به ترتیب وارد کرده و به صورت دقیق، مشخصات افیلیشن آنها را وارد کنید.

  • نویسنده مسئول را تعیین کنید. این فرد وظیفه مکاتبه با نشریه را دارد، از این رو تمام اطلاعات، از این به بعد در حساب کاربری او نمایش داده میبشود.

  • در ادامه باید قوانین مجله، از جمله عدم ارسال به نشریه دیگر به صورت همزمان، رعایت قوانین کپی رایت و ... تایید نمائید.

  • در صورت نیاز باید کاور لتر خود را در قسمت مخصوص بارگزاری کنید. این نامه بسیار مهم است و میتواند هم نویسندگان را بخوبی معرفی کند و هم اهمیت پژوهش را بیان نماید.

  • در ادامه باید فایل مقاله، فایل عکس ها و همچنین جداول و نمودار ها به صورت جداگانه بارگذاری شود. در این فایل ها نام و مشخصات نویسندگان نباید درج گردد.

  • در ادامه دو گزینه pdf و html نمایش داده میشوند. میتوانید با انتخاب هر یک از آنها، مقاله را به همان فرمت در اختیار شما قرار دهد. در صورت تایید فایل، گزینه Submit فعال میشود و میتوانید با کلیک روی آن، مقاله را به دفتر مجله ارسال نمائید. دقت کنید پس از این مرحله امکان ادیت و تغییر در فایل وجود ندارد.

  • در ادامه کد مقاله اختصاص یافته را دریافت خواهید کرد. این کد به شما اجازه میدهد مقاله خود را از میان صد ها مقاله ارسالی به نشریه، شناسایی نمائید. همچنین برای مکاتبات با دفتر مجله یا انجام اصلاحیه از این کد استفاده خواهید کرد.

از این به بعد هر اصلاحیه یا سوالی که نشریه در مورد مقاله شما اعمال میکند، در کارتابل نویسنده مسئول قابل رویت است و او میتواند از این طریق پیگیر روند داوری مقاله باشد.

سیستم ایمیلی: در این روش اول باید فرمت بندی انجام شود، سپس از طریق ایمیل نشریه، نسخه نهایی را ارسال نمائید. پس از ارسال مقاله یک ایمیل حاوی کد مقاله به شما ارسال میگردد. با این کد میتوانید از سردبیر مجله وضعیت مقاله را را سوال کنید.

نکته: شما میتوانید قبل از ارسال مقاله، میانگین زمان سابمیت تا پذیرش اولیه را بررسی کنید. در این حالت میتوانید تاریخ دریافت، انجام اصلاحیه و زمان پذیرش را بررسی کنید. هر چقدر سطح مقاله و اعتبار نویسنده بالاتر باشد، میتواند روی سرعت داوری و نتیجه مقاله تاثیر مثبت داشته باشد.

نکته: برخی مجلات پولی و برخی رایگان هستند. حتما قبل از ارسال مقاله، هزینه پذیرش و چاپ مقاله را بررسی کنید. مخصوصا مجلات خارجی که هزینه را به دلار دریافت میکنند بهتر است بررسی شوند. هزینه پذیرش و چاپ مقاله در سایت مجله و بخش دستور العمل سابمیت، درج میکنند.

نکته: در صورت چاپ مقاله در یک مجله در گذشته، در بخش منابع به مقاله قبلی خود رفرنس دهید و در همان مجله سابمیت مقاله را انجام دهید، تا مورد توجه سردبیر قرار بگیرد. همچنین اگر استاد شما مقاله ای چاپ شده در نشریه مورد نظر شما دارد، حتما مقاله استادتان را در بخش منابع ذکر کنید و به آن رفرنس دهید.

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند. اگر درخواست ارسال مقاله به مجلات داخلی و خارجی دارید، کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید، موسسه آذرگان میتواند در کمترین زمان مقاله شما را به فرمت مجله در آورد و به سرعت به هر نشریه ای که میخواهید سابمیت نماید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.


لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...


تصویر
 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش