نکات کلیدی در استخراج مقاله از پایان نامه

انتشار 29 خرداد 1397
مطالعه 4 دقیقه

در این محتوا با بیان تفاوت های میان پایان نامه و مقالات ژورنالی، نکاتی برجسته و کارآمد در خصوص استخراج مقاله از پایان نامه را یادآوری می کنیم.

نکات کلیدی در استخراج مقاله از پایان نامه

نکات کلیدی در استخراج مقاله از پایان نامه

پایان نامه به معنای نوشته طولانی مربوط به موضوع خاص برای کسب مدرک دانشگاهی می باشد. پایان نامه تحقیق عمیقی است که زیر نظر یک فرد باتجربه انجام می شود؛ اکثر اوقات، پایان نامه پس از انجام تحقیق بر روی موضوع خاص نوشته می شود. پایان نامه در مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری و فوق دکتری نوشته شده و از اهمیت بسیار زیادی در پیشرفت شغلی و تحصیلی دارد.
از طرف دیگرف مقاله بعنوان بخشی از تحقیق اصیل و عاری از سرقت ادبی تعریف می شود. اصطلاح تحقیق (research) از تکرار جستجو (re-search) نشئت می گیرد. معمولا مقاله ها به دو دسته کیفی و کمی تقسیم بندی می شوند.

معمولا پایان نامه بیانیه علمی و بصورت خلاصه می باشد. ماهیت پایان نامه اینگونه است که احتمالات نظری بی شماری را برای جستجو فراهم می آورد. اگرچه پایان نامه مرزهایی را برای این احتمالات متغیر ایجاد می کند، محور اصلی تحقیق ثابت و بدون تغییر می ماند. از طرف دیگر، مقاله هر دو متغیر نظری و ثابت ها را در بر می گیرد که برای اثبات سوال اصلی تحقیق مد نظر قرار می گیرد.

تفاوت های بین مقاله و پایان نامه:

تفاوت های بسیار زیادی بین مقاله و پایان نامه وجود دارد. برخی از این تفاوت ها عبارتند از:

  1. پایان نامه به عبارت یا سوال اصلی استدلال علمی مرتبط است که نیاز به تحقیق بیشتر دارد، در حالیکه مقاله بر روی اثبات استدلال اصلی متمرکز می شود.
  2. پایان نامه در مورد احتمالات نوشته می شود، در حالیکه مقاله هدف اصلی تحقیق را اثبات کرده و شواهد و اطلاعات مربوط به آن را جمع آوری کرده، سایر احتمالات را کشف کرده و آنها را خنثی می کند و فرضیه هایی را در مورد سوال تحقیق ارائه می دهد. بطور دقیق تر، مقاله کلا در مورد توضیح و اثبات پایان نامه می باشد.
  3. معمولا پایان نامه با دامنه فکری گسترده نوشته می شود که یک پروپوزال یا بیانیه را ارائه می دهد، در حالی که مقاله به انعطاف پذیری بیشتری نیاز دارد تا سوال اصلی تحقیق را تایید کند. مقاله فرایندی زمان بر و طولانی است که جمع آوری مدارک و شواهد، افزایش و خنثی سازی انواع احتمالات و کاربرد تئوری ها و شواهد برای سوال اصلی مقاله را در بر می گیرد. تمامی این کارها برای اثبات پایان نامه انجام می شوند. مقاله نوع گسترده پایان نامه می باشد.
  4. گاهی اوقات واژه پایان نامه به جای مقاله مورد استفاده قرار می گیرد، اما این یک خطای لفظی است که جزء جایگزین کل می شود. پایان نامه جزئی از مقاله می باشد.
  5. پایان نامه دارای روش تحقیق نمی باشد. از طرف دیگر، مقاله روش تحقیق را شرح داده و نوع کیفی یا کمی بودن آن را مشخص می کند.
  6. پایان نامه به تنهایی هدف است. اگرچه مقاله توضیح پایان نامه است، تمامی خطوط جستجو را برای آن باز می کند.
  7. پایان نامه بر روی یک سوال اصلی متمرکز می شود، در حالیکه مقاله چند سوال مربوط به موضوع اصلی را بیان می کند. برخی از این سوالات خنثی بوده و برخی دیگر بعنوان شاخص های گفتمان جایگزین می باشند.
  8. معمولا مقاله از پایان نامه اقتباس می شود، اما همیشه اینگونه نیست.

نکات مهم در استخراج مقاله از پایان نامه

  1.  مقاله استخراجی دارای ساختاری مشابه پایان نامه است و در این مقاله دانشجو باید بتواند پایان نامه خود را طبق اصول مقاله نویسی در حداکثر 10 تا 15 صفحه خلاصه نماید.
  2. عنوان مقالات استخراجی نباید یکسان بوده و همچنین با مقالات قبلی تفاوت داشته باشد، با یک جستجوی ساده به فارسی و انگلیسی در گوگل یا گوگل اسکولار (google scholar) می توانید از این مورد اطمینان حاصل نمایید.
  3.  موضوع مقالات خود را به روز انتخاب کنید، تا احتمال اکسپت مقاله در مجلات ISI، مجلات iSC ،مجلات اسکوپوس SCOPUS ، و یا پابمد و مدلاین MEDLINE افزایش یابد.
  4. چکیده پایان نامه باید شامل موضوع تحقیق، هدف تحقیق، مراحل انجام کار، نوآوری های شما، نتایج کلی مقاله در حدود 100 تا 200 کلمه نوشته شده باشد. سعی کنید از این تعداد کاراکتر تجاوز نکنید.
  5. دانشجویان می توانند قبل از تدوین مقاله مستخرج از پابان نامه با شیوه های نگارش مقالات فارسی از نمونه های مشابه در زمینه تخصصی خود به پایگاه مقالات جهاد دانشگاهی www.sid.ir و یا مجلات الزویر، تیلور، اشپرینگر و ... مراجعه نمایند، و مقاله خود رادر قالب ساختار مورد نظر نگارش نمایند.
  6. به نقل قول از مقالات چاپ شده در ژورنال های غیرمعتبر اعتنا نکنید، و به مقالات اصلی جهت ارجاع دهی مراجعه نمایید. برای اینکار می توانید از سایت استفاده کنید.
  7. مجله ی مورد نظر را بر اساس موضوع مقاله و سطح علمی مقاله استخراج شده خودتان انتخاب کنید. و از آنجاییکه فرآیند داوری مقالات در مجلات داخلی و یا خارجی در پایگاه های الزویر، اشپرینگر و ... طولانی است، بهتر است دانشجو با توجه به زمان خود مجله را انتخاب نماید.

خدمات موسسه آذرگان در زمینه استخراج مقاله از پایان نامه

  • دریافت فایل پایان نامه شما از طریق ایمیل موسسه
  • ارسال به کارشناس مربوطه برای بررسی اینکه چه تعداد مقاله از پایان نامه شما می توان استخراج کرد.
  • استخراج مقاله از پایان نامه شما بر اساس حجم آن
  • ترجمه تخصصی مقاله به انگلیسی
  • معرفی مجلات متناسب در اسکوپ مقاله شما برای چاپ مقاله
  • بررسی مجله از طرف شما و تایید آن از سوی استاد راهنما و دانشگاه محل تحصیل شما
  • انجام کلیه مراحل سابمیت مجله برای اکسپت و چاپ مقاله در مجله
  • اکسپت مقاله و در نهایت چاپ مقاله شما

موسسه انتشاراتی آذرگان با داشتن تجربه ای موفق امیز و درخشان در این حیطه، مسیر چاپ مقاله شما را در مجلات مورد تایید وزارت علوم و دانشگاه های آزاد هموارتر می سازد، و با ارائه خدمات ترجمه، فرمت بندی و مشاوره رایگان در خصوص انتخاب مجله مناسب شما را همراهی می کند.

جهت ثبت سفارش خود کلیک کنید.

موید باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش