نگارش مقاله برای مجلات ISI ایمپکت دار از پایان نامه

انتشار 27 آذر 1400
مطالعه 7 دقیقه

دانشجویان برای اینکه بتوانند امتیازات بالای پژوهشی دریافت کنند، نیاز به چاپ مقاله دارند. در این مطلب میخواهیم در مورد نگارش مقاله برای مجلات ISI ایمپکت دار از پایان نامه صحبت کنیم.

نگارش مقاله برای مجلات ISI ایمپکت دار از پایان نامه

دانشجویان، برای اینکه بتوانند رزومه تحصیلی خود را قوی کنند، از دانشگاه خوبی پذیرش بگیرند یا فارغ التحصیل رشته خود شوند، نیاز دارند تا مقالات خود را در مجلات معتبر به چاپ برسانند. اما پذیرش گرفتن از مجلات معتبر مستلزم نگارش مقاله ای قوی است و نوشتن چنین مقاله ای، نیاز به رعایت یک سری اصول و نکات دارد. در ادامه بطور کلی، مراحل نوشتن یک مقاله علمی را بررسی میکنیم.

مراحل نوشتن مقالات علمی

مرحله 1: موضوع اصلی خود را انتخاب کرده و اهداف خود را مشخص کنید.

اولین قدم برای نوشتن مقاله، انتخاب موضوع است. برای جلوگیری از مطالب پراکنده، موضوعی در تخصص خود انتخاب کنید. موضوع مقاله باید جدید و بروز باشد. اهدافی را که محتوای شما باید داشته باشد فهرست کنید. محدوده و مرزهای مقاله خود را تعیین کنید. نوشتن مقاله ای که موضوعی قوی و درست برای پرداختن داشته باشد، آسان تر است. وقتی از انتخاب موضوع راضی بودید، حتما به آن پایبند باشید.

مرحله 2: مخاطبان خود را هدف قرار دهید.

بعد از اینکه موضوع اصلی خود را انتخاب کردید، باید خوانندگان هدف خود را بشناسید. از خود بپرسید، می خواهید خوانندگان شما با استفاده از این مقاله از شما چه بیاموزند؟ آنها باید چه اطلاعاتی را در مقاله شما بدانند؟ رویکرد نوشتن خود را مشخص کنید.

مرحله 3: اطلاعات و منابع خود را جمع آوری کنید.

پس از انتخاب موضوع اصلی و مخاطب هدف خود، در مورد آثار موجود تحقیق کنید. مقالاتی با همان طعم ایده و جریان محتوا پیدا کنید. پس از شروع نوشتن مقاله، باید از خودتان نسخه پشتیبان تهیه کنید. ایده ها را انتخاب کنید و از ادعاهای خود پشتیبانی کنید. اگر نظری می نویسید، باید حقایق را از تحقیقات و نویسندگان دیگر به عنوان دلیل و برهان ادعای خود برای خواننده نشر دهید. اضافه کردن کلمات کلیدی برای برجسته کردن مقاله شما، جریان نوشتن را آسان می کند و هرگز نباید فراموش کنید که منابع خود را سایت کنید.

مرحله 4: طرح کلی موضوع و پیش نویس خام خود را ایجاد کنید.

همانطور که داده ها و ایده های تحقیق خود را جمع آوری می کنید، یک پیش نویس تقریبی ایجاد کنید. طرح موضوع، روشی موثر برای جریان دادن به ایده های شما است. مفاهیم را یادداشت کنید و بخش هایی را ایجاد کنید. هر ایده ای که به ذهنتان می رسد را بنویسید. در این مرحله کمتر به دستور زبان، علائم نگارشی و عوامل تحلیلی توجه کنید. فقط اجازه دهید ذهن و دست شما کار کند. ایده هایی را برای شکل گیری مقاله خود تزریق کنید. از کلمات کلیدی برای تقویت کار مقاله خود استفاده کنید.

مرحله 5: پیش نویس خود را ویرایش کنید.

بعد از پیش نویس خام، گام بعدی در راهنمای مقاله نویسی، ویرایش محتوای خود است. حتماً استفاده از دستور زبان و علائم نگارشی صحیح را رعایت کنید. کلماتی که غلط املایی دارند تصحیح کنید و سعی کنید با جمله بندی های ساده، مقاله را قابل درک تر کنید. اگر ویراستاری را خوب انجام دهید، در نهایت متنی آماده میشود که خوانندگان شما را به مسیری که میخواهید هدایت می کند.

مرحله 6: محتوای مقاله اصلی خود را آماده کنید.

اکنون که پیش نویس آماده است، متن ویراستاری شده را بازنویسی و محتوای اصلی خود را آماده کنید. در این بخش این فرصت را دارید که دوباره متن مقاله را باز خوانی کنید و مطمئن شوید که متن مقاله آماده است. 

مرحله 7: جداول، اینفوگرافیک و تصاویر را اضافه کنید.

آخرین مرحله در راهنمای مقاله نویسی، اضافه کردن هر گونه اینفوگرافیک، تصاویر و جداول، در مقاله است. برای صنعت پر سرعت امروز، مخاطبان بیشتر با مواد بصری درگیر می شوند و به آنها کمک می کند آنچه را که می خوانند درک کنند، راحتر هضم کنند. برای اطمینان از تعامل خواندن، تصاویری مرتبط با محتوای خود اضافه کنید. این مورد را بدانید، یک تصویر مرتبط با متن میتواند به اندازه ده ها صفحه، محتوا به خواننده انتقال دهد، پس این بخش را جدی بگیرید.

نکته: نکته مهمی که دانشجویان با ان درگیر هستند، این است که نه تجربه نوشتن مقاله قوی را دارند و نه آنقدر زمان دارند که یک مقاله قوی و در خور مجلات معتبر بنویسند، از این رو در صورت داشتن پایان نامه یا رساله قوی، میتوان از آن استخراج مقاله کرد.

تصویر
 

استخراج مقاله از پایان نامه

پایان نامه ها منابع بسیار قوی هستند که دانشجویان با استفاده از آن میتوانند فارغ التحصیل شوند، از آنجائیکه محتوا و موضوع هر پایان نامه ای منحصر بفرد است و زیر نظر اساتید آماده و تدوین میشوند، میتوان از آنها استفاده کرد و مقاله یا مقالاتی را از آن چاپ نمود که توانایی پذیرش در مجلات معتبر را داشته باشند. استخراج مقاله بسیار سریعتر و آسانتر از نگارش مقاله است اما بدین معنی نیست که هر کسی با هر تخصصی، توانایی استخراج مقاله را دارد. باید یک سری اصول و نکات رعایت شود وگرنه میشود کپی - پیست که خیلی بدرد نمیخورد.

مقالاتی که میخواهند به مجلات ایمپکتدار ارسال شوند، چه خصوصیاتی باید داشته باشند؟

همانطور که میدانید، با توجه به کیفیت و استاندارد بالای مجلات ISI ایمپکتدار، دانشجویان برای اینکه بتوانند امتیاز بالای پژوهشی دریافت کنند، بیشتر راغب هستند تا مقالات خود را به این نشریات ارسال نمایند، اما اگر خودتان تجربه ارسال به این نشریات را دارید، بخوبی میدانید که پذیرش گرفتن از این نشریات به هیچ وجه آسان نیست. بیشتر این مجلات رایگان هستند و کیفیت مقاله بیشترین نقش را در پذیرش شدن دارد، اما رعایت برخی نکات میتواند درصد پذیرش مقاله را بالا ببرد که در ادامه به مهمترین آنها اشاره میکنیم.

انتخاب درست نشریه: در انتخاب نشریه دقت زیادی کنید. مقاله و مجله باید هم موضوع هم باشند و با توجه به اینکه مجلات ایمپکتدار روی این موضوع بسیار حساس هستند، بهتر است قبل از ارسال مقاله، از یکسان بودن اسکوپ اطمینان یابید. اهداف مجله را مطالعه کنید و چند مقاله چاپ شده را بدقت بررسی کنید تا مجله مناسبی انتخاب کنید.

ترجمه تخصصی: مقالات بدلیل داشتن اصطلاحات و عبارات تخصصی علمی، نیاز دارند تا توسط مترجمی ترجمه شوند که کاملا به موضوع مقاله اشراف داشته باشند. اگر ترجمه ضعیف باشد، حتی با داشتن محتوای قوی شانسی برای پذیرش نخواهد داشت.

منابع جدید: ارزش یک مقاله در جدید بودن موضوع و بروز بودن محتوای آن دارد و مقالات قدیمی شانسی برای پذیرش در نشریات معتبر نداند. مقالات خود را با منابع جدید و مرتبط، بروز رسانی کنید.

افیلیشن: سابقه نویسندگان و میزان اعتبار علمی آنها برای کسانی که مقالات شما را بررسی میکنند بسیار مهم است. اگر استادی دارید که دارای مرتبه علمی بالای است، میتواند بعنوان نویسنده مسئول مقاله شما معرفی شود. این به داوان نشان میدهد که مقاله شما زیر نظر استادی متخصص، پژوهش و آماده شده است.

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله، چاپ کتاب، ترجمه تخصصی، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

 

نگارش مقاله برای مجلات ISI ایمپکت دار از پایان نامه در موسسه آذرگان

اگر قصد استخراج و ارسال مقاله به نشریات معتبر  ISI ایمپکت دار را دارید، موسسه آذرگان میتواند در این راه به شما کمک کند. در ابتدا مقاله ای قوی توسط تیمی متخصص استحراج شده، سپس پس از تایید نشریه از طرف پژوهش دانشگاه شما، فرمت بندی و سابمیت میشود. پس از سابمیت گزارش سابمیت به همراه یوزر و پسوورد تقدیم شده و هر دو هفته یکبار پیگیر وضعیت مقاله خواهیم بود تا بهترین نتیجه ممکن حاصل گردد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.


لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...


تصویر
 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش