نوشتن مقاله آی اس آی برای مصاحبه دکتری

انتشار 22 آذر 1400
مطالعه 6 دقیقه

یکی از مهمترین و سخترین آزمون های دوران تحصیلات دانشجویان تحصیلات تکمیلی، آزمون مصاحبه دکتری است. در این مطلب میخواهیم در مورد نوشتن مقاله آی اس آی برای مصاحبه دکتری صحبت کنیم.

نوشتن مقاله آی اس آی برای مصاحبه دکتری

پس از اعلام نتایج آزمون کتبی دکتری، داوطلبانی که توانسته اند نمره قبولی را دریافت کنند، باید خود را آماده آزمون مصاحبه دکتری کنند. درست است که آزمون کتبی و مصاحبه به یک اندازه در موفقیت داوطلبان تاثیر گذارند اما آزمون مصاحبه بدلیل شرایط خاصی که دارد، بسیار سختر و حساستر است. در این آزمون باید داوطلب خود را از هر نظر آماده کند تا بتواند به تمام سوالات داوران جلسه پاسخ دهد. در واقع داوطلبان باید به داوران ثابت کنند که لیاقت نشستن روی صندلی دانشگاه، بعنوان دانشجوی دکتری تخصصی را دارند. این کار مستلزم برنامه ریزی و تلاش مستمر است. در ادامه میخواهیم در مورد نحوه موفقیت در آزمون مصاحبه صحبت کنیم.

نحوه موفقیت در آزمون مصاحبه دکتری

همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم، برای موفقیت در آزمون مصاحبه دکتری، باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. معمولا بین زمان اعلام نتایج آزمون کتبی و جلسه مصاحبه، حدود 1 الی 3 ماه زمان دارید که زمان زیادی نیست. برای موفقیت در این زمان کم، باید نحوه تقسیم امتیازات را در جلسه مصاحبه بدانید. آزمون مصاحبه دکتری دارای 100 امتیاز کلی است که به سه بخش رزومه پژوهشی، رزومه آموزشی و امتیاز خود جلسه، تقسیم بندی میشوند. برای موفقیت در آزمون مصاحبه باید تلاش شود تا بالاترین امتیاز در این بخش ها دریافت شود. در ادامه بصورت تفکیک شده به این موضوع میپردازیم.

رزومه پژوهشی: رزومه پژوهشی مربوط به تمام مقالات، کتاب ها، کنفرانس های داخلی و خارجی است که در آنها فعالیت کرده اید و توانسته اید مقالات و کتاب های خود را به چاپ برسانید. همچنین اگر دارای پایان نامه در سطح عالی باشید، جزء برگزیدگان جشنواره های علمی هستید و یا گواهی ثبت اختراع دارید، در مصاحبه دکتری امتیاز بالایی خواهید گرفت. در این میان، مقالات علمی چاپ شده در نشریات معتبر علمی پژوهشی داخلی و خارجی، بیشترین امتیاز رزومه پژوهشی را خواهند داشت. کل امتیازات این بخش 40 میباشد که در ادامه میتوانید ملاحظه فرمائید.

تصویر
 

رزومه آموزشی: رزومه آموزشی بیشتر مربوط به کیفیت دانشگاه، معدل داوطلب، طول مدت تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی است. کل امتیازات این بخش 30 میباشد که در ادامه میتوانید ملاحظه فرمائید.

تصویر
 
تصویر
 

امتیاز جلسه آزمون: خود جلسه آزمون مصاحبه از لحظه ورود داوطلب تا انتها زیر ذره بین داوران است و به همه رفتار ها، عکس العمل ها و میزان تسلط به سوالات، امتیاز میدهند. کل امتیازات این بخش 30 میباشد که در ادامه میتوانید ملاحظه فرمائید.

تصویر
 

نوشتن مقاله آی اس آی برای مصاحبه دکتری

همانطور که در بخش های قبل ملاحظه فرمودید، یکی از مهمترین و امتیاز آورترین فعالیت های پژوهشی، چاپ مقاله است. هر مقاله در آزمون مصاحبه، تا 7 امتیاز و داشتن چند مقاله، تا 22 امتیاز پژوهشی برای داوطلب امتیاز دارد که تضمین کننده موفقیت هر داوطلبی خواهد بود. اما هر مقاله ای با هر نمایه ای معتبر و امتیاز آور نیست. یکی از معروفترین و بهترین نمایه های علمی که در بین دانشجویان بیشتر مورد توجه است، نمایه ISI است. مجلات ISI، مجلات بسیار سختگیری هستند که دارای داوری زمان بر و بسیار سختگیرانه هستند، از این رو برای اینکه بتوانیم مقاله خود را در این مجلات چاپ کنیم، باید مقاله ای بسیار قوی بنویسیم. در ادامه نکات مهمی که در هنگام نوشتن مقاله ISI باید رعایت کنیم را مورد بررسی قرار میدهیم. 

موضوع جدید: یکی از مهمترین خصوصیان مقالات علمی پژوهشی، داشتن موضوع جدید و بروز است. مجلات ISI هم دقیقا موضوعاتی را چاپ میکنند که جدید هستند. موضوعات قدیمی یا تکراری جذابیتی برای داوران مجلات ندارد. سعی کنید قبل از انتخاب موضوع، مطالعه کنید و اطلاعات خود را بروز کنید و حتما از استاد راهنمای خود کمک بگیرید. 

ترجمه تخصصی: درست است که محتوای مقاله بسیار مهم است، اما داورانی که قرار است مقاله را مطالعه کنند، باید دقیق موضوع و هدف مقاله را متوجه شوند و اینکار مستلزم ترجمه قوی است. همانطور که میدانید، مقالات علمی، با سایر متون عادی فرق دارند و محتوای آنها دارای کلمات و اصطلاحات تخصصی علمی است و هر مترجمی نمیتواند مفهوم این متون را به درستی انتقال دهد. در واقع باید مترجم، علاوه بر تسلط روی زبان مبدا و مقصد، کاملا به موضوع متن نیز اشراف کامل داشته باشد. پس از ترجمه بهتر است متن نوشته شده، توسط ویراستار مجرب، بازخوانی شود تا ایرادات احتمالی نگارشی و املائی بر طرف شود.

انتخاب نشریه: یکی از مهمترین بخش های چاپ مقاله، انتخاب نشریه است. نکته ای که وجود دارد این است که همه افراد میخواهند مقالاتشان، در بهترین نشریات چاپ شود، اما آیا این امکان برای تمام مقالات وجود دارد؟ طبیعتا نه! نویسندگان مقالات باید بدانند، مجله ای که انتخاب میکنند باید در سطح مقاله خود باشد. اگر میخواهید مقاله شما در نشریه معتبری چاپ شود، پس مقاله ای هم سطح آن نشریه بنویسید. همچنین در انتخاب نشریه برای مقاله باید دقت کنید موضوع مقاله و نشریه با هم تطابق داشته باشد. برای این کار حتما بخش اهداف مجله را مطالعه کنید و چند مقاله چاپ شده در این نشریه را بررسی کنید. در نهایت مجله ای را انتخاب کنید که هم موضوع و هم سطح مقاله خودتان باشد. این نکته بسیار مهم است!

منابع: همانطور که قبلا اشاره کردیم، جدید بودن مقاله، برای داوران مجلات بسیار مهم است. یکی از بهترین راه های بروز کردن مقاله، استفاده از منابع مرتبط و جدید است. اگر در  مقاله شما منابع قدیمی یا غیر مرتبط وجود داشته باشد، قطعا مقاله را به مشکل بزرگی دچار میکنند. 

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله، چاپ کتاب، ترجمه تخصصی، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

نوشتن مقاله آی اس آی برای مصاحبه دکتری در موسسه آذرگان

در موسسه آذرگان نگارش مقاله و کارهای محتوایی انجام نمیشود، اما اگر پایان نامه با کیفیت داشته باشید، میتوانیم مقاله یا مقالات با کیفیتی را از پایان نامه خود شما استخراج، ترجمه تخصصی و به مجلات معتبر ارسال کنیم. همچنین اگر قصد ارسال مقاله به مجلات معتبر ISI را دارید، نشریات هم اسکوپ معرفی، سپس بعد از تایید نشریه، مقاله فرمت بندی و سابمیت میشود. پس از ارسال مقاله، گزارش سابمیت به همراه یوزر و پسوورد در اختیار شما قرار داده میشود. معمولا، هر دو هفته یکبار از نشریه پیگیری مقاله انجام داده میشود تا انشاالله بهترین نتیجه حاصل شود.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.


لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...


تصویر

 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش