مراحل چاپ کتاب.

انتشار 5 بهمن 1396
مطالعه 4 دقیقه

برای چاپ هر کتابی ، پروسه ای باید طی شود که در آن ، کتاب مجوز های خاصی را از نهاد های مختلف دریافت میکند. مجموعه ی این پروسه ، مراحل چاپ کتاب را تشکیل میدهد.

مراحل چاپ کتاب.

بسیاری از دانشجویان کارشناسی ارشد نمی دانند که با هزینه های بسیار کم می توانند پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کنند. از آنجایی که یک کتاب علمی که برگرفته از پایان نامه باشد، در مصاحبه دکترا و آزمون های استخدامی، یک امتیاز مثبت محسوب می شود.این امر بر کسی پوشیده نیست که تالیف و نگارش و یا ترجمه کتاب برای تمامی مراحل یک دانشجو و یا استاد می توانند از هر لحاظ دارای امتیاز باشد.

دانشجویان می توانند کتاب خود را با اخذ مجوز چاپ از وزارت ارشاد و اخذ شابک ISBN از اداره شابک و نیز اخذ فیپا از کتابخانه ملی، در وزارت ارشاد و کتابخانه ملی ثبت و اعلام وصول با تعداد دلخواه خود کتابشان را به چاپ رسانند.

همه افراد در هر رشته وحرفه و یا هر شغلی می توانند با چاپ کتاب اعتبار علمی خود را بالا ببرند.شما با چاپ کتاب در زمینه فعا لیت خود می توانید وجهه ای کاملاً متفاوت با قبل پیدا کرده و در زمینه فعالیت خود فرد موفق تری باشید و با چاپ مطالب و کتاب خود، به عرضه و نمایش غنای علمی تان بیافزائید و قدمی موثر در راه ارتقا دانش کشورمان بردارید.

شاید شما هم از معدود کسانی بشید که در خلوت خود دل نوشته ای دارند و همیشه پس از خواندن آن ها به فکر چاپ و تکثیر آن می افتید ولی به دلیل نبود اگاهی از نحوه ی چاپ و شرایط و قوانین مربوطه ، هیچگاه موفق به چاپ اثر خود نشده اید. امیدواریم مطالب زیر شما را در انجام این کار راهنمایی کند.

 مراحل چاپ کتاب در یک نگاه

1.تکمیل کتاب،

2.ویرایش و غلط گیری توسط نویسنده و یا ویراستاران موسسه

3.عقد قرارداد با انتشارات و تحویل فایل به موسسه.

4.گرفتن شابک- فیپا و مجوز توسط ناشر موسسه.

5.آماده شدن طرح جلد توسط موسسه و یا نویسنده.

6.انتشار کتاب توسط موسسه و تحویل آن درب منزل نویسنده

مراحل چاپ کتاب 

  • در این مرحله، شما نویسنده ی محترم، کتاب نگارش شده خود را به صورت فایل word  تهیه و درخواستتان برای اینکه چه تعداد جلدی از کتاب را می خواهید به چاپ برسانید، برای ما ارسال می نمایید.

  •  توجه نمایید که فایل نهایی شامل تمام مطالب کتاب: صفحه­ ی عنوان کتاب و نویسندگان – مقدمه – پیشگفتار – صفحه تقدیم – فهرست و ..... و مطالب اصلی و منابع و فقط در یک فایل باشد

  • همچنین شما باید اسکن کار ملی خود را برای اخذ مجوز به همراه فایل کتابتان ارسال نمایید.

  • کارشناسان ما پس از بررسی فایل و با هماهنگی و میل خودتان فایل را برای ویراستاران تخصصی نگارش کتاب ،ارسال می نمایند. ویراستار، فایل شما را به صورت یک کتاب کامل و با رعایت تمامی نکات مربوط به نگارشی اصلاح می نماید. البته شایان ذکر است که ویراستار به هیچ عنوان در محتوای مقاله شما تغییری نخواهد داد و محتوای مقاله تان به هیچ عنوان ویرایش نمی شود.

  • پس از ویرایش کتاب بصورت یک فایل آماده تحویل بخش چاپ کتاب داده می شود که در آنجا همکاران اقدام به گرفتن شاپک و فیپا و اخذ مجوز از وزارت ارشاد می نمایند. پس از ثبت ارشاد منتظر صدور مجوز ارشاد خواهیم بود. پس از گرفتن این تاییدیه ها ، ثبت کتاب و صدور مجوز با نام شما به عنوان نویسنده بخش صفحه آرایی و طرح روی جلد آغاز می شود.(مدت زمان صدور مجوز از اختیار ناشر خارج می­باشد.)

  • توجه داشته باشید که پس از درخواست فیپا و همچنین پس از ثبت ارشاد امکان هیچ­گونه تغییری در عنوان کتاب و نام پدید آورندگان وجود ندارد. 

  • پس از صدور مجوز، نوبت به صفحه آرایی و طرح روی جلد می­رسد.

  • متخصصان مربوطه صفحه آرایی کتاب شما را شروع نموده و پس از آن طرح روی جلد کتابتان متناسب با موضوع کتاب  طراحی خواهد شد و یا  در صورتی که طراحی جلد را خودتان انجام داده باشید در این مرحله طرح جلد نهایی خود را با کیفیت بالا برای آماده سازی جهت چاپ تحویل انتشارات می­دهید.  

  • پس از آماده شدن طرح جلد، طی حداکثر دو هفته کاری کتاب، چاپ و آماده تحویل خواهد بود.

  • و در مرحله آخر کتابهای به چاپ رسیده  برای شما پست خواهد شد.

چاپ کتاب می تواند بصورت چاپ پایان نامه به شکل کتاب، تبدیل پروژه به کتاب و یا تالیف و ترجمه به صورت فردی یا گروهی باشد. 

اگر توانایی علمی بالایی در رشته تخصصی خود دارید میتوانید شخصا به تالیف یک کتاب علمی یا دانشگاهی بپردازید و در صورتی که نیاز به مشاوره و همکاری دارید، همکاران ما تمام وقت آماده ی یاری رساندن به شما در این مسیر خواهند بود.

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.

لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...

تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش