مجلات پاب مد (Pub Med) چیست؟

انتشار 3 اسفند 1396
مطالعه 3 دقیقه

پابمد (Pubmed) از سال ۱۹۹۶ بالغ بر ۲۲ میلیون منبع را پوشش میدهد که از طرق مختلف من جمله بانک Medline جمع آوری شده اند.

مجلات پاب مد (Pub Med) چیست؟

مجلات پاب مد (Pub Med) چیست؟

 

مجلات نمایه شده در پابمد (pubmed) مجلاتی هستند که برای گروه علوم پزشکی و زیست شناسی مناسب هستند و دارای ایندکس pubmed پابمد هستند. پایگاه پابمد یکی از محیط های جستجو منابع و مقالات حوزه پزشکی است که توسط موسسه مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی NCBI=National Center for Biotechnology Information و کتابخانه ی ملی پزشکی آمریکا (NLM) تهیه گردیده است. در حال حاضر پایگاه اطلاعاتی پابمد pubmed بیش از 16 میلیون مقاله و بیش از 4500 ژورنال های رشته های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، دامپزشکی، و علوم پایه پزشکی و غیره را داراست. با توجه به نیاز پژوهشگران، محققان و اساتید دانشگاهی جهت پذیر، اکسپت، انتشار و چاپ نتایج تحقیقات، پایان نامه ها، مقاله ها و طرح ها پژوهشی خود در این نوع مجلات، موسسه انتشاراتی آذرگان در زمینه ویرایش ادبی مقاله جهت پذیرش و چاپ تضمینی و ارزان مقالات در مجلات و ژورنال های دارای نمایه پابمد pubmed خدمات متنوعی را بسته به نوع مقاله ارائه می کند.

بطور کلی مجلات پابمد pubmed بیشتر برای دانشجویان و محققان گروه علوم پزشکی و علوم پزشکی پایه مناسب است که تمایل به اکسپت، پذیرش، چاپ مقالات خود در نشریات پابمد با توجه به بازه زمانی کوتاه و همچنین هزینه کمتری نسبت به مجلات سایر پایگاه ها داشته باشند. همچنین برای دانشجویانی که تمایل به اپلای در دانشگاه های خارج از کشور و یا مصاحبه دکتری دانشگاه های علوم پزشکی، دکتری پژوهش محور دانشگاه های علوم پزشکی مناسب است. با توجه به اینکه اساتید مجرب همکار باتجربه گروه انتشاراتی آذرگان ، اطلاعات مفید و دقیقی از زمانبندی داوری، پذیرش و انتشار مقالات در مجلات نمایه شده در پابمد pubmed را دارند می توانند به محققان کمک شایانی در هماهنگی نوع مجله پابمد، زمان و پذیرش مقاله در مجله پابمد و غیره نمایند.

 

خدمات موسسه در زمینه مقالات و مجلات گروه پابمد Pubmed برای محققان، دانشجویان و اساتید شامل موارد زیر است که متقاضیان عزیز می توانند از هر یک از خدمات بصورت جداگانه یا مجموعه ای از آنها و یا بصورت کلی سفارش دهند:

  1. ترجمه تخصصی مقاله جهت چاپ در مجلات پابمد

  2. ویرایش علمی و تخصصی و گرامری مقاله قبل از ارسال مقاله به ژورنالهای pubmed

  3. انتخاب مجله پابمد به توجه به رشته و مقبول وزارت بهداشت و علوم پزشکی

  4. فرمت گذاری و قالب گذاری مقاله در مجلات نمایه شده در ژورنال های گروه پابمد پزشکی

  5. سابمیت مقاله به مجلات گروه pubmed پزشکی

  6. انجام کلیه مکاتبات لازم بر اساس که منجر به پذیرش سریع مقاله در مجلات پابمد خواهد شد

  7. پیگیری چاپ مقاله از مجله پابمد مورد نظر در سریعترین زمان ممکن

 

پابمدسنترال (PMC or PubMed Central):

پابمدسنترال (PMC or PubMed Central) در سال ۲۰۰۰ بعنوان یک آرشیو رایگان از متن کامل (full-text) مقالات مجلات بیومدیکال و علوم طبیعی میباشد. PMC در حقیقت بخش دیجیتال کتابخانه ملی آمریکا میباشد. این بانک اطلاعاتی در حقیقت بعنوان یک Repository در جمع آوری مقالات منتشر شده از سوی ناشرین  و مقالاتی است که از سوی موسسه ملی سلامت آمریکا منتشر میشود. بعضی مجلات PMC در مدلاین نیز نمایه میباشند. ناشرین میتوانند با رعایت قوانین مقالات خود را در این بانک نمایه سازند. تمامی مجلات کاندید باید از نظر علمی مقبول کتابخانه ملی پزشکی آمریکا NLM باشند. اگرچه سیاست دسترسی باز (free access) یک نیاز اولیه برای نمایه شدن در PMC محسوب میگردد، اما ناشرین میتوانند با تاخیر کوتاهی مقالات خود را در این بانک اطلاعاتی نمایه سازند. برخی محتویات PMC همانند مرور کتاب (Book Review) در پابمد نمایه نمیشوند.
 

نحوه امتیازدهی به مقالات پذیرفته یا چاپ شده در ژورنال های پابمد/مدلاین Medline / Pubmed

 

بر اساس بخش نامه های متعدد وزارت بهداشت، طبق جدید ترین فرم مصاحبه داوطلبان دوره دکتری پژوهشی Ph.D. by Research نشان می دهد که پذیرش مقاله در مجلات نمایه شده در ISI(web of science)، pubmed، Scopus به عنوان نفر اول دارای 10 امتیاز و به عنوان نفر همکار دارای 5 امتیاز است. برای ارتقا اعضا هیئت علمی، ISI دارای IF بالای 1 و یا مدلاین دارای 7 امتیاز، ISI دارای IF کوچکتر از 1 و یا پابمد یا پابمد سنترال دارای 6 امتیاز، ISI بدون ضریب تاثیر و Scopus دارای 5 امتیاز، مجلات نمایه شده در Embase ، Cinahl، Psych Info ، , Chemical Abstract Biological Abstract دارای 3.5 امتیاز، مجلات نمایه شده در ساير ايندكسها دارای 3 امتیاز. در نوع دیگری از امتیازدهی، مقالات دارای ایندکس های pubmed/ medline و یا ISI-Web of Science دارای 25 امتیاز، مقالات دارای نمایه های Scopus, Chemical Abstract, Embase, Biological Abstractsدارای 15 امتیاز به ازای هر مقاله، سایر مقالات منتشر شده 10 امتیاز.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش