مهمترین عوامل موثر چاپ مقالات علمی، در مجلات معتبر چیست؟

انتشار 17 خرداد 1400
مطالعه 4 دقیقه

افرادی که به هر نحوی با علم و دانش سر و کار دارند، برای اینکه بتوانند به اهداف خود برسند، نیاز دارند تا مقالات خود را در مجلات علمی به چاپ برسانند. در این مطلب میخواهیم مهمترین عوامل موثر چاپ مقالات علمی، در مجلات معتبر را بررسی کنیم.

مهمترین عوامل موثر چاپ مقالات علمی، در مجلات معتبر چیست؟

دانشجویان، محققان و اساتید دانشگاه ها، بدلایل و اهداف مختلف تحصیلی و شغلی نیاز دارند تا با چاپ مقالات علمی در مجلات معتبر، به خواسته های خود برسند اما اگر تجربه چاپ مقاله در مجلات معتبر را داشته باشید، بخوبی میدانید که این کار به هیچ عنوان آسان نیست؛ در همین راستا میخواهیم بدانیم، چه عواملی باعث میشود مقاله ای در مجله معتبر پذیرش گردد. 

تصویر
 

مهمترین عوامل موثر چاپ مقالات علمی، در مجلات معتبر چیست؟

موضوع جدید: یکی از مهمترین مواردی باید در نگارش مقالات علمی رعایت شود، بروز بودن موضوع مقاله است. معمولا مقالاتی که دارای موضوع قدیمی هستند و مقالات مشابه زیادی از آنها به چاپ رسیده، مورد توجه داوران مجلات علمی نیستند، در همین راستا هر چقدر موضوع مقاله جدید و بکر باشد، برای خواننده جذابتر خواهد بود.

انتخاب ژورنال: یکی موارد مهمی که معمولا اکثر نویسندگان به آن توجه نمیکنند، انتخاب ژورنال مناسب با موضوع مقاله است. متاسفانه بسیاری از نویسندگان، در انتخاب مجله فقط به نام مجله اکتفا میکنند و هیچ توجهی به اهداف اصلی مجله ندارند و همین کار باعث شده است که اکثر مقالات، بدلیل عدم همخوانی موضوعی با مجله، ریجکت شوند. برای انتخاب درست مجله، ابتدا باید چند ژورنال مرتبط را انتخاب کنید، سپس به صورت دقیق بخش اهداف مجلات را مطالعه کنید. برای انتخاب بهتر، میتوانید چند مورد از مقالاتی که در آخرین شماره آن مجلات چاپ شده را دانلود و مطالعه نمایید، در نهایت با جمع بندی کامل، نشریه ای که به مقاله شما نزدیک تر است را برای ارسال مقاله انتخاب نمائید. همچنین باید این مورد را بدانید که مجلات هر چقدر دارای ضریب تاثیر بیشتری باشند یا شماره q کمتری داشته باشند، قطعا سختگیری بیشتری دارند، از این رو باید در انتخاب مجلات علمی بسیار دقت کنید.

ترجمه تخصصی: مورد مهم دیگری که انجام آن نیاز به دقت و مهارت زیادی دارد، بخش ترجمه مقاله است. مقالات علمی بدلیل داشتن عبارات و اصطلاحات خاص علمی، نیازمند مترجمانی هستند که بتوانند ترجمه این گونه عبارات را به درستی به خواننده انتقال دهند، از این رو اگر خودتان مهارت کافی برای ترجمه مقاله ندارید، بهتر است بدنبال مترجمی باشید که هم به زبان فارسی و انگلیسی مسلط است و هم به موضوع مقاله اشراف کامل دارد. بطور ساده تر این است که اگر مقاله شما برای مثال دارای موضوع پزشکی است، باید مترجم مقاله شما دارای تحصیلات پزشکی باشد تا بتواند اصطلاحات تخصصی را بدرستی ترجمه کند. همچنین پس از ترجمه توصیه میگردد، متن مقاله توسط ویراستار مجرب و متخصص بازبینی شود تا در صورت داشتن ایرادات املائی و نگارشی، قبل از ارسال، این موارد اصلاح گردد.

منابع بروز: بخش منابع و رفرنس های بکار برده شده بسیار مهم هستند و هر چقدر ارجاعات بکار رفته بروز باشند، مقاله شما نیز بروز تر و کاربردی تر میشود. متاسفانه برخی از نویسندگان تصور میکنند که فقط داشتن منابع زیاد برای یک مقاله کفایت میکند، اما کسانی که ترجمه ارسال مقاله به مجلات علمی را دارند بخوبی میدانند که داوران مقالات علمی بیشتر از کمیت، به کیفیت کار توجه میکنند و مقالات با منابع قدیمی، بعید است مورد توجه مجلات معتبر قرار گیرند، از این رو برای اینکه مقاله قوی داشته باشیم، حتما باید به کتاب ها و مقالات مرتبط و جدید النشر ارجاع دهیم.

چاپ مقاله به کمک موسسات پژوهشی

موسسات پژوهشی، موسسات و شرکت های فعال در زمینه های چاپ مقاله هستند که با استفاده از روابطی که با ادیتور مجلات علمی دارند، میتوانند مسیر چاپ مقاله را کوتاهتر کنند از این رو گزینه مناسبی برای همکاری  میباشند، در همین راستا، یکی از موسسات موفق و معتبر در زمینه چاپ مقالات علمی، موسسه آذرگان است. این موسسه که متشکل از بهترین نخبگان دانشگاه های کشور است توانسته است با استفاده از کارشناسان با تجربه خود، با مجلات مختلف تعامل و رایزنی مناسبی انجام دهد، از این رو درصد پذیرش مقالات علمی را تا حد زیادی بالا ببرد. تمام خدمات ارائه شده در این مرکز بصورت غیر حضوری بوده و دانشجویان، محققان و اساتید دانشگاه ها میتوانند با استفاده از خدمات رایگان مشاوره این مرکز، در کمترین زمان به نتیجه دلخواه خود برسند.

تصویر
 

سایر خدمات موسسه آذرگان

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.

لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...

تصویر
 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش