معتبرترین برند سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)

انتشار 19 مهر 1400
مطالعه 6 دقیقه

یکی از مراحل مهم در پروسه چاپ یک مقاله علمی، نحوه سابمیت آن است. در این مطلب میخواهیم در مورد معتبرترین برند سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی) صحبت کنیم.

معتبرترین برند سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)

مقاله نویسی، یکی از بهترین راه های ثبت و نشر ایده های جدید علمی است که توسط محققان و پژوهشگران انجام میشود. با نوشتن مقاله میتوان هم یافته های جدید را بنام خود ثبت کرد و هم آن را در اختیار سایر علاقه مندان قرار داد. اما علاوه بر این موارد، گاهی هدف دانشجویان از نوشتن مقاله، تقویت رزومه پژوهشی و دریافت امتیازات علمی است. همچنین همانطور که میدانید دانشجویان دکتری برای اینکه بتوانند از پایان نامه خود دفاع کند یا فارغ التحصیل رشته خود شوند نیاز به چاپ حداقل دو مقاله علمی در نشریات معتبر داخلی و بین المللی دارند. در ادامه بطور خلاصه در مورد پروسه سابمیت مقاله صحبت خواهیم کرد.

تصویر
 

پروسه سابمیت مقاله

داشتن یک مقاله علمی: در ابتدا باید یک مقاله جدید با محتوای قوی داشته باشیم. برای اینکار یا باید با مطالعه، پژوهش و انجام آزمایش ها داده های خام را بدست آوریم و سپس با تجزیه و تحلیل آنها نتایج را بنویسم و در نهایت مقاله خود را تدوین کنیم، یا اینکه میتوانیم از پایان نامه دوران کارشناسی ارشد یا رساله دکتری خود استفاده کنیم و از آن یک یا چند مقاله خوب استخراج کنیم. فقط باید حواسمان باشد مقاله ای که آماده میکنیم جدید باشد و قبلا مشابه آن کمتر نوشته شده باشد.

ترجمه تخصصی: برای اینکه مقاله را بتوانیم به مجلات خارجی ارسال کنیم، باید مقاله را به زبان انگلیسی ترجمه کنیم. مقالات علمی بدلیل اینکه دارای اصطلاحات و عبارات خاص علمی هستند باید توسط مترجمی ترجمه شوند که به موضوع مقاله مسلط باشند. پس از ترجمه حتام مقاله را در اختیار ویراستار مجرب قرار دهید تا از نظر گرامری و ادبی یکبار دیگر متن را چک کند.

فرمت بندی مقاله: همه نشریات علمی برای اینکه بتوانند نظم خاصی در بررسی مقالات بوجود آورند برای خود ساختار منحصر بفردی انتخاب میکنند. این ساختار میتواند ظاهر مقاله، فونت و قلم متن یا شیوه ارجاع دهی به منابع باشند. نویسندگان وظیفه دارند تمام موارد درخواستی مجله را انجام دهند تا فایل نهایی مقاله آماده ارسال گردد. 

سابمیت مقاله: اکنون مقاله آماده ارسال است. دو نوع سابمیت داریم. حالت آنلاین که در این نوع سابمیت اول باید عضو سایت مجله شویم، سپس مراحل بارگذاری مقاله را مو به مو پیش برویم تا نهایت مقاله را سابمیت کنیم. در این نوع سابمیت به نویسندگان یوزر و پسوورد داده میشود و میتوانند از کارتابل خود مقاله را پیگیری کنند. معمولا بیشتر مجلات معتبر از این سیستم استفاده میکنند. در مقابل برخی از مجلات از سیستم سابمیت ایمیلی استفاده میکند. در این سیستم باید مقاله پس از فرمت بندی به ایمیل درج شده سابمیت شود و با همان ایمیل امکان پیگیری مقاله وجود دارد.

 مجلات ISI

یکی از برند های بسیار معتبر در بین تمام پایگاه های علمی، پایگاه علمی ISI است. این پایگاه بدلیل سیستم داوری سختگیرانه و همچنین اعتبار بالای مجلات خود، بالاترین جایگاه علمی بین موارد مشابه را دارد و اکثر اساتید، محققان و دانشجویان تمام تلاش خود را میکنند تا بتوانند مقالات خود را در نشریات معتبر این پایگاه بچاپ برسانند؛ اما همه مجلات ISI در یک سطح نیستند و حتما میدانید که باید با شناخت کافی، نشریه مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما بطور کلی نشریاتی که در پایگاه ISI فعالیت میکنند، به دو دسته کلی مجلات JCR و مجلات ISI Listed تقسیم بندی میشوند. مجلات jcr مجلات بسیار معتبری هستند که دارای ضریب تاثیر هستند و هر چقدر عدد این ضریب بالاتر باشد، میزان اعتبار مجلات بالاتر خواهد رفت. این مجلات داوری بسیار سختگیرانه ای دارند. همچنین نام دیگر این مجلات، مجلات رایگان است چراکه بیشتر این مجلات، هزینه پذیرش و چاپ مقاله را از نویسنده مقاله دریافت نمیکند اما کاربران مجله بابت دانلود مقاله باید حق اشتراک پرداخت کنند. در مقابل، مجلات iSI listed، مجلات سطح متوسط هستند که ضریب تاثیر آنها صفر است. این مجلات داوری خیلی سختگیرانه ای ندارند. معمولا این مجلات به مجلات پولی یا اپن اکسس معروفند و نویسنده مقاله، هزینه پذیرش و چاپ مقاله را باید خودش پرداخت کند و مقاله چاپ شده برای کاربران سایت بصورت رایگان قرار داده میشود.

سابمیت مقاله به مجلات iSI

در ابتدا باید بتوانیم تشخیص دهیم مجله ای که انتخاب کردیم، چه نوع مجله ای است و آیا جز مجلات معتبر نمایه شده در لیست iSI قرار دارد یا خیر! برای این کار میتوانید به سایت معتبر WWW.clarivate.com بروید و عنوان یا iSSN هر نشریه ای که مد نظر دارید وارد کنید تا از ISI بودن مجله اطمینان یابید. برای سابمیت به این مجلات هم مانند بخش قبل که اشاره کردیم، باید پس از فرمت بندی مقاله، با توجه به نوع سابمیت مجله، مقاله را ارسال کنید. واقعا قبل از بررسی سایت نشریه نمیتوان به این موضوع با اطمینان پاسخ داد اما بطور معمول بیشتر مجلات JCR، سابمیت آنلاین دارند و به نویسنده یوزر و پسوورد میدهند و بیشتر مجلات ISI Listed سابمیت با ایمیل هستند. 

تصویر
 

نکات مهم قبل از ارسال مقاله به نشریات

اگر میخواهید پروسه داوری سابمیت و داوری کوتاهی داشته باشید بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

  • موضوع مقاله را جدید و بروز انتخاب کنید. موضوعات قدیمی یا پر تکرار مورد توجه داوران نیستند.

  • حتما از منابع بروز استفاده کنید، استفاده از منابع جدید باعث میشود مقاله بروز شود.

  • در انتخاب نشریه دقت کنید و به سایت مجله بروید و مقالات چاپ شده را بررسی کنید. معمولا زمان دریافت مقاله، اصلاحیه و پذیرش اولیه مشخص است. این زمان را بررسی کنید و مجلاتی که زمان بررسی اولیه طولانی دارند انتخاب نکنید.

  • حتما برای نویسنده مسئول از نام یکی از اساتید معروف خود استفاده کنید. وجود نام استاد در مقاله، نشان دهنده این است که فردی متخصص روی پژوهش شما نظارت داشته اشت.

  • اگر استاد شما در یکی از مجلات معتبر مقاله چاپ کرده میتوانید نام استاد خود را بعنوان یکی از نویسندگان مقاله خود اضافه کنید و به مقاله چاپ شده استادتان در منابع اشاره و ارجاع دهید و حتما به همان مجله ای که استادتان پذیرش گرفته مقاله خود را ارسال کنید. البته این در صورتی است که مجله و مقاله شما هم اسکوپ باشند. 

  • چه سابمیت شما از طریق کارتابل مجله باشد و چه بصورت ایمیلی، بهتر است پس از ارسال مقاله به مجله هر 2 هفته یکبار جویای وضعیت مقاله باشد. حتما به این نکته توجه کنید استعلام وضعیت مقاله نباید بیش از اندازه باشد، چون تجربه نشان داده نتیجه ای عکس خواهد گرفت.

معتبرترین برند سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند. همچنین اگر قصد سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی) را دارید، موسسه آذرگان میتوانید در کمترین زمان ممکن، مقاله شما را فرمت بندی، سابمیت و از مجله پیگیری کند.  

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.


لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...


تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش