معلمان حق‌التدریس در اولویت استخدام وزارت آموزش و پرورش

انتشار 14 اردیبهشت 1397
مطالعه 0 دقیقه

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به آزمون استخدام ۱۷ هزار معلم گفت: اولویت استخدام وزارت آموزش و پرورش، فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و معلمان حق‌التدریس باشد.

معلمان حق‌التدریس در اولویت استخدام وزارت آموزش و پرورش

محمد قمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در پاکدشت با اشاره به آزمون استخدام ۱۷ هزار معلم اظهار کرد: با توجه به اینکه هر سال بخشی از جامعه معلمان کشور بازنشسته می‌شوند، آموزش و پرورش باید نیروهای جدیدی را جایگزین آنها کند تا به بهترین شکل ممکن به وظیفه خود بپردازد.

وی با بیان اینکه کمبود معلم باعث ایجاد مشکل‌ خواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز آموزش و پرورش برای تامین معلم مورد نیاز تصمیم بر آن شد تا این معلمان از طریق برگزاری آزمون و بررسی سوابق استخدام شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس تصریح کرد: بهترین راه برای تربیت معلمان، دانشگاه‌های تربیت معلم و فرهنگیان است، در این امر معلمانی کارآزموده برای پرورش نسل آینده آموزش می‌بینند که می‌توانند به تعالی وزارت آموزش و پرورش کمک شایانی کنند.

وی گفت: اگر نیروهای آموزش‌دیده دانشگاه‌های تربیت معلم و فرهنگیان تعداد نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش را تامین نکنند باید معلمان حق‌‌التدریس که وضعیت آنها در چند سال گذشته تعیین تکلیف نشده است، استخدام شوند.

قمی در پایان با بیان اینکه مجلس نیز موافق استخدام معلمان حق‌التدریس است، متذکر شد: اولویت استخدام وزارت آموزش و پرورش، فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و معلمان حق‌التدریس باشد.

منبع:خبرگزاری فارس

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش