ارسال مقاله به مجلات ISI

انتشار 14 خرداد 1397
مطالعه 4 دقیقه

ارسال مقاله به مجلات ISI و چاپ آن هم برای دانشجویان جهت اخذ دو نمره از پایان نامه و قبولی در مقطع دکتری و هم برای اساتید جهت تقویت رزومه و ارتقاء مرتبه علمی از اهمیت ویژه ای برخوردار است

ارسال مقاله به مجلات ISI

ISI یا (institute for scientific information) موسسه اطلاعات علمی، پایگاهی است، که مهم ترین و معتبرترین مجلات علمی جهان را نمایه می کند. هر ساله تعداد زیادی مقاله علمی جهت بررسی و اعتبارسنجی به این مجله ارسال می گردد، ولی از میان آنها فقط تعداد معدودی مورد تایید داوران قرار می گیرد و مجوز چاپ در مجلات ISI را کسب می کند. تعداد مجلات این مرکز علمی همواره متغیر است، چرا که ممکن است مجله ای امسال در لیست مجلات ISI باشد، و سال بعد به دلیل کاهش بار علمی و ایمپکت فکتور از این لیست خارج شود.

تولید علم در گام اول نیازمند تحقیقات دانشگاهی و پژوهش های آزمایشگاهی و عملی می باشد، سپس نتیجه ای که از پس آن به دست می آید باید به صورت مکتوب در دید عمومی قرار بگیرد، که  تمام علاقمندان مباحث علمی در سراسر جهان از آن بهره جویند. لذا نگارش مقاله علمی یکی از مورد توجه ترین راه های تولید و توسعه علم است، که توسط مجلات معتبر بین المللی و iSI در عرصه عموم قرار می گیرند. برای اینکه مقاله ای در مجلات ISI چاپ شود، باید بار علمی بالا و یافته جدیدی داشته باشد. در ایران نیز چاپ مقالات ISI هم برای دانشجویان جهت اخذ دو نمره از پایان نامه و قبولی در مقطع دکتری و هم برای اساتید جهت تقویت رزومه و ارتقاء مرتبه علمی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین دلیل در سال های اخیر خیل عظیمی از پژوهشگران دانشگاهی در صدد چاپ مقالات ISI برآمده اند.

ارسال مقاله به مجلات ISI

ارسال مقاله به دو صورت الکترونیکی و پستی انجام می گیرد، و در حال حاضر اکثر ژورنال های ISI  مقالات را به صورت الکترونیکی، که سریع تر و امن تر است دریافت می کنند.فایل مقاله ی خود را به صورت PDF یا Word تهیه و به فرمت ژورنال مورد نظر درآورید. بعد از آن با دقت دوباره آن را مطالعه کنید تا مشکل تایپی در آن وجود نداشته باشد. سپس در سایت مجله ی مورد نظر عضو شوید و مقاله ی خود را ارسال نمایید و منتظر دریافت نامه ی اعلام وصول از طرف سردبیر مجله باشد.

یک مقاله ISIبر اساس چه معیارهایی ارزیابی می شود؟

قاعدتا هر پایگاه علمی که به چاپ و انتشار اطلاعات علمی می پردازد، برای ارزیابی مقاله های ارسالی، اصول و فیلترهای خاص خود را دارد و بر اساس آنها بار علمی مجلات مورد بررسی قرار می گیرد و رتبه بندی علمی انجام می پذیرد.

هنگامی که قصد چاپ مقاله خود را در یک مجله دارید بایستی مجله ای را انتخاب کنید، که هم حیطه فعالیت های آن متناسب با موضوع مقاله شما باشد و هم به شاخصه های ارزیابی آن مجله و جایگاه علمی آن توجه اشراف داشته باشید.

موسسه علمی ISI ،برای ارزیابی مقالات خود سه شاخصه اصلی دارد:

 

1. ضریب تاثیر (impact factor)

مؤسسه اطلاعات علمي ISI برای ارزيابی انتشارات تحت پوشش فهرست‌نويسی خود، یکی از شاخص‌هایی که در نظر گرفته است ایمپکت فکتور یا همان IF  می‌باشد. اين شاخص مهمترين و در عين حال کاربردی‌ترين شاخص ارزيابی مجله‌ها از نظر ISI است. IF   به صورت ميانگين، تعداد ارجاعات به يک مورد قابل استناد (نظير مقاله پژوهشی، مقاله مروری، نامه، يادداشت، چکيده و…) در يک مجله علمی در طول زمانی معين تعريف شده است.

2. شاخص فوری (immediacy index)

تعداد ارجاعات به مقاله های منتشر شده مجله در سال، تقسيم بر تعداد مقاله های منتشر شده مجله مذکور در همان سال است. شاخص فوری در حقيقت شيب رشد منحنی ارجاعات را بيان می کند 
شاخص آنی یا شاخص فوریت به همراه ضریب تأثیر پر کاربردتر است و هر ساله توسط مؤسسه اطلاعات علمی ISI برای گروهی از ژورنال ها که در مؤسسه اطلاعات علمی نمایه شده‌ باشند محاسبه میشود. از طریق این شاخص ها میتوان به آی اس آی بودن یک مجله پی برد.

3. نیمه عمر ارجاعات به مجله یا نیمه عمر استناد (cited half-life)

نیمه عمر ارجاعات یک مجله به روش زیر قابل محاسبه است:

تعداد سال هایی که از سال ارزیابی به عقب برمی گردیم، تا به 50 درصد از کل ارجاعات آن مجله دست پیدا کنیم. در واقع این شاخص مدت زمانی را که نیمی از کل استنادات به آن  مجله انجام گرفته است را نشان می دهد و بالا بودن آن برای مجله نشان ماندگاری مقالات آن ژورنال است.

به صورت سالیانه تمام مجلاتی که تحت پوشش پایگاه جهانی ISI هستند، بر اساس این سه معیار ارزیابی می شوند و نتیجه آن در گزارش های ارجاع مجله (JCR) اعلام می گردد.

 (JCR) چیست؟

گزارش استنادی مجلات (journal citation reports) یا به اختصار JCR،  به صورت سالانه، توسط موسسه اطلاعات علمی تامسون (ISI) در دو نسخه علوم(Sciences) و علوم اجتماعی(Social Sciences) منتشر می شود. گزارش استنادی مجلات نسخه علوم؛ شامل اطلاعات بیش از ۸۰۰۰ مجله در حوزه‌ی علم و تکنولوژی و گزارش استنادی مجلات نسخه علوم اجتماعی؛ شامل اطلاعات بیش از ۳۰۰۰ مجله در حوزه علوم اجتماعی می باشد. مقالات موجود در ژورنالهای قرار گرفته در پایگاه داده اطلاعاتی JCR اکثرا مقالات پژوهشی و مروری می باشند

روند بررسی و داوری در مجلات ISI

اگر مقاله ی شما هم راستا با موضوع تخصصی مجله بوده و ایده ای نو را در بر داشته باشد، همچنین از نظر ویراستاران ، ایراد فنی و نگارشی نداشته باشد، مقاله پذیرش می شود. اما معمولا این چنین نیست و داوران مجبور به دقت و تیز بینی مرحله ای برای پذیدش یا رد مقاله هستند. آنهایی که تجربه ی ارسال مقاله به ژورنال های ISI را دارند می دانند، که مقاله بسته به شرایط، بعد از داوری با یکی از حالت های زیر مواجه می شود:

  • پذیرش برای چاپ
  • پذیرش برای چاپ پس از اصلاحات جزئی
  • پذیرش برای چاپ پس از اصلاحات کلی
  • بررسی مجدد برای چاپ پس از اصلاحات کلی
  • بررسی احتمالی برای چاپ در قالب نامه به سردبیر 
  • رد یا ریجکت مقاله ( غیر قابل چاپ )

موسسه انتشاراتی آذرگان با رویکردی متفاوت در این حرفه  و با بهره گیری از پیشرفته ترین امکانات و استفاده از پرسنل نخبه و مجرب، جهت رفاه نویسندگان، دانشجویان و محققان محترم ، امکان چاپ مقاله در ژورنال های معتبر ISI , ISC , SCOPUS و مجلات علمی پژوهشی داخلی را فراهم آورده است، تا حتی دانشجویان عزیز نیز بتوانند مقالات خود را در کمترین زمان و با هزینه مناسب، به چاپ برسانند. همچنین در بخش چاپ مقاله، با تعاملات و رایزنی های گسترده با نشریات معتبر داخلی و خارجی، امکان چاپ مقالات تضمینی را فراهم آورده است.

جهت ثبت سفارش خود اینجا کلیک کنید.

موفق و موید باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش