خدمات پی پال چیست؟

انتشار 6 خرداد 1397
مطالعه 5 دقیقه

یکی از روش های ایمن برای پرداخت های آنلاین ارزی است، که برای خرید آنلاین کتاب، مقاله و حتی نرم افزارهای الکترونیکی از فروشگاه های خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.

خدمات پی پال چیست؟

تعریف و تاریخچه پی پال 

پی‌ پال ( PayPal ) در اوایل سال 1998 ساخته شد و پس از فراز و نشیب‌های فراوان در سال 2000 توانست در سراسر ایالت متحده آمریکا، مجوز کار بگیرد. امروزه پی پال ( PayPal ) به عنوان یکی از مطمئن‌ترین و سریع‌ترین روش‌های پرداخت در سراسر دنیا شناخته می‌شود و هر ساله کمپانی‌ها و وب‌سایت‌های زیادی از خدمات پی‌ پال ( PayPal ) برای  کسب و کارشان استفاده می‌کنند. در واقع پی‌ پال ( PayPal ) با تشکیل یک کیف پول مجازی برای شما، این امکان را به وجود می‌آورد که سریع و بدون واسطه پول خود را به هر حسابی که می خواهید انتقال دهید. به زبان ساده تر پی پال یک سرویس پرداخت و انتقال پول به صورت آنلاین می باشد، که به کاربرانش این امکان را می‌دهد حساب‌های مجازی یا الکترونیکی ایجاد کنند و از طریق این حسابها در شبکه ای با امنیت بسیار بالا، سریع و با کاربری آسان، به نقل و انقال پول، خرید و فروش و تبدیل ارز در شبکه اینترنت بپردازند.

  از طریق پی پال حجم قابل توجهی از تراکنش های مالی کاربران در اینترنت انجام می پذیرد. به عنوان مثال برای ارسال پول به فردی در کشوری دیگر، تنها کافی است آدرس ایمیل او که با استفاده از آن یک اکانت پی پال (PayPal Account) ساخته است را داشته باشید. به همین شکل با یک ایمیل آدرس می توانید یک اکانت پی پال بسازید و با استفاده از آن، پول دریافت کنید. این در حالیست که ایجاد حساب کاربری در پی پال رایگان است و خدمات مالی آن نیز دارای کارمزدهایی معقولی است. بدین ترتیب پی پال با ساده ترین کاربرد و سرعتی ایده آل در ارائه خدمات توانسته است بازار خود را روز به روز گسترش داده و مشتریان قابل توجهی را جلب کند.
در این محتوا هدف این است که هر آنچه را شما به عنوان یک کاربر ایرانی برای کارکردن با پی پال نیاز به دانستن آن‌ها دارید در اختیارتان قرار داده و تمامی امکانات و قابلیت های پی پال را توضیح دهیم.

چگونه یک حساب پی پال ایجاد کنیم؟

در صورتی که می خواهید از پی پال استفاده کنید، ابتدا باید یک حساب پی پال در سایت PayPal.com افتتاح نمایید و اکانت پی پال خود را با اتصال به یک حساب بانکی خارجی یا ویزا کارت verify نمایید. دقت نمایید که بدون verify کردن حساب پی پال، تنها امکان دریافت پول را خواهید داشت و عملا اکانت PayPal شما هیچ گونه کاربردی ندارد.
پس از افتتاح حساب، شما برای انجام خریدهای اینترنتی پی پالی یا باید در ویزاکارت یا حساب بانکی متصل به حساب PayPal به اندازه کافی موجودی داشته باشید و با این موجودی پرداخت های خود را انجام دهید و یا اینکه به طور مستقیم می بایست حساب پی پال خود را شارژ نمایید. 
همچنین افرادی که از پی پال برای نقد کردن درآمد ارزی خود استفاده می کنند نیز با دریافت پی پال از وب سایت ها یا موسسات خارجی می توانند اکانت پی پال خود را شارژ نمایند.
بنابراین پس از ایجاد حساب کاربری و تأیید ایمیل فعال سازی و شارژ آن، حساب کاربری پی پال فعال می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از شناسه و رمز عبور پی پال وارد حساب کاربری خود شوید و از امکانات آن استفاده کنیدبرای مثال می توانید برای اکانت پی پال دیگران به روش Send Money پول بفرستید.

ایجاد حساب کاربری در پی پال برای فردی خارج از مرزهای ایران (و همچنین خارج از مرزها دیگر کشورهای تحریم شده توسط پی پال) بسیار ساده و سریع است، در صورتیکه ایجاد حساب کاربری در پی پال برای کاربران ایرانی اصلا ساده نیست بلکه مطابق تمهیدات این وب سایت قاعدتاً باید ناممکن باشد. مطابق تحریم پی پال، هر گونه استفاده کاربران ایرانی از پی پال ممنوع می باشد و در نتیجه دسترسی به تمامی صفحات موجود در وب سایت PayPal.com با IP ایران مسدود است. همچنین بر طبق این تحریم، در صورتی که پی پال در مورد ایرانی بودن یک کاربر دچار تردید شود، حق دارد تا اکانت پی پال او را Block نموده و موجودی حساب کاربری وی را مسدود نماید. از این رو توصیه می کنیم برای اینکه متضرر نشوید، پرداخت های خود را از طریق موسسات مطمئن انجام دهید. موسسه آذرگان این اطمینان را به شما می دهد که حوالجات دلاری و واریزهای شما را در اسرع وقت انجام داده و فیش واریزی را در اختیار شما قرار دهد.

انواع تراکنش ها در پی پال

 

  • ارسال پول (Send Money) به دیگر حساب های پی پال
  • دریافت پول از سایر اکانت های پی پال
  • پرداخت Invoice های صادر شده توسط سایر کاربران پی پال
  • انتقال پول از حساب بانکی به اکانت پی پال و بالعکس
  • انتقال پول از کارت نقدی یا اعتباری به اکانت پی پال و بالعکس
  • ریفاند بخشی یا کل مبلغ دریافت شده در یک تراکنش
  • خرید از درگاه پی پال

خرید از طریق درگاه پی پال

اکنون که شما یک اکانت پی پال فعال دارای موجودی (Balance) یا متصل به یک حساب بانکی یا کارت نقدی یا اعتباری هستید، می توانید با استفاده از آن در تمامی درگاه های پرداخت با پی پال در وب سایت های اینترنتی خرید کنید. بدین ترتیب که پس از افزودن کالای مورد نظر به سبد خرید خود، با کلیک بر روی گزینه Buy که لوگوی پی پال در آن  مشاهده می شود، به صفحه مشخصی در وب سایت PayPal می روید. سپس پی پال این امکان را به شما می دهد تا وارد اکانت پی پال خود شوید و پس از تایید مبلغ و ورود داده های لازم، خرید را با استفاده از اکانت پی پال خود به انجام رسانید.
پس از انجام هر خرید در درگاه های پی پال، یک رسید به شما نمایش داده می شود که در داخل حساب کاربری پی پال شما نیز قابل مشاهده است. همچنین یک نسخه از این رسید نیز به ایمیل آدرس شما ارسال می شود.

ارسال پول به دیگر حساب های پی پال

این امکان وجود دارد که شما از طریق پی پال  به سایر حساب های پی پال پول واریز کنیدشما از طریق پی پال می‌توانید. دقیقا مشابه با همان کاری که در رابطه با حساب های بانکی خود در ایران تحت عنوان کارت به کارت، حواله بانکی ، پایا و ساتنا انجام می دهید.
برای ارسال پول یا (Send Money) در PayPal به آدرس ایمیل طرف مقابل که اکانت پی پالش با آن ساخته شده نیاز داریم، که به آن PayPal Account یا PayPal ID گفته می شود.
حداکثر مبلغ یک تراکنش در پی پال می تواند 10,000 دلار آمریکا یا معادل تقریبی آن به سایر ارزها باشد. به عنوان مثال سقف یک تراکنش در پی پال 8,000 یورو یا 12,500 دلار کانادا است. همچنین برای انجام این کار پی پال کارمزد بین 2.5 تا 4 درصد را محاسبه می کند و از مبلغ انتقال داده شده کسر می کند.

مزایای استفاده از پی پال

  • پی پال یک روش سریع است و انتقال پول از طریق آن کمتر از 24 ساعت طول می کشد.
  • پی پال علاوه بر ایجاد امنیت برای کاربران ، با ایجاد شرایطی ، امنیت فروشندگان را نیز تامین میکند.
  • هزینه ی استفاده از پی پال بسیار پایین و برای هر تراکنش حدود  30سنت است.
  • از آنجایی که پی پال ، تضمین کننده خرید شماست ، لذا می تواند با فرایندی خاص ، کاربران استفاده کننده از این سرویس را نسبت به پول خود ، تضمین امنیت کند.
  • تاریخچه پی پال سوابق حساب ها را ذخیره می کند و کاربران در صورت نیاز ، می توانند اطلاعات حساب خود را از آن دریافت نمایند.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش