خدمات استخراج مقاله به زبان های غیر فارسی

انتشار 19 اردیبهشت 1400
مطالعه 5 دقیقه

برای بسیاری از دانشجویان و اساتیدی که نیاز به تهیه مقاله سریع دارند، استخراج مقاله از پایان نامه یا رساله دکتری بهترین راه تهیه مقاله است. در این مطلب میخواهیم در مورد استخراج مقاله به زبان های غیر فارسی صحبت کنیم.

خدمات استخراج مقاله به زبان های غیر فارسی

دانشجویان، محققان و اساتید دانشگاه ها، هر کدام برای اینکه بتوانند به اهداف تحصیلی و شغلی خود برسند نیاز به نگارش و چاپ مقاله در مجلات معتبر دارند. نگارش یک مقاله علمی با توجه به این که نیاز به تحقیقات میدانی، جمع آوری و تدوین داده ها طبق آخرین استاندارد مجلات علمی دارد، علاوه بر این که کار سخت و حساسی است، نیاز به صرف زمان و هزینه دارد و حتی میتواند تا یک سال هم محقق را درگیر پروسه نگارش نماید! در همین راستا بسیاری از دانشجویان برای اینکه بتوانند در زمان کمتر، مقاله با کیفیتی داشته باشند، بفکر استخراج مقاله از پایان نامه خود میافتند. در این مقاله میخواهیم در مورد نحوه استخراج مقاله به زبان های غیر فارسی صحبت کنیم.

تعریف استخراج مقاله

استخراج مقاله از پایان نامه ارشد یا رساله دکتری انجام میگیرد و در آن محقق تلاش میکند با استفاده از مطالب خود پایان نامه و استفاده از تمام بخش های آن، یک یا چند مقاله با کیفیت استخراج کند. استخراج مقاله در واقع هنر خلاصه کردن است به طوری که بتوان ارتباط معنایی مناسبی بین بخش های مختلف ایجاد کرد. 

تصویر
 

دلیل استخراج مقاله چیست؟

استخراج مقاله از یک پایان نامه را میتوان جزء تعهدات اخلاقی و حرفه ای یک پژوهشگر دانست که تلاش میکند عصاره چند سال آموزش خود را در قالب یک مقاله، ثبت و نشر دهد. در همین راستا بسیاری از دانشگاه های کشور الزام به استخراج مقاله از پایان نامه دارند و برای انجام آن، نمرات و امتیازاتی هم مقرر کرده اند، اما دلیل اهمیت پایان نامه ها در چیست!؟ پاسخ به این سوال ساده است، با توجه به این که از طرفی، محتوای علمی پایان نامه ها منحصر بفرد هستند و قوانین اجازه ارائه پایان نامه مشابه را نمیدهد، از طرف دیگر هم میدانیم که تمام پایان نامه ها زیر نظر اساتید مجرب گردآوری و تدوین میشوند، از این رو انتظار میرود چاپ مقاله از چنین منابعی بتواند نتایج علمی بسیار خوبی بهمراه داشته باشد.

نحوه استخراج مقاله از پایان نامه

مقاله ای که از یک پایان نامه استخراج میشود، علاوه بر اینکه باید از تمام بخش های پایان نامه استفاده شود، باید طبق یک اصول خاصی خلاصه گردد؛ در ادامه در مورد نحوه مطالب از بخش های مختلف پایان نامه صحبت میکنیم.

عنوان مقاله: عنوان مقاله باید با عنوان پایان نامه متفاوت باشد. معمولا تعداد کلمات عنوان مقاله بین 8 تا 15 کلمه مناسب است. در نوشتن عنوان باید توجه داشته باشید که از کلمات جذاب و مفهومی که بتواند موضوع و هدف کلی مقاله را به خواننده انتقال دهد استفاده کنید.

نام نویسندگان: نام نویسندگان یا همان افیلیشن مقاله باید به ترتیب میزان مشارکت افراد نوشته شوند به صورتیکه نویسنده با بیشترین نقش را در انجام پژوهش داشته، نفر اول و نفرات بعدی هم به همین ترتیب نوشته می شود. در مقالاتی که مستخرج از پایان نامه هستند، معمولا نویسنده اول دانشجو و نویسنده دوم و نویسنده مسئول، استاد راهنما درج میگردد.

چکیده: چکیده مقاله میتواند همان خلاصه چکیده پایان نامه یا بخش های اول مقدمه پایان نامه باشد. معمولا بیشتر مجلات علمی از نویسندگان درخواست میکنند تا چکیده بین 150 الی 250 کلمه باشد. چکیده باید جملات ساده و روان داشته باشد و بهتر است ساختار یافته باشد.(بیان موضوع، هدف و ضرورت تحقیق، روش‌های مورد استفاده، یافته‌ها و نتیجه‌گیری)

کلید واژه ها: کلید واژه ها همان کلمات مهم و اساسی مقاله شما است که سایر محققان میتوانند با استفاده از این کلمات به مقاله شما دسترسی پیدا کنند. این کلمات با محتوای مقاله ارتباط معنایی نزدیکی دارند و مخاطب میتواند با مطالعه این چند کلمه، موضوع کلی مقاله را درک کند. تعداد کلمات کلیدی معمولا بین 3 تا 6 واژه می باشد.

مقدمه: یکی از بخش های مهم هر مقاله، بخش مقدمه است. اگر در نوشتن این بخش دقت لازم صورت نگیرد، ممکن است خواننده مقاله اشتیاقی برای مطالعه ادامه آن نداشته باشد. در این بخش باید بطور واضح و دقیق، مسئله، موضوع پژوهش، اهداف و سوالات و ضوروت انجام پژوهش را بیان کنید. اهمیت پژوهشی که انجام داده اید را با بیان کاستی های پژوهش های پیشین و همچنین کاربردهای آن را برای جامعه بیان کنید.

پیشینه و روش:  در این بخش باید خلاصه ای از پژوهش ها و تئوری هایی که توسط سایر محققان انجام شده و مرتبط با تحقیق شما است بیان شود. همچنین باید بصورت شفاف، روش های انجام پژوهش را برای خوانندگان شرح دهید. این قسمت باید طوری نوشته شود که هر کس دیگری که بخواهد روش پژوهش را تکرار کند، با مشکل مواجه نشود.

بحث و نتیجه گیری: در این بخش باید داده ها و نتایج حاصله از پژوهش خود را بیان کنید، سپس به آنالیز و بحث در مورد سایر پژوهش ها بپردازید و به نوعی پژوهش های خود را با پژوهش های گذشتگان مقایسه کنید و به تحلیل کامل نتایج پژوهش بپردازید.

منابع: بخش منابع مقاله بسیار مهم است و مقالات و کتاب هایی که به آنها رفرنس داده میشود، حتما باید جدید باشند. رفرنس های قدیمی معمولا جذابیتی برای داوران مقاله ندارند و مقاله شما را قدیمی جلوه میدهند. باید منابع به ترتیب حروف الفا باشد و طبق یکی از روشهای درخواستی نشریه، رفرنس دهی شود.

تصویر
 

استخراج مقاله به زبان های غیر فارسی

زمانی که میخواهید مقاله خود را به یکی از مجلات خارجی ارسال کنید، نیاز دارید تا مقاله شما به زبان انگلیسی، یا هر زبان دیگری، ترجمه تخصصی شود. همچنین رشته های ادبیات زبان های خارجی که پایان نامه آنها به زبانی غیر از فارسی است، مثل ادبیات فرانسه، آلمانی، انگلیسی، ایتالیائی و ...میتوانند با استخراج مقاله به همان روش گفته شده، به مجلات بین المللی ارسال کنند.

استخراج مقاله در موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. اگر شما قصد ارسال مقاله به مجلات داخلی و خارجی دارید، ما میتوانیم مقالات شما را به صورت دقیق فرمت بندی، سابمیت و پیگیری کنیم و در طول این مسیر همراه و همیار شما باشیم. همچنین در صورت نداشتن مقاله میتوانیم از پایان نامه خود شما مقاله یا مقالاتی را استخراج و به ژورنال دلخواه ارسال کنیم.

سایر خدمات موسسه آذرگان

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.

لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...

 

تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش