هزینه ی ویراستاری کتاب

انتشار 10 بهمن 1396
مطالعه 2 دقیقه

هزینه ی ویراستاری کتاب یکی از آن دغدغه هایی است که همه ی نویسندگان بر آن وسواس دارند و مایلند نوشته هایشان در قبال هزینه ی معقولی ، درست و حساب شده ویرایش شود و در واقع این هزینه منجر به رضای

هزینه ی ویراستاری کتاب

هزینه ی ویراستاری کتاب

 

 مقدمه

ویراستاران به نفع نویسندگان ، برای خوانندگان کار می کنند. آنها به نویسندگان کمک می کنند پیام خود را با وضوح ، ظرافت و بینش بالاتری با مخاطبان در میان بگذارند.نویسندگان افرادی هستند که با تحقیق و بررسی در دنیای اطراف و با ذوق هنری نشئت گرفته از احساسات درون خود ، باعث تولد یک اثر هنری می شوند و ویراستاران افرادی هستند که با تکیه به قدرت درونی در شناخت معانی کلمات ، باعث پیکر بندی زیبای جملات شده و با جادوی زبان خود باعث می شوند تا سخن هر نویسنده ای مانند تیری رها شده از کمان بر دل هر مخاطبی رخنه کند.

وقتی کتابی را می خوانیم و از سطر سطر وجودی آن در تفکری پر از شعف به سر می بریم و در درون خویش بر آفریننده ی آن احسنت نثار می کنیم، باید این را هم بدانیم که کتاب یا نویسنده ای  نابغه دارد یا ویراستاری هنرمند. در واقع از عناصر حیاتی بوجود آورنده ی یک محتوای قوی ، نویسنده ی با ذوق و ویراستاری ، خلاق است. ویراستاران معمولا به بررسی و هدایت سخنان نویسنده در مسیری درست می پردازند و در واقع تعهد یک نویسنده قرار دادن خلاقانه ی کلمات در یک صفحه ی خالی است به منظورمتقاعد کردن ، اطلاع رسانی یا سرگرم کردن ؛ در حالیکه کار یک ویراستار تحلیلی است و او باید کار خاصی را طوری با ذائقه ی عموم تطبیق دهد تا در عین حال نظر مخاطب ، نویسنده و ناشر را به این تغییرات جلب کند.

 

عوامل موثر در هزینه ی ویراستاری یک کتاب

 

  1. قدرت نویسنده ( میزان قدرت قلم یک نویسنده ، سبک و ساختار اثر او بسیار مهم است. طبعا اثر نویسنده ی ضعیف نسبت به اثر یک نویسنده ی قوی بیشتر زحمت می برد)

  2. نوع اثر ( ترجمه است یا تالیف و میزان قدرت نویسنده در درست ادا کردن آنها )

  3. میزان رعایت اصول ادبی ( حروف چینی درست و رعایت فاصله ها و ...)

  4. میزان انتظار نویسنده از ویراستار ( متن ویرایش شده متوسط باشد یا عالی و صیغل خورده)

  5. این ویرایش را فوری می خواهید یا زمان زیاد اهمیت ندارد

نکات بالا در کنار برخی عوامل دیگر ، در مجموع  باعث می شوند که هزینه ی ویراستاری یک کتاب مشخص شود.

 

یک ویراستار خوب کیست؟

یک ویراستار خوب باید به لغات و معانی کلمات ، تسلط داشته باشد و آن قدر در حوزه های مختلف مطالعه کند تا وقتی نوشته ای را به او دادند، ایرادات ادبی و فنی آن مثل روز بر او آشکار باشد. همچنین یک ویراستار نخبه باید آنقدر تمام جنبه ها و زوایای زبان خود را بشناسد و طوری نوشته را بین المللی کند تا ضعف های زبان فارسی را در مقابل دیگر زبانها پوشش دهد.

 

هزینه ی ویراستاری کتاب

 موسسه انتشاراتی آذرگان در تلاش است تا با پاسخ گویی به نیازهای روز افزون نویسندگان در صنعت چاپ و با بهره گیری از نیرو های متخصص و پرسنلی مجرب ، گامی بزرگ را در این حرفه،  با کاهش هزینه و بالابردن کیفیت ، بردارد. شما نویسنده ی عزیز که دغدغه ی هزینه از یک سو و وسواس بر ویراستاری درست را از سوی دیگر در دل دارید ، با اطمینان به ما اجازه دهید تا پاسخ گوی مشکلات شما عزیزان باشیم ، چرا که کیفیت ما بزرگترین پشتوانه ی ماست!

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش