هزینه ی چاپ رمان

انتشار 5 بهمن 1396
مطالعه 5 دقیقه

رمان و هزینه ی چاپ آن ، مانند سایر کتاب ها بستگی به چند اصل کلی دارد که در این مقاله به طور مفصل به آن میپردازیم.

هزینه ی چاپ رمان

هزینه ی چاپ رمان

 

 

رمان واژه ای فرانسویست که در ان نویسنده با استفاده از تخیلات خود اتفاقات علمی،تخیلی و فلسفی را رقم میزند و معمولا به نثر نوشته شده و در واقع مهمترین و زیباترین شکل تبلور یافته ی یک اثر ادبی در دو قرن اخیر است.تعداد زیادی از افراد شروع رمان را زاده ی اثر "دن کیشت" به قلم سروانتس میدانند. بعد از او اثار برجسته ای مانند "شاهزاده خانوم کلو" اثر مادام دولایف و "ژیل بلاس" اثر آلن رنه لوساژ جلوه ی خاصی به پیکره ی رمان بخشیدند و نویسندگانی چون دانیل دفو، ساموئل ریچاردسون، هنری فیتدینگ و والتر اسکات تحولات خاصی در قالب هنری رمان شکل دادند.

پیش از رمان "دن کیشت"، محتوای داستان ها در ادبیات جهان بر پایه ی افسانه های خدایان و ادیسه و هومر و رمانس ها میچرخید و با ساختار رمان با مفهوم امروزی تفاوت بسیاری داشت.

 

رمانس:

در قرون وسطی و قبل از پیدایش رمان، اصطلاح رمانس با مفهوم زبان های محلی جدید که در واقع از زبان های لاتین به زبان های محلی ترجمه می شد بوجود آمد و مضمون این نوشته ها صحنه های غیر عادی و عجیب و غریب با عشق های پر احساس با قهرمانانی با اعمال شجاعانه بود. تولد آن را به "قصه های هزارو یک شب " که نویسنده ی ان به نقل از پادشاه ساسانی با عنوان شهریار و راوی ان دختر وزیر با نام شهرزاد است در قرن دوازدهم در فرانسه رونق یافت و از این کشور به کشور های دیگر راه یافت.این نوشته ها در ابتدا در قالب شعر روایتی بود و با گذشت زمان و به تدریج به نثر گرایید و عمومیت یافت.رمانس بر خلاف داستان های حماسی فقط به کارزار و میدان های جنگ اختصاص نداشت و راویتی پر از اغراق از زندگی قهرمانان اصیل زاده ی عاشق پیشه ای بود که در راه رسیدن به محبوب ، به اعمال جسورانه و شجاعانه دست میزد و با جادو گران و دیو های شرور میجنگید.رمانس به ندرت دارای نکته ی اخلاقی و تعلیمی بود و با داستان های اساطیری تفاوت اساسی داشت.

 

تعریف رمان در فرهنگ های مختلف

 

وبستر: روایت خلاقانای داستانی که با چاشنی تخیل نوشته شده و داستان پر پیچ و خم طولانی از حوادث روزمره ی انسانی را روایت میکند که گروهی از شخصیت های مختلف در صحنه ای خاص با هم مشارکت دارند.

اکسفورد : داستانی منثور با طول شایان توجه که در ان شخصیت ها در زندگی واقعی درگیر پیچیدگی های خاص روزمره هستند.

لرنر: کتابی طولانی با مضمون داستان، درباره ی شخصیت های خیالی و غیر واقعی

کاسل:داستانی طولانی در قالب منثور که شخصیت های مختلف را در وضعیت های خاص، در یک زندگی عادی به تصویر میکشد.

فرهنگ قرن بیستم چامبرس: روایت منثور داستانی، که شخصیت های داستان درگیر بحران های عاطفی زندگی واقعی هستند.

لوین: روایت داستانی منثور،که گوناگونی های زندگی را با به تصویر کشیدن ماجرا ها و احساسات ادم های خیالی به تصویر میکشد.

هارلی شارمان: داستانی منثور که شخصیت های داستان را با سازماندهی مرتبی در کنار هم قرار داده و وقایع و صحنه ها را به تصویر میکشد.

انواع رمان:

رمان آموزشی: داستانی منثور در قالب مطالب علمی، طبیعی و فلسفی

رمان پلیسی: داستانی از حوادث و اتفاقات،در ژانر جنایی که  هنر کاراگاهان ماهر را در کشف جرم به تصویر میکشید.

رمان تاریخی: داستانی تاریخی که مضمون بر پایه ی عشق بنا شده است.

رمان حوادث: داستان حول حوادثی میگردد که پی درپی تکرار میشوند.

رمان شخصیت: همان رمان حوادث است با این تفاوت که داستان حول انگیزه ی قهرمان برای انجام عمل، میچرخد.

رمان نامه ای: داستان مبتنی بر نامه های بین دو قهرمان اصلی داستان میچرخد.

رمان اندیشه: داستان مبتنی بر ایده ها افکار و ایین گروه خاصی از جامعه است.

رمان اجتماعی: داستان در راستای تاثیرات جامعه بر شخصیت اصلی داستان میچرخد.

رمان محلی: داستان بر پایه ی آیین، گویش و اداب و رسوم شهرها و ایالات و تاثیر ان در رفتار شخصیت اصلی داستان می باشد.

رمان روانی: داستان حول مسائل ذهنی-روانی قهرمانان میچرخد و امروزه با تکیه بر علم روانشناسی، پیشرفت و رواج زیادی یافته است.

رمان نو : یا همان "ضد رمان" که در آن خبری از روند منطقی سری وار حوادث با رویکرد سنتی قهرمان مداری نیست و با واکابی جنبه های غیر عادی و نقاط تاریک، شخصیت انسان را به چالش میکشد و دقیقا در مقابل رمان کلاسیک قرار دارد.در رمان کلاسیک داستان دارای اصول و قواعد و مبتنی بر نظم است، درصورتی که در رمان نو، داستان شکسته شده ودرهم می آمیزد.

رمان فارسی: باید رمان فارسی و شروع ان را مدیون اثر "سرگذشت حاجی بابای اصفهانی " به قلم میرزا حبیب اصفهانی باشیم.رمانی سرشار از حقایق تاریخی و اجتماعی عصر قجر و شیوه ی زندگی مردم و مملکت داری حکام به عنوان یک شاهکار ادبی محسوب میشود.

 

تاریخچه ی رمان در ایران

 

 

در اواخر نیمه ی دوم قرن نوزدهم میلادی بر اثر توسعه ی ارتباط ایران با ممالک اروپایی و همزمان با کشورهای همسایه مانند ترکیه و هندوستان این نوع داستان نویسی در کشورمان باب شد.از دلایل پیدایش و رواج رمان در ایران میتوان به ورود صنعت چاپ و تاسیس مطبوعات در کشور اشاره کرد.البته ورود و ترجمه ی اثار اروپایی از کشورهایی مانند فرانسه، انگلیس و روسیه در پیشرفت و رواج رمان در کشور بی تاثیر نبود.

 

رمان مدرن درایران:

آغاز رمان مدرن در ایران با "بوف کور" صادق هدایت آغاز شد. رمانی کوتاه به سبک فراواقع نوشته شده و تک گویی یک راوی است که دچار توهم و پندار های روانی است.این رمان به چند زبان زنده دنیا از جمله فرانسوی، المانی وانگلیسی ترجمه شده است.

"بامداد خمار" به قلم فتانه حاج سید جوادی با مضمونی عاشقانه و با سبک عامه پسند، موفق شد نظر بسیاری از منتقدان را جلب کرده و تبدیل به بهترین و پرفروشترین رمان تاریخ ایران گردد.

رمان مدرن در  ایران  پس از انقلاب رویکردی انتقادی داشته و بیشتر نظام سلطنتی پیش از انقلاب را توصیف میکند.

 

هزینه چاپ رمان در موسسه انتشاراتی آذرگان

 

هزینه ی چاپ رمان:

در کل می توان گفت درمطالب بالا سعی شده است تا  اطلاعاتی کلی در مورد تولد، تاریخچه و نوع پیدایش رمان ذکر شود.هزینه ی چاپ رمان هم ، همان طور که در بالا ذکر شد ، با توجه به کیفیت کلی درخواستی نویسنده از ناشر و موسسه ، تعیین میگردد و نویسنده باید به این نکته توجه کند که اگر از نوشته های خود در برابر سلیقه ی مخاطب اطمینان ندارد بهتر است در چاپ کتاب تجدید نظر کند اما باید اعتراف کرد هر نویسنده محصول آن دوره و زمان و جامعه ایست که در آن پرورش یافته است و هر دست نوشته ای با هر افکاری میتواند یک اثر منحصر به فرد باشد. از این رو اگر این توان را درخود می بینید که در این مقوله حرفی برای گفتن دارید ،بهتر است قلم را بردارید و مشغول شوید.همکاران ما نیز اماده ی هر گونه راهنمایی و مشاوره و حتی همکاری با شما عزیزان خواهند بود.

هزینه ی چاپ کتاب رمان مانند کتاب های دیگر است و مانند آن ها پس از طی مراحل آماده سازی و دریافت مجوز ها و طرح جلد، با در نظر گرفتن تعداد صفحات ، جنس صفحات ، میزان تیراژ ، قطع و نوع چاپ و صحافی محاسبه خواهد شد.در این موسسه با استفاده از متخصصین با تجربه و بهره بردن از مجهزترین دستگاه های چاپ ، سیاست مجمومه بر آن است تا از هزینه های چاپ کاسته و جای آن بر کیفیت محصولات بیفزاییم.

 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش