هزینه چاپ مقاله ISI چقدر است؟

انتشار 27 مهر 1399
مطالعه 3 دقیقه

دانشجویان برای اینکه بتوانند در رشته مورد نظر خود فارغ التحصیل شوند، نیاز دارند تا در یکی از مجلات ISI پذیرش بگیرند. در این مطلب میخواهیم در مورد هزینه پذیرش و چاپ مقاله ISI صحبت کنیم.

هزینه چاپ مقاله ISI چقدر است؟

موسسه ISI که مخفف Institute for Scientific Information میباشد و کار آن گردآوری کتاب ها، مقالات و ژورنال های علمی جهان است. این پایگاه منبعی سرشار و بسیار قدیمی از اطلاعات کتابشناختی است که وظیفه انتشار آخرین یافته های علمی از تجزیه و تحلیل آمار جامعی نتایج پژوهش های علمی را در داخل نشریات معتبر دارد. این موسسه توسط یوجین گارفیلد تاسیس شد و پس از خرید امتیاز آن توسط دیوید تامسون و ادغام آن با شرکت رویترز، در سال 2002، شرکت تامسون رویترز بنا شد.

انواع مجلات ISI

 مجلات ISI به دو دسته مجلات دارای ضریب تاثیر (ایمپکتدار یا JCR) و مجلات بدون ضریب تاثیر (بدون ایمپکت یا  ISI Listed) تقسیم بندی میشوند.

شاخص IF: شاخص Impact Factor  یا ضریب تاثیر گذاری، به مقدار تاثیری که یک مقاله میتواند بر مقالات دیگر داشته باشد گفته میشود. به عبارت دیگر، میانگین تعداد ارجاعات به یک مقاله پژوهشی و علمی، در یک بازه زمانی معین (معمولا 2 سال) نسبت به کل مقالات نمایه شده در آن ژورنال در بازه زمانی معین ( 2سال ) را گویند. مجلاتی که دارای ضریب تاثیر هستند، معمولا از نظر علمی در جاگاه بالاتری قرار دارند، پذیرش از این مجلات کار آسانی نیست و معمولا بازه داوری طولانی دارند. در مقابل مجلات بدون ایمپکت، دارای داوری کوتاه مدت و نسبتا آسانی هستند.

هزینه چاپ مقاله ISI

هزینه پذیرش و چاپ مقالات ISI بسته به نوع مجلات متفاوت است و به دو دسته تقسیم بندی میشوند.

1. مجلات open access

این نوع مجلات، معمولا هزینه های پذیرش و چاپ را از خود نویسندگان مقالات دریافت میکنند و مقالات پذیرش شده را به صورت رایگان در اختیار کاربران و پژوهشگران قرار میدهند. این مجلات به مجلات پولی معروفند و معمولا داوری این مجلات دارای سختگیری زیادی نیست.

2. مجلات close access

این مجلات برای پذیرش و چاپ مقاله از نویسندگان مقالات هزینه ای دریافت نمیکنند و در مقابل، خوانندگان و کاربران سایت مجله، برای اینکه بتوانند مقالات را دانلود کنند، باید حق اشتراک پرداخت کنند. این مجلات به مجلات رایگان معروفند و معمولا داوری بسیار سختگیرانه ای دارند.

نکته: همانطور که گفتیم، مجلات پولی، برای چاپ مقالات از نویسندگان هزینه دریافت میکنند. این هزینه ثابت نیست و بسته به کیفیت و نوع مجله به صورت دلار یا یورو توسط مجله دریافت میشود. این مجلات میانگین بین 100 دلار الی 2000 یورو هزینه دریافت میکنند.

تصویر

موسسات پژوهشی

همانطور که میدانید پذیرش و چاپ مقاله از مجلات ISI، به هیچ عنوان راحت نیست و بازه زمانی طولانی بابت داوری نیاز دارد. از این رو موسساتی با عنوان موسسات پژوهشی در کشور فعالیت میکنند که میتوانند با مجلات علمی رایزنی کنند و با روابطی که دارند میتوانند در پذیرش و چاپ مقالات به دانشجویان و پژوهشگران کمک کنند. همکاری با این موسسات ،علاوه بر اینکه میتوان درصد پذیرش مقالات را بالا برد، میتوان در زمان و هزینه نیز صرفه جوئی کرد.

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید. 

تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش