هزینه چاپ کتاب از پایان نامه چقدر است؟

انتشار 4 آذر 1399
مطالعه 4 دقیقه

یکی از مهمترین کارهایی که دانشجویان میتوانند برای بهبود رزومه پژوهشی خود انجام دهند، چاپ کتاب از پایان نامه است. در این مطلب در میابیم هزینه چاپ کتاب از پایان نامه چقدر است؟

هزینه چاپ کتاب از پایان نامه چقدر است؟

دانشجویانی که میخواهند خود را آماده آزمون مصاحبه دکتری کنند، نیاز دارند تا با چاپ کتاب و مقالات علمی، رزومه پژوهشی خود را تقویت کنند. با توجه به اینکه بعد از اعلام نتایج آزمون کتبی، داوطلبان تنها 2 ماه زمان دارند، از این رو باید در سریع ترین زمان ممکن دست بکار شوند. همانطور که اشاره شد، چاپ کتاب یکی از همین راه هاست، اما تالیف یا ترجمه کتاب بسیارزمانبر است، از این پیشنهاد میشود، با توجه به زمان کمی که دارند، پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کنند،

نحوه تبدیل فایل پایان نامه به کتاب

  • عنوان پایان نامه بهتر است با عنوان کتاب فرق داشته باشد

  • ابتدا تمامی کلمات "پایان نامه"، "رساله"، "این مطالعه" و مشابه این کلمات را با گزینه Replace در Word با کلمه "کتاب" جایگزین کنید.

  • تمامی کلمات در این پژوهش و تحقیق و تمام کلماتی که نشان می دهند که کار پایان نامه می باشد را حذف کرده و آنها را تبدیل به کتاب کنید.

  • فهرست ها در پایان نامه به صورت ریز مطالب می باشد و همچنین دارای فهرست اشکال و نمودار و جداول می باشد که در کتاب فهرست اشکال و نمودار و جداول باید حذف شود و فهرست مطالب باید به صورت کلی  باشد.

مراحل چاپ کتاب

آماده سازی فایل کتاب: همان فایلی که از تبدیل پایان نامه به کتاب آماده شده را باید تهیه کنیم.

صفحه آرایی: در این مرحله باید کتاب با توجه به اندازه و قطع مورد نظر صفحه آرایی شود. صفحه آرایی همان زیبا سازی و مرتب سازی ظاهری کتاب است. معمولا انتخاب قطع کتاب سلیقه ای است اما این مورد میتواند از روی موضوع کتاب هم انجام شود. مثلا کتاب های کودک معمولا خشتی، کتاب های دانشگاهی وزیری و کتاب شعر رقعی میشوند.

انواع قطع کتاب

  قطع کتاب

اندازه (میلی‌متر)

رقعی

۱۴۱ × ۲۱۲

وزیری

۱۶۵ × ۲۳۵

وزیری جدید

۱۶۵ × ۲۱۲

پالتویی

۱۲۵ × ۲۰۰

رحلی

۲۱۰ × ۲۸۰

خشتی

۲۲۰ × ۲۲۰

جیبی

۱۱۵ × ۱۶۵

دریافت مجوز شابک: شماره استاندارد بین المللی کتاب که به اختصار شابک میگویند، که یک کد 10 الی 13 رقمی است که به صورت انحصاری به هر کتاب منسوب میشود. در ایران شابک، از خانه کتاب دریافت می شود.

طراحی جلد: در این مرحله با توجه به موضوع کتاب، باید طرح جلد طراحی شود. این مورد توسط طراح و با نظر خود نویسنده انجام میگیرد.

دریافت مجور فیپا: فهرست نویسی پیش از انتشار که مخفف فیپا است، شامل اطلاعات صفحه شناسنامه کتاب میشود. این مجوز از کتابخانه ملی دریافت میشود و برای دریافت آن باید شابک، پرینت کتاب و فایل آن در سی دی و در نهایت فرم تکمیل شده درخواست فهرست نویسی، به کتابخانه ملی ارسال گردد. دریافت این مجوز 2 الی 3 هفته زمان میبرد.

دریافت مجوز ارشاد: در این مرحله پرینت کتاب به همراه فایل آن در قالب سی دی و اطلاعات مربوط به فیپا و شابک و همچنین طرح رنگی جلد برای صدور مجوز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال می‌گردد. این مجوز با توجه به موضوع کتاب بین 3 الی 12 هفته زمان میبرد.

چاپ و صحافی: پس از طی مراحل بالا، کتاب به چاپخانه ارسال میشود. با توجه به تیراژ کتاب، نوع چاپ مشخص میشود که برای تیراژ بالای 1000 نسخه، از چاپ آفست و برای تیراژ پایین از چاپ دیجیتالی استفاده میشود.

دریافت اعلام وصول: پس از چاپ کتاب، ناشر موظف است چند نسخه از کتاب را تحویل وزارت ارشاد دهد. زمانی که اعلام وصول دریافت شد، عملا کار چاپ کتاب به پایان میرسد. همچنین میتوانید بعد 1 الی 2 ماه، در سایت کتابخانه ملی نام خود و نام کتاب را مشاهده کنید.

مزایای چاپ کتاب از پایان نامه

نامتان در لیست مشاهیر کتابخانه ملی به ثبت می‌رسد. کارت اهل قلم دریافت می‌کنید. می‌توانید از وام تا سقف 25 میلیون تومان با بهره کم استفاده کنید. در جلسات نویسندگان، همایش‌ها و کارگاه‌های علمی پژوهشی شرکت کنید. از بیمه تأمین اجتماعی، تکمیلی و درمانی بهره‌مند گردید. بن کتاب دریافت کنید. از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور به صورت رایگان استفاده کنید. در مصاحبه دکترا امتیاز بیشتری دریافت کنید. علاوه بر تمام موارد گفته شده اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنید.

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.

لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...

تصویر
 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش