هزینه استخراج مقاله از پایان نامه انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسه و روسی چقدر است؟

انتشار 20 مرداد 1400
مطالعه 7 دقیقه

استخراج مقاله از پایان نامه یکی از راه های سریع داشتن مقالات علمی است. در این مطلب میخواهیم در مورد هزینه استخراج مقاله از پایان نامه انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسه و روسی صحبت کنیم.

هزینه استخراج مقاله از پایان نامه انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسه و روسی چقدر است؟

اگر اهل علم و دانش باشید، بخوبی ارزش مقاله چاپ شده و میزان تلاش و زحمتی که نویسنده برای مطالعه، جمع آوری داده ها، تدوین، آماده سازی و نگارش مقاله کشیده است را میدانید. اگر خودتان تجربه ارسال مقاله به مجلات علمی داشتید هم بخوبی آگاه هستید که نگارش یک مقاله خوب، به هیچ عنوان کار راحتی نیست. اما یکی از بهترین و سریع ترین راه های داشتن مقالات علمی خوب، استخراج مقاله از پایان نامه است. با توجه به این که در دوران تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری، معمولا تلاش میشود تا پایان نامه ارائه شده برای دفاع، دارای موضوع جدید و بکری باشد، انتظار میرود مقالات استخراج شده هم، قوی و بکر باشند. البته استخراج یک مقاله خوب و قوی، مستلزم دانستن قواعد و اصول آن است. در بخش بعد بطور خلاصه، در مورد این اصول صحبت خواهیم کرد.

تصویر
 

اصول استخراج مقاله از پایان نامه

برای ایکه بتوانید مقاله خود را اصولی استخراج کنید، باید نکات زیر را به درستی رعایت کنید.

بخش اول - انتخاب ژورنال: انتخاب مجله هم می تواند در ابتدا انجام شود و هم اینکه بعد از استخراج مقاله. اما توصیه میشود، در ابتدا مجله مورد نظر خود را انتخاب کنید تا با استخراج مقاله، طبق دستورالعمل مجله پیش بروید. به هر حال هر نشریه ای انتخاب کنید، برای خود محدودیت هایی دارد و اگر این محدودیت ها در زمان استخراج مقاله رعایت شود، در زمان انجام، خیلی جلو خواهید افتاد. پس باتوجه به موضوع پایان نامه، چند ژورنال مناسب را انتخاب کنید. به سایت مجلات بروید و بخش اهداف مجلات را به دقت مطالعه کنید. ببینید کدام مجله میتواند به موضوع پایان نامه نزدیک تر باشد. میتوانید چند تا از مقالات چاپ شده را هم مطالعه کنید و در نهایت یک مورد را به عنوان مجله نهایی انتخاب کنید. پس از انتخاب نهایی مجله، 3 الی 5 مقاله جدید النشر آن را دانلود و به دقت مطالعه کنید. همچنین به بخش راهنمای نویسندگان مجله بروید و فایل فرمت بندی مقاله را دانلود کنید. فایل فرمت بندی، همان فایل راهنمای مقاله است که برای مقاله یکسری محدودیت ها قرار داده شده است که لازم است تمام موارد مو به مو انجام شود.

بخش دوم - شروع استخراج اجزای مقاله از پایان نامه: در این بخش اجزای مقاله را با توجه به ساختار و فایل فرمت بندی مجله، آماده میکنیم که بصورت زیر خواهد بود:

عنوان مقاله: عنوان مقاله را با توجه به محتوای مقاله تعیین کنید. بهتر است از کلمات کلیدی حتما استفاده شوند. عنوان کوتاه و بین 6 الی 12 کلمه مناسب خواهد بود.

چکیده: چکیده پایان نامه معمولا بیش از 400 کمه است. بهتر است برخی جملات را کوتاه کنید و آن را به 150 الی 250 کلمه برساند. افعال را به ماضی بعید تبدیل کنید. میتوانید از پاراگراف اول مقدمه نیز در چکیده استفاده کنید. فرمت مجله را چک کنید، اگر لازم است، چکیده را بصورت ساختارمند بنویسید.

کلمات کلیدی: اصلی ترین دلیل استفاده از کلمات کلیدی درست فهرست شدن مقاله شما در موضوعات مرتبط است. در واقع کلمات کلیدی کمک می کنند که مقاله شما آسان تر پیدا بشود که در نتیجه citation بیشتری هم به دست می آورد. معمولا مهمترین و پرتکرار ترین کلمات مفهومی و علمی مقاله را بعنوان کلمات کلیدی انتخاب میکنند. معمولا تعداد این کلمات به فرمت مجله بستگی دارد اما در هر حال بین 3 تا 6 کلمه مناسب خواهد بود.

مقدمه مقاله: نقش مقدمه در مقالات تحقیقی بسیار مهم است. این بخش از هر مقاله به شما می‌گوید که علت انتخاب موضوع مقاله‌تان برای تحقیق چه بوده است. چرا چنین موضوعی حائز اهمیت است، دلیل استفاده روشی خاص برای تحقیق‌ تان چه بوده است و … . از تحقیقات پیشین در راستای موضوع تحقیق‌ تان هم صحبت کنید، مقدمه را با بیان اهداف تحقیقاتی‌تان به پایان برسانید و اهمیت موضوع مقاله و تحقیق خود را شرح بدهید. مقدمه بخش مهمی است. در نوشتن آن دقت کنید. مقدمه نباید خیلی طولانی باشد. 1 الی 2 صفحه کافی است.

بخش متود: روش به رویه یا فرایند رسیدن به هدف اشاره دارد و یا به عبارتی گام هایی است که محقق برای گردآوری و تحلیل داده ها برمی دارد، و روش شناسی (Methodology) پژوهش به مجموعه ای از تدابیر، فنون، شیوه ها و ابزارها اشاره دارد که برای دستیابی به پاسخ و یافتن راه حل در خدمت پژوهش قرار می گیرد. در این بخش جامعه آماری، ابزار، روش آزمایش و نمونه های آماری را به خواننده طوری ارائه میدهیم که در صورت نیاز بتواند بدون نیاز به کمک، آزمایش را تکرار کند. 

بحث و نتیجه گیری: در نوشتن قسمت بحث و نتیجه گیری به تفسير نتايج، بحث و نتيجه‌گيري و ارتباط ميان يافته‌ها با تحقيقات و تئوري‌هاي پيشين پرداخته می‌شود. ساختار اين بخش بر عكس مقدمه است، از جزئيات نتايج پژوهش شروع و به سمت كليات حركت مي‌كنيم. در این بخش دوباره هدف پژوهش را بیان کنید. یافته‌ها به صورت خلاصه و به شکل جداگانه بنویسید. نتیجه به دست آمده را با نتایج پژوهش‌های پیشین مقایسه کنید. یافته به دست آمده را تبیین کنید و پاسخ دهید چرا چنین نتیجه‌ای به دست آمده است. محدودیت‌های پژوهش را ذکر کنید و پیشنهاداتی برای پژوهش‌های آینده ارائه دهید.

منابع: بخش مهم بعدی منابع و رفرنس های مقاله هستند. تعداد رفرنس های پایان نامه بسیار بالا است. بهتر است آنها را محدود به 10 الی 30 منبع کنید. دقت کنید تنها رفرنس های مرتبط و جدید در مقاله استفاده شوند.

مزایای چاپ مقاله از پایان نامه

  • با چاپ مقاله علمی، میتوانید یافته های خود را بنام خود ثبت کنید و با این کار از سرقت علمی جلوگیری کنید.

  • با چاپ مقاله میتوانید تعداد استناد به مقاله علمی منتشر شده را افزایش دهید.

  • چاپ مقاله برای رزومه دانشجویان بسیار حیاتی است. آنها میتوانند با چاپ مقاله دو نمره پایان نامه را دریافت کنند، از رساله دفاع کنند و فارغ التحصیل رشته خود شوند. همچنین، با چاپ مقاله، میتوانند در دانشگاه بهتری فارغ التحصیل شوند. چاپ مقاله در مصاحبه دکتری بسیار مهم است و برای رزومه پژوهشی، بالاترین امتیاز را دارد.

  • چاپ مقاله نشان دهنده تخصص نویسنده در حداقل یکی از شاخه های علمی است که باعث افزایش اعتماد بنفس او میشود و دگران نیز نویسنده را بعنوان فردی متخصص خواهند شناخت.

  • افرادی که دارای مقالات علمی چاپ شده هستند، در مصاحبه استخدامی و پیدا کردن شغل مرتبط، از شانس بالاتری برخوردارند.

 استخراج مقاله از پایان نامه انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسه و روسی

همانطور که میدانید، همه پایان نامه ها به زبان فارسی نیستند و برخی رشته ها مثل آموزش زبان، رشته های ادبیات ملل و یا ترجمه، میتواند به زبان های مختلف غیر فارسی مثل انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسه و روسی باشد. استخراج مقاله از پایان نامه های غیر فارسی، هم مانند پایان نامه فارسی است و تغییر زبان، روش استخراج مقاله را تغییر نمیدهد. در ابتدا مجله مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس شروع به خلاصه کردن بخش های مختلف پایان نامه کنید. اگر پایان نامه شما فارسی است و میخواهید مقاله، به زبان های غیر فارسی ترجمه گردد، اول باید مقاله به صورت فارسی استخراج گردد، سپس به هر زبانی که میخواهید ترجمه کنید. ترجمه مقالات علمی، بدلیل داشتن کلمات و اصطلاحات خاص علمی، باید بصورت ترجمه تخصصی انجام شود. این یعنی مترجم کار باید علاوه بر تسلط به زبان مبدا و مقصد، به موضوع مقاله نیز اشراف کامل داشته باشد. در بهترین حالت، مترجم مقالات علمی باید خودشان دانش آموخته همان رشته باشند تا بتوانند مفهوم مقاله را به درستی به مخاطبان انتقال دهند.

تصویر
 

هزینه استخراج مقاله از پایان نامه انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسه و روسی چقدر است؟

هزینه استخراج مقاله از پایان نامه به زبان پایان نامه، نوع رشته، زمان استخراج و کیفیت آن بستگی دارد. بدین صورت که هزینه استخراج یک پایان نامه فارسی رشته مهندسی مطمئنا کمتر از استخراج مقاله پایان نامه انگلیسی رشته پزشکی خواهد بود. برای استعلام دقیق هزینه استخراج مقاله از پایان نامه، میتوانید با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمائید. 

صفر تا صد استخراج مقاله از پایان نامه (اصول کامل و کاربردی)

 استخراج مقاله از پایان نامه انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسه و روسی در موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله، چاپ کتاب، ترجمه تخصصی، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. اگر شما قصد ارسال مقاله به مجلات داخلی و خارجی دارید، ما میتوانیم مقالات شما را به صورت دقیق استخراج، فرمت بندی، سابمیت و پیگیری کنیم و در طول این مسیر همراه و همیار شما باشیم. همچنین در صورت داشتن پایان نامه به زبان های غیر فارسی مثل انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسه و روسی میتوانیم در کمترین زمان و با بهترین کیفیت، از پایان نامه شما مقاله استخراج کنیم.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.


لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...


تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش