همه چیز در مورد مقالات کنفرانسی

انتشار 28 تیر 1400
مطالعه 5 دقیقه

یکی از بهترین راه های ارائه تازه ترین ایده های علمی، کنفرانس ها هستند. در این مطلب میخواهیم در مورد مقالات کنفرانسی صحبت کنیم.

همه چیز در مورد مقالات کنفرانسی

همایش ها و کنفرانس های علمی را میتوان یکی از موثرترین روش ها برای ارائه ایده های جدید علمی دانست. کنفرانس ها یک فرصت ایده آل هستند تا افراد بتوانند هم یافته های خود را ارائه کنند و هم میزان بازخورد جامعه علمی را از پژوهش های خود بدست آورند. در این مطلب تلاش میکنیم تا توضیحات کاملی در مورد مقالات کنفرانسی ارائه دهیم تا کسانی که تجربه کمتری در این زمینه دارند، با آن آشنا شوند.

مقاله های کنفرانس چه ویژگی خاصی دارند؟

همانطور که گفته شد، تمام محققان، زمانیکه به نتیجه ای جدید در پژوهش های خود میرسند، راحترین کار برای ارائه یافته های جدید، کنفرانس ها هستند. در این کنفرانس ها که افراد حاضر، اساتید بزرگ و محققان بنام یک موضوع علمی خاص هستند، افراد میتوانند چه با ارائه مقالات علمی و چه به صورت سخنرانی، پژوهش های خود را در اختیار افراد متخصص قرار دهند. تمام کنفرانس ها قبل از برگزاری، محورها و زمینه همایش را بیان میکنند و این اجازه را به علاقه مندان میدهند تا زمان برگزاری، مقالات خود را به آنها ارسال کنند.

تصویر
 

چگونه مقاله کنفرانسی بنویسیم؟

در ابتدا باید این نکته بدانید که خصوصیت اصلی کنفرانس ها و بحث های علمی که در آن میشود، همگی مربوط به جدیدترین و بروزترین موضوعات علمی مورد بحث در دنیا هستند. پس، اگر مقاله ای میخواهید آماده کنید، این نکته را مد نظر داشته باشید که موضوع مقاله، باید موضوع جدید و بکر باشد. اگر هم که میخواهید از پایان نامه خود مقاله استخراج کنید، این را هم باید مد نظر داشته باشید که کنفرانس ها محدودیت تعداد کلمات و تعداد صفحات دارند. بهتر است کنفرانس مورد نظر خود را انتخاب کنید و به سایت آن بروید و بخش راهنمای نویسندگان را بدقت مطالعه کنید. مقاله ای مینویسید یا استخراج میکنید، با توجه به محدودیت های کنفرانس پیش بروید. متن مقاله باید کاملا روان و واضح باشد، جملات اجزای مختلف مقاله، بدور از توضیحات اضافی و حاشیه باشد. منابع بکار رفته جدید و مرتبط با موضوع مقاله باشند و در نهایت در انجام فرمت بندی مقاله نهایت دقت انجام شود. 

انواع مقالات کنفرانسی

ارائه شفاهی: کنفرانس شفاهی همانطور که مشخص است، کنفرانسی است که مطالب بصورت حضوری و رو در رو انجام میشود، در این حالت نویسنده در مقابل جمعی از متخصصین و علاقمندان به موضوع قرار میگیرد و به ارائه مطالب خود میپردازند. معمولا زمان ارائه بین 15 الی 30 دقیقه است که در انتها زمان لازم جهت پرسش و پاسخ به افراد جهت رفع ابهام یا سنجش اعتبار موضوع، داده میشود.

ارئه پوستر: کنفرانس به صورت ارائه پوستر نوع بعدی است که در آن افرادی که مقاله ارائه داده اند میتوانند با پوستری طراحی و در اختیار علاقمندان قرار دهند. 

ارائه در کارگاه ها: برخی از کنفرانس ها هم هستند که در حاشیه برخی کارگاه ها یا ورک شاپ ها ارائه میشوند و برای شرکت کنندگان، امتیازاتی را نیز در نظر میگیرند.

تفاوت مقالات ژورنالی و کنفرانسی

ژورنال ها و مجلات علمی، توسط پایگاه های علمی معتبر نمایه شده که به صورت فصلنامه یا دو فصلنامه یا سالانه، به صورت دوره ای اقدام به بررسی مقالات علمی میکنند و با توجه به استاندارد ها و قوانین خود، مقالاتی را انتخاب و به صورت آنلاین در نشریه چاپ میکنند. تعداد نشریات علمی برای تخصص ها و رشته های علمی مختلف، بسیار متنوع است و معمولا بدلیل اعتبار بالای علمی، دریافت پذیرش از این مجلات سخت و دوره داوری طولانی تری دارند. همچنین مجلات علمی باز هم بدلیل اعتبار بالاتر، منبع بسیار خوبی برای استناد در تحقیقات علمی هستند. در مقابل، کنفرانس ها، معمولا یک هیئت برگزارکننده مانند دانشگاه ها هستند که ممکن است به صورت دوره ای یا سالانه اقدام به برگزاری کنفرانس ها و همایش های داخلی و خارجی کنند. کنفرانس ها هم مانند مجلات علمی دارای موضوع یا موضوعات تخصصی هستند با این تفاوت که معمولا پذیرش گرفتن از آن ها بسیار آسانتر و دوره داوری بسیار کوتاهتر نسبت به نشریات علمی است. معمولا کنفرانس ها محدودیت زمان ارائه و محدودیت حجم و تعداد کلمات برای ارائه دارند که در ژورنال ها این موارد کمتر دیده میشود. 

تصویر
 

چطور میتوان از برگزاری کنفرانس ها با خبر شویم؟

بسیاری از سایت های داخلی و خارجی هستند که کارشان، آگاه سازی زمان و نوع برگزاری همایش هاست. میتوانید به سایت آنها رجوع کرده و اطلاعات دقیق کنفرانس ها را بدست آورید. مهمترین سایت های اطلاع رسانی داخلی در مورد کنفرانس ها عبارتند از:

همچنین دو سایت زیر میتواند در مورد انتخاب کنفرانس ها خارجی به شما کمک کنند:

امتیاز چاپ مقاله در کنفرانس های داخلی و خارجی

کنفرانس های داخلی و خارجی گزینه مناسبی برای تقویت رزومه افراد مختلف بخصوص داوطلبان شرکت در آزمون مصاحبه دکتری هستند. در همین راستا مقالات کنفرانسی داخلی، هر یک 1 امتیاز و مقالات کنفرانسی خارجی هر یک 2 امتیاز پژوهشی دارند. کسانی که توانسته اند چندین مقاله کنفرانسی ارائه دهند، میتوانند ماکزیمم تا 4 امتیاز پژوهشی دریافت نمایند.

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

خدمات موسسه آذرگان

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.


لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...


تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش