هزینه پذیرش و چاپ مقاله اسکوپوس

انتشار 20 شهریور 1397
مطالعه 2 دقیقه

یکی از مهمترین مسائل در انتخاب ژورنال های علمی ، هزینه دریافتی این نشریات برای پذیرش و چاپ مقاله است. در این مقاله هزینه های لازم برای پذیرش و چاپ یک مقاله در مجلات اسکوپوس را مورد بررسی قرار میدهیم.

هزینه پذیرش و چاپ مقاله اسکوپوس

یکی از نمایه های بسیار معتبر مجلات و ژورنال های علمی ، اسکوپوس است که توانسته است طیف گسترده ای از حوزه های علمی ، مانند پزشکی و مهندسی و علوم پایه را تحت پوشش خود قرار دهد. این مجلات ، بخاطر کیفیت و اعتبار بالای بین المللی ، در بین دانشجویان و اساتید داخلی از جایگاه ویژه ای برخوردارند. همچنین ژورنال های منتسب به پایگاه اسکوپوس جز سه نمایه معتبر مورد قبول وزارت بهداشت ، وزارت علوم و دانشگاه آزاد می باشد. در این مطلب سعی خواهیم کرد تمام هزینه های لازم برای دریافت پذیرش و چاپ مقاله از ژورنالهای اسکوپوس را بررسی کنیم.

انواع مجلات از نظر دریافت هزینه

مجلات از نظر دریافت هزینه ، به دو دسته ژورنال های open access (مجلات پولی) و ژورنال های close access (مجلات رایگان) تقسیم بندی می شوند. مجلات پولی ، مجلاتی هستند که برای تامین مخارج خود ، هزینه پذیرش و چاپ مقالات را از نویسندگان مقالات دریافت می کنند و پس از پذیرش ، مقاله را در سایت خود نمایه کرده و علاقه مندان می تواند ، آن را بصورت رایگان ، دانلود نمایند.

همچنین مجلات رایگان ، مجلاتی هستند برای پذیرش و چاپ مقاله ، از مولف مقاله ، هزینه ای دریافت نمی کنند و  مقاله را بعد از پذیرش ، به صورت پولی در سایت خود قرار می دهند و علاقه مندان و کاربران سایت ، برای اینکه مقاله مورد نظر را دانلود کنند ، باید به مجله هزینه ی آن را بپردازند ، در واقع مجلات رایگان  ، هزینه های خود را از کاربران و خوانندگان سایت خود تامین می کنند.

انواع مجلات اسکوپوس

همانطور  که می دانید ، پایگاه تامسون رویترز برای ارزیابی مجلات و ارزش دهی به مقالات نمایه شده ، از فاکتوری بنام ایمپکت فکتور استفاده می کند ، پایگاه اسکوپوس نیز مانند پایگاه تامسون رویترز ، از فاکتوری بنام " qurtile score "  بهره می برد. در واقع این پایگاه مجلات خود را به چهار بخش q4 ، q3 ، Q2 ، q1 تقسیم بندی می کند. مقالاتی که در چارک  Q1 و q2 قرار می گیرند ، مجلات بسیار معتبری هستند که داوری زمانبر و سختگیرانه دارند و برای اهداف بلند مدت مانند دفاع از پایان نامه دکتری ، فارغ التحصیلی و دریافت اپلای از دانشگاه های درجه a ، بسیار مناسب هستند.

مقالاتی که در چارک q3 و q4 قرار می گیرند ، مجلات معتبری هستند که نسبت به مجلات Q1 و q2 ، داوری کوتاه مدت و راحتری دارند. این مجلات برای اهداف کوتاه مدت مانند : دریافت دو نمره پایان نامه ، تقویت رزومه برای شرکت در مصاحبه دکتری و دریافت اپلای از دانشگاه های درجه b ، مناسب هستند.

هزینه پذیرش و چاپ مقاله اسکوپوس

همان طور که می دانید دریافت پذیرش از مجلات معتبر اسکوپس ، بسیار زمان بر و پر هزینه است. از این رو بهتر است در این کار از همکاری و مشاوره شرکت ها و موسسات پژوهشی بهره ببریم. یکی از بهترین موسسات فعال در زمینه پذیرش و چاپ مقاله ، موسسه آذرگان است. این موسسه توانسته است با رایزنی های مناسب با مجلات معتبر اسکوپوس ، در زمان و هزینه چاپ مقالات بسیار صرفه جویی کند. در همین راستا باید عرض کنم برای سابمیت مقاله به مجلات q1 و q2 ، هزینه دریافتی تنها 250 هزار تومان و برای دریافت پذیرش از ژورنال های q3 و q4 ، شروع قیمت ها از 1 میلیون تومان خواهد بود.

نکته : تمام خدمات این موسسه به صورت 24 ساعته برای عزیزان فرهیخته ارائه شده و دریافت مشاوره از کارشناسان موسسه ، رایگان می باشد.

موسسه آذرگان ، بهترین موسسه ارائه دهنده خدمات پژوهشی در کشور

تصویر

برای ثبت سفارش لطفا کلیک کنید

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
بازدیدکننده
مهدی
3 سال پیش
سلام. در رشته ی مطالعات ترجمه هم فعالیت دارین؟ تا حالا مقاله ای در رشته ی مطالعات ترجمه چاپ کردین که Q3 باشه و اسکوپوس؟ البته من قسمت تجزیه و تحلیل رو انجام دادم. فقط قسمت پیشینه تحقیقات و چارچوب نطری رو انجام ندادم. بخش مقدمه رو هم انجام دادم ولی نیاز هست که چک بشه. اگر جوابتون مثبت هست، هزینه ی این کار چقدره؟
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش