گرفتن حق تأیید روسای دانشگاه‌ها از اعضای شورای انقلاب فرهنگی

انتشار 8 مهر 1399
مطالعه 1 دقیقه

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: حق تأیید روسای دانشگاه‌ها را از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته‌اند و روند قانونی و درستی برای تأیید روسا طی نمی‌شود.

گرفتن حق تأیید روسای دانشگاه‌ها از اعضای شورای انقلاب فرهنگی

حسین کچویان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به خبر کسب رأی اعتماد ۴ نفر از روسای دانشگاه‌های کشور در جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: بر اساس قانون، تعیین روسای دانشگاه‌ها با شورای عالی انقلاب فرهنگی است و تک تک اعضا این حق را دارند که در این زمینه اظهار نظر کرده و نقطه نظر خود را عنوان کنند و در تعیین بهتر روسای دانشگاه‌ها مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: نظر مقام معظم رهبری نیز این است که نه تنها روسای دانشگاه‌ها بلکه تمام مدیریت‌های فرهنگی کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شود، این اتفاق نه تنها رخ نداده است، بلکه این حق را نیز از شورا گرفته و به یک کمیته (کمیته تعیین روسای دانشگاه‌ها) منتقل کردند که آن نیز غیر قانونی بود، چون حق اعضا را سلب می‌کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این اتفاق در حالی رخ داده که همان قالب‌هایی را هم که تعیین کرده‌اند، رعایت نمی‌کنند، قالبی که تعیین کرده بودند این بود که اعضای کمیته مذکور باید (در خصوص انتخاب اعضای هیات علمی) تصمیم گیری کنند و بعد در شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کنند، سپس باید ۱۵ روز منتظر بمانند بعد از ۱۵ روز اگر اعضای شورا نسبت به تصمیم کمیته اعتراض کردند بعد دوباره مساله به صحن شورا ارجاع داده شده و آنجا بررسی شود وگرنه آن تصمیم کمیته معتبر است.

وی افزود: شب گذشته اصلاً درباره انتخاب ۴ نفر از روسای دانشگاه‌های کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی بحثی مطرح نشد، یک دفعه در خبری که مصاحبه کرده و برای انتشار به خبرگزاری‌ها ارسال کرده‌اند اعلام شده که روسا در شورا انتخاب شدند، در صورتی که هیچ اطلاعی از این موضوع در شورا نداشتیم.

وی ادامه داد: این کار، کار غلطی است که حق شورا را ضایع کرده و در نظارت شورا بر نحوه مدیریت دانشگاه‌ها خدشه وارد می‌کند.

به گزارش مهر، مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خبری که از دبیر این شورا در جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی آورده بود عنوان کرده بود که روسای ۴ دانشگاه موفق به کسب رأی اعتماد از شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش