غربالگری کارکنان دانشگاه آزاد/ ابلاغ ساعت کاری سازمان مرکزی در ماه مبارک رمضان

انتشار 4 اردیبهشت 1399
مطالعه 5 دقیقه

دستورالعمل فاصله گذاری هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی در مقابله با ویروس کرونا خطاب به روسای دانشگاه آزاد استان ها و واحدهای ویژه ابلاغ شد.

غربالگری کارکنان دانشگاه آزاد/ ابلاغ ساعت کاری سازمان مرکزی در ماه مبارک رمضان

با توجه به تداوم اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و آغاز مرحله فاصله‌گذاری هوشمند براساس مصوبات ستاد ملّی مقابله با ویروس کرونا موارد زیر جهت اقدام ابلاغ می شود.

الف- امور اداری و پشتیبانی

۱- انجام وظیفه همکاران محترم عضو غیرهیأت­ علمی سازمان مرکزی و  واحدهای دانشگاهی از روز دوشنبه یک اردیبهشت نیز، از طریق انجام دورکاری و بر پایه حداکثر دو سوم حضور و به صورت چرخشی تا زمان عدم تمدید تعطیلی دانشگاه‌ها از سوی ستاد ملی مقابله باکرونا با نظر مدیران حوزه ستادی و رؤسای محترم واحدهای دانشگاهی می‌باشد. 

۲- از روز دوشنبه یک اردیبهشت ماه تا پایان ماه مبارک رمضان، ساعت کاری سازمان مرکزی دانشگاه، واحدها و مراکز آموزشی سراسرکشور از ساعت ۸ صبح تا ۱۳:۳۰ است.

۳- کلیه کارکنان موظفند نتیجه ارزیابی وضعیت بیماری کرونای خود را که از سامانه salamat.gov.ir وزارت بهداشت اخذ نموده‌اند، به مدیر بلافصل خود ارائه کنند و چنانچه براساس نتیجه ارزیابی سامانه مذکور، فردی نیاز به قرنطینه خانگی یا مراجعه به مراکز درمانی داشت از حضور در محل کار خودداری و موضوع را به مدیر مربوطه اعلام نماید. بدیهی است بعد از بهبودی، لازم است مدارک پزشکی مربوطه، مورد تأیید پزشک معتمد قرار گیرد.

۴- برای کارکنان دارای بیماری طبقه بندی شده در دو گروه، الف - بیماران با بیماری زمینه‌ای شامل بیماری قلبی– عروقی، فشارخون، دیابت، بیماری‌های تنفسی زمینه‌ای و   ب -  بیماران با نقص ایمنی شامل بیماران تحت درمان با کورتیکواستروئید بیش از ۱۲.۵ میلی گرم پردنیزولون در روز بیش از دو هفته، شیمی درمانی، بدخیمی‌ها، پیوند اعضا، که به عنوان افراد در معرض خطر ابتلای بالاتری به بیماری کووید-  ۱۹شناخته می‌شوند، درصورت تأیید پزشک معتمد دانشگاه، تا پایان دوره فاصله‌گیری اجتماعی، باید امکان انجام فعالیت‌های شغلی نظیر کاهش زمان حضور یا دورکاری فراهم شود.

۵- رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشت و حفاظت فردی، سلامت محیط کار اداری و ... مرتبط با زیرنظام های اداری دانشگاه، ابلاغی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا که از طریق درگاهSalamat.iau.ir  قابل دسترسی می باشد الزامی است.

۶- مواجهه چهره به چهره کارکنان به حداقل رسیده و به منظور هماهنگی امور، استفاده حداکثری از تلفن در اولویت قرار گیرد. در صورتی که کارکنان ناگزیر به مواجهه چهره به چهره باشند، حداقل زمان ممکن و حداکثر فاصله (۲متر) در کلیه تماس‌های بین کارکنان با هم و کارکنان و ارباب رجوع رعایت شود. گندزدایی و تهویه مناسب هوای فضاهای کار مشترک توسط واحدها به صورت نوبه‌ای و متناسب با میزان مراجعه و اختلاط کاری الزامی است.

۷- جلسات بصورت ویدئو کنفرانس و با بهره‌گیری از نرم‌افزارهای موجود در واحد و در بستر زیرساخت نرم افزارهای ملی و نرم‌افزار ارائه شده توسط مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه به آدرس Daanaan.daan.ir برگزار شود.

۸- کارکنان تا حد امکان از وسیله نقلیه شخصی برای تردد استفاده کنند. در صورت ضرورت استفاده از سرویس ایاب و ذهاب کارکنان، لازم است تا دستورالعملهای مربوط به ضدعفونی و گندزدایی وسایل نقلیه عمومی، فاصله‌گذاری اجتماعی در وسایل نقلیه عمومی و بهداشت فردی در وسایل نقلیه عمومی با اولویت گندزدایی سطوح تماس، تهویه مناسب وسایل نقلیه، رعایت استفاده از حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت سرنشین موجود و رعایت فاصله ایمن حداقل ۱ متری سرنشینان اجرایی گردد.

۹- برای ثبت حضور و غیاب کارکنان، ترجیحاً از سیستم تشخیص چهره/کارتخوان کارکنان (در صورت امکان) استفاده شود. در صورت استفاده از سیستم اثر انگشت، وجود مواد ضدعفونی کننده دست در نزدیکی محل مربوطه و الزام کارکنان به استفاده از آن ضروری است.

۱۰- از استعمال دخانیات در هر شرایطی خودداری شود، همچنین از تجمع غیرضروری در محل کار اجتناب شود.

۱۱- برای کاهش مراجعات و تکریم ارباب رجوع از بخش پاسخگویی پایگاه اطلاع رسانی واحد، سامانه‌های الکترونیکی و تلفن گویا برای راهنمایی و پاسخگویی استفاده گردد.

۱۲- به منظور کاهش تماس مراجعان به بخش‌های مختلف اداری، در صورت امکان میز پاسخگویی به ارباب رجوع در قسمت ورودی واحد یا ساختمان اصلی با حضور نمایندگان بخش‌های اداری مورد لزوم ایجاد شود و ضمن فراهم نمودن وسایل حفاظت فردی مناسب شامل دستکش و ماسک برای کارکنان مذکور، از موانع شیشه‌ای یا پلاستیکی بین کارکنان و مراجعان استفاده شود.

۱۳- درصورت لزوم به مراجعه حضوری ارباب رجوع جهت انجام امور اداری، با استفاده از نوبت دهی تلفنی و یا از طریق سامانه از ازدحام جمعیت در واحدها جلوگیری شود. همچنین مکان مناسبی برای انتظار ارباب رجوع با رعایت فاصله مناسب صندلی‌ها، برقراری تهویه مناسب هوا و گندزدایی مرتب محیط در نظر گرفته شود.

۱۴- در صورتی که برخی از اعضای هیأت علمی به لحاظ مشکلات فنی و تجهیزاتی درخواست اختصاص مکان مجهز برای ارائه دروس به صورت مجازی دارند، لازم است واحد ضمن تعیین مکان مناسب، نسبت به گندزدایی مرتب محیط و ضدعفونی تجهیزات مورد استفاده مشترک بعد از اتمام هرکلاس اقدام نماید. استفاده از وسایل حفاظت فردی هنگام تردد استادان و برگزاری کلاس‌ها الزامی است.

۱۵-  جهت کاستن از تماس مستقیم دست‌ها با در و دستگیره‌ها، آنها را به حالت نیمه باز نگهدارند (درصورت امکان) یا برای سهولت تردد از جک و آرام بند درب‌ها استفاده نگردد. آموزش کارکنان ازطریق فضای مجازی برای حضوردر محیط اداری در اولویت قرار گیرد.

۱۶- در مکاتبات اداری حداکثر از اتوماسیون اداری استفاده شود و از گردش فیزیکی اسناد جز در موارد مکاتبات محرمانه اجتناب شود.

۱۷- از سطل زباله درب‌دار پدالی به میزان کافی در محیط‌های اداری و بهداشتی استفاده شود و پروتکل‌های تخلیه و امحای محتویات و شارژ مجدد سطل‌ها به متصدیان مربوطه آموزش داده شود.

۱۸- گندزدایی سطوح محل تردد و حضور افراد، سرویس‌های بهداشتی مشترک به‌طور مرتب و با رعایت دستورالعمل‌های مربوطه انجام شود.

۱۹- از دستمال مشترک برای تمیز کردن سطوح میز و صندلی استفاده نشود (ترجیحاً هر یک از کارکنان از دستمال نظافت شخصی و یا دستمال یکبار مصرف استفاده کنند).

۲۰- نگهبانان و کارکنان خدمات باید آموزش‌های لازم درخصوص راه‌های پیشگیری از انتقال بیماری را دریافت کنند.

۲۱- دکمه‌های آسانسور، صفحه کلید رایانه‌ها، گوشی تلفن، شیرآلات بهداشتی، سطوح میز خدمت و سایر سطوحی که بصورت مشترک توسط افراد استفاده می‌شوند (در هربار تعویض کاربر) و حداقل ۵ بار در روز ضدعفونی گردد. رعایت نکات بهداشتی از جمله استفاده از دستکش، دستمال کاغذی یا نظایر آن رعایت و شستشو و ضدعفونی دست بعد از تماس سطوح کار مشترک الزامی است.

۲۲-  خدمات سلف سرویس و مراکز فروش مواد غذایی غیر بسته‌بندی شده تا اطلاع ثانوی متوقف شود.

۲۳- نیروهای خدماتی در هنگام نظافت باید از لباس حفاظتی، ماسک، چکمه و دستکش استفاده نمایند. ضمن کنترل موارد بهداشتی و ایمنی در آبدارخانه‌ها، از ظروف یکبار مصرف استفاده شود.

۲۴-  تا حد امکان قبل از ورود به محل کار، تب‌سنجی و غربال‌گری کلیه نیروها و مراجعان با رعایت موارد بهداشتی و ایمنی و دستورالعمل‌های مربوطه انجام شود.

۲۵- بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانشگاه تابع پروتکل‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش