هرآنچه که در مورد قرارداد میان ناشر و مولف باید بدانید.

انتشار 24 تیر 1397
مطالعه 4 دقیقه

اگر قصد چاپ کتاب خود و عقد قرارداد دارید، خواندن این محتوا حتما برایتان مفید خواهد بود.

هرآنچه که در مورد قرارداد میان ناشر و مولف باید بدانید.

انواع قرارداد میان ناشر و مولف

چندین نوع قرارداد ناشر و مولف برای واگذاری کتاب به انتشارات وجود دارد که رایج ترین آنها عبارتند از :

1- قرارداد چاپ کتاب با هزینه شخصی

این نوع قرارداد به افراد زیر توصیه می شود:

  •  افرادی که جهت تقویت رزومه قصد واگذاری کتاب به انتشارات و چاپ کتاب دارند
  •  اساتید دانشگاهی که قصد واگذاری کتاب به انتشارات و چاپ کتاب خود برای تدریس آن به دانشجویان را دارند
  • واگذاری کتاب به انتشارات و چاپ کتاب برای هدیه دادن به اطرافیان
  • واگذاری کتاب به انتشارات و چاپ کتاب در جهت حفظ و ثبت اثر به نام خود و جلوگیری از سوءاستفاده افراد دیگر از کپی اثر
  • که در همه این موارد چاپ کتاب در تیراژ پایین به مولف پیشنهاد میشود زیرا با هزینه ای محدود و در کمترین زمان میتواند به هدف خود دست یابد.
  •  این قرارداد ناشر و مولف به آن دسته از مولفین که به فروش کتاب خود اطمینان دارند (نویسندگان شناخته شده و یا قرارداد با یک اسپانسر برای فروش کتاب قبل از چاپ آن) و موارد مشابه نیز پیشنهاد میشود. زیرا در این قرارداد ناشر و مولف شما با پرداخت هزینه های چاپ و نشر، که در تیراژ پایین بسیار محدود میباشد از کلیه حقوق مادی و معنوی کتاب برخوردار خواهید بود.

قرارداد چاپ کتاب با هزینه شخصی می تواند بهترین انتخاب برای چاپ کتاب در تیراژ پایین باشد.

موسسه انتشاراتی آذرگان برای چاپ فوری کتاب شما، در تیراژ پایین با کمترین هزینه، آماده ارائه خدمات مشاوره و چاپ کتاب در تمامی زمینه ها می باشد.

2- واگذاری کتاب به انتشارات با عقد قرارداد چاپ کتاب با اسپانسری انتشارات

در این نوع قرارداد، ناشر بر روی کتاب شما سرمایه گذاری می کند و هزینه های چاپ کتاب شما را تماما متقبل می شود، که در این صورت با واگذاری کتاب به انتشارات، کلیه حقوق مادی کتاب به ناشر تعلق خواهد گرفت.

  •  این قرارداد ناشر و مولف زمانی منعقد خواهد شد که ناشر برای سرمایه گذاری روی چاپ کتاب شما متقاعد شود.  مطمئنا تا وقتی که ناشر بازار کتاب شما را نشناسد یا نبیند اقدام به سرمایه گذاری روی کتاب شما نمیکند.
  • این نوع قرارداد برای افرادی که شرایط و قصد فروش کتاب را ندارند و فقط مایل هستند که اثر به نام خودشان ثبت شود میتواند مناسب باشد.

با توجه به اینکه بر اساس قرارداد اسپانسری کتاب، مولف حقی در چاپ و نشر اثر در چاپ اول و چاپ های بعدی نخواهد داشت، ما به این افراد نیز چاپ کتاب با هزینه شخصی در تیراژ پایین را توصیه می کند.

موسسه آذرگان برای چاپ فوری کتاب شما، در تیراژ پایین با کمترین هزینه، آماده ارائه خدمات مشاوره و چاپ کتاب در تمامی زمینه ها می باشد.

3- واگذاری کتاب به انتشارات با عقد قرارداد چاپ اول کتاب

  • در این نوع قرارداد ناشر و مولف، فقط حقوق مادی چاپ اول کتاب، با واگذاری کتاب به انتشارات تعلق میگیرد و مولف یا مترجم صاحب حقوق مادی و معنوی چاپ های بعدی کتاب خود میماند.
  •  این قرارداد مناسب افرادی است که به دنبال اسپانسری انتشارات می باشند ولی به هر دلیلی موفق نشدند.

موسسه انتشاراتی آذرگان  این امکان را برای مولفین فراهم کرده که با حفظ حقوق مادی و معنوی اثر در چاپ دوم به بعد بتوانند با کمترین هزینه ی ممکن کتاب خود را به چاپ برسانند.

مجموعه ما برای چاپ فوری کتاب شما، در تیراژ پایین با کمترین هزینه، آماده ارائه خدمات مشاوره و چاپ کتاب در تمامی زمینه ها می باشد.

دقت در انتخاب نوع قرارداد با ناشر 

با توجه به اینکه موسسات مختلف اقدام به تنظیم قراردادهایی با عناوین مختلف نظیر، حق تالیف، مشارکت، واگذاری اثر و سرمایه گذاری مولف و انواع قراردادهای دیگر کرده اند که در هر کدام حق و حقوق مادی و معنوی مولف و ناشر متفاوت می باشد، بهتر هست بعد از انتخاب یک ناشر معتبر، با کسب اطلاعات کافی از ناشر راجع به انواع قراردادهایشان، بهترین قرارداد را مطابق با شرایط خودتان انتخاب نمایید.

مطالعه کامل متن قرارداد چاپ کتاب

متن قرارداد خود با ناشر را به صورت کامل مطالعه و بررسی نمایید، زیرا این قرارداد تعیین کننده حقوق مادی و معنوی شما و ناشرتان نسبت به کتاب چاپ شده می باشد. مهم ترین موضوع در یک قرارداد بین ناشر و مولف و یا مترجم، حق نشر کتاب می باشد. برخلاف بسیاری از موسسات چاپ و نشر کتاب، در موسسه آذرگان حق چاپ و انتشار دائمی اثر متعلق به صاحب اثر و مولف می باشد.

عقد قرارداد چاپ کتاب به صورت حضوری و غیرحضوری

موسسه انتشاراتی آذرگان علاوه بر ارائه خدمات حضوری در موسسه خود با ارائه خدمات غیرحضوری چاپ و نشر کتاب، این امکان را برای شما فراهم می کند که بدون مراجعه حضوری و اتلاف وقت و در کمترین زمان ممکن بتوانید کتاب خود را با تیراژ دلخواه و کیفیت مدنظرتان به چاپ برسانید.

در سفارش غیرحضوری چاپ کتاب شما می توانید پس از مشاوره تلفنی با بخش چاپ و نشر و اطلاع از هزینه های چاپ کتاب، قرارداد را به صورت اینترنتی دریافت نمایید و در صورتی که مورد تاییدتان بود از طریق مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و گرفتن گواهی امضا مدارک موردنیاز و قرارداد را به آدرس پستی موسسه ارسال نمایید، تا فرآیند چاپ کتابتان توسط موسسه آغاز گردد.

مجموعه آذرگان  با رویکردی متفاوت و نوین در زمینه چاپ سعی براین داشته است، که مسیر چاپ کتاب را هموار نماید. و تمامی کارهای مربوط به چاپ کتاب اعم از اخذ فیپا، شابک و مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت و اقدامات بعدی چاپ را انجام می دهد. هر سوال و یا مشکلی در رابطه با چاپ کتابتان دارید با کارشناسان ما مطرح نمایید تا راهکار ویژه ای دریافت نمایید. شعار مجموعه آذرگان رعایت حقوق مشتری و ارائه بهترین خدمات در کوتاه ترین زمان با رقابتی ترین قیمت ممکن می باشد.

تخصص ما، پشتوانه اعتماد شماست.

برای ثبت سفارش اینجا کلیک کنید.

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش