هزینه چاپ کتاب با قیمت ارزان و کیفیت بالا

انتشار 9 آبان 1397
مطالعه 3 دقیقه

چاپ کتاب یکی از مهمترین راه های انتقال و ثبت افکار و عقیده های نویسندگان میباشد. در این مقاله هزینه چاپ کتاب با قیمت ارزان و کیفیت بالا را بررسی خواهیم کرد.

هزینه چاپ کتاب با قیمت ارزان و کیفیت بالا

نویسندگان پس از این که نگارش کتاب خود را به اتمام رساندند ، بر حسب هدفی که از چاپ کتاب دارند ، نیاز دارند تا به دنبال ناشرین با تجربه بگردند و چاپ کتاب خود را به آنها بسپارند. بعد از توافق اولیه میان نویسندگان و ناشرین ، قراردادی امضا می شود که به طور دقیق نحوه همکاری ، نوع شراکت و جزئیات چگونگی چاپ کتاب در قرار داد ذکر می شود. پس از امضای قرار داد ، ناشر موظف است مجوزات لازم ، از جمله مجوز شابک و فیپا و مجوز وزارت ارشاد را به نام نویسنده دریافت و کتاب را در زمان توافق چاپ و در اختیار نویسنده قرار دهد. نویسندگان ، می تواند ناشر کتاب خود باشند ، اما به دلیل زمان بر بودن و هزینه های بالا ، این کار اصلا برای نویسندگان تازه کار توصیه نمیگردد. مهمترین دغدغه های نویسندگان برای چاپ کتاب ، هزینه مناسب ، زمان کم و کیفیت بالای کتاب چاپی است. در بخش بعد به این موضوعات خواهیم پرداخت.

هزینه چاپ کتاب

هزینه تمام شده برای چاپ یک کتاب ، به چند عامل مهم بستگی دارد. یکی از مهمترین آنها تعداد و کیفیت کاغذ استفاده شده است. عامل دوم نوع چاپ و صحافی است که معمولا به تعداد نسخه بستگی دارد. برای تعداد زیر 200 نسخه از چاپ دیجیتال و برای تعداد بالای 1000 نسخه ، از چاپ آفست استفاده می شود. عامل بعدی تعداد رنگ بکار رفته برای چاپ است که در کنار اندازه و قطع کتاب در مجموع تعیین کننده هزینه تمام شده چاپ کتاب هستند.

زمان چاپ کتاب

چاپ کتاب یک پروسه است که از زمان دریافت فایل کتاب آغاز ، و تا چاپ و ارسال  آن به نویسنده ادامه دارد. ناشر در ابتدا کتاب را صفحه آرایی کرده و همزمان برای مجوزات اقدام می کند. زمان اخذ مجوزات ، معمولا متفاوت است. شابک 1 الی 3 روز و فیپا 10 الی 15 روز زمان لازم دارند و تجربه ناشر ، کاملا می تواند روی کاهش این پروسه تاثیر گذار باشد. طرح جلد نیز با نظر مستقیم نویسنده انتخاب و طراح روی آن کار می کند. صحافی کتاب هم بعد از اخذ مجوز فیپا آغاز شده و 3 الی 7 روز زمان لازم دارد. در مجموع یک کتاب از زمان دریافت فایل تا چاپ آن ، حدود یک ماه زمان لازم دارد.

موسسه آذرگان

یکی از بهترین موسسات فعال در زمینه های پژوهشی ، موسسه آذرگان است. این موسسه در بخش چاپ کتاب توانسته نظر بسیاری از نویسندگان و فرهیختگان کشور را به خود جلب کند و با ارائه محصولی با کیفیت در کنار قیمت رقابتی ، به خوبی رضایت این قشر از جامعه را بدست آورد. تیم تخصصی آذرگان متشکل از بهترین تکنسین های آماده سازی پیش چاپ ، اپراتور های مجرب در چاپ و تکنسین های کنترل کیفیت ، این اطمینان را به شما می دهیم که یک محصول عالی را از ما دریافت خواهید کرد.

پروسه چاپ کتاب در موسسه آذرگان

در ابتدا تمام شرایط و هزینه ، به همراه زمان تحویل کتاب ، توسط کارشناس موسسه ، به مشتری ارائه شده ، پس از توافق ، قرارداد بین طریفین ، به مشتری ارسال می گردد. مشتری فایل word کتاب را به همراه اسکن کارت ملی خود ، از طریق ایمیل ارسال می کند. در ابتدا فایل صفحه آرایی شده و در سه روز کاری ، نامه رسمی انتشارات آذرگان در اختیار نویسنده قرار داده می شود. طرح جلد با نظر نویسنده طراحی شده و برای مجوزات اقدامات لازم انجام می پذیرد. مجوز شابک در 3 روز کاری و مجوز فیپا در 10 روز کاری اخذ شده و پس از چاپ کتاب ، تعداد نسخه های درخواستی از طریق پست در اختیار نویسنده قرار داده می شود. کل پروسه چاپ ، 20 روز کاری زمان خواهد برد.

سایر خدمات موسسه آذرگان

 

موسسه آذرگان ، بهترین موسسه ارائه دهنده خدمات پژوهشی در کشور

تصویر

برای ثبت سفارش لطفا کلیک فرمایید

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش