استخراج مقاله از پایان نامه بصورت تخصصی در کمترین زمان ممکن

انتشار 16 مهر 1397
مطالعه 4 دقیقه

یکی از ساده ترین راه های تهیه یک مقاله علمی ، استخراج مقاله از پایان نامه و رساله محققان و دانشجویان است. در این مطلب نحوه استخراج تخصصی در کمترین زمان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

استخراج مقاله از پایان نامه بصورت تخصصی در کمترین زمان ممکن

متاسفانه یا خوشبختانه ، در جامعه علمی کشور ما ، ملاک ارزشیابی و تاثیر گذاری دانشجویان و محققان ، داشتن مقالات چاپ شده در مجلات داخلی و خارجی است. شما برای اینکه بتوانید دو نمره پایان نامه ارشد خود را دریافت کنید ، در مصاحبه دکتری موفق شوید ، فارغ التحصیل شوید یا از دانشگاه های معتبر بین المللی اپلای گیرید ، ناچار هستید که رزومه خود را با ارائه مقالات علمی تقویت کنید. اما نگارش مقاله ، شاید برای برخی از دانشجویان و اساتید ، بسیار زمان بر باشد ؛ از این رو یکی از راه های تهیه مقاله ، استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و رساله دکتری است. استخراج مقاله ، اصول و قواعدی دارد ؛ در این مطلب ، استخراج مقاله از پایان نامه بصورت تخصصی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مراحل و نحوه استخراج مقاله از پایان نامه

همان طور که اشاره شد ، تدوین و استخراج درست یک مقاله از پایان نامه می تواند دانشجویان و پژوهشگران را به اهداف پژوهشی آنها نزدیک تر کند. 

نکته : از یک پایان نامه با کیفیت بسته به تعداد مولفه های بکار رفته ، می توان یک یا چند مقاله مناسب استخراج کرد. ساختار مقاله تقریبا با پایان نامه مشابه است ؛ تنها لازم است که طبق اصول و استاندارد مقاله نویسی ، پایان نامه ، به یک یا چند مقاله 8 الی 15 صفحه ای خلاصه گردد.

عنوان : هر مقاله باید دارای عنوان تخصصی باشد. عنوان مقاله می تواند با عنوان پایان نامه یکی باشد ، اما در صورتی که چند مقاله استخراج شود ، حتما باید عنوان ، با توجه به محتوای مقاله تدوین گردد.

موضوع : موضوع مقالات بسیار مهم هستند. معمولا مقالاتی که به موضوعات جدید و بروز می پردازند ، بسیار مورد توجه داوران قرار می گیرند و شانس بالایی برای پذیرش خواهند داشت. معمولا مجلات ISI  scopus ، پابمد و مجلات علمی پژوهشی داخلی روی این مسئله بسیار حساس هستند.

چکیده : چکیده مقاله نیز بسیار با اهمیت است. معمولا اکثر خوانندگان مقالات علمی ، در ابتدا این بخش را مطالعه می کنند و در صورتی که موضوع و هدف مقاله برای آنها جذاب باشد ، مقاله را ادامه خواهند داد. معمولا چکیده از بخش های موضوع پژوهش ، اهداف ، مراحل انجام کار  و نتایج مهم ، بدست آمده تشکیل می شود. این بخش از مقاله باید 150 الی 300 کلمه در نظر گرفته شود.

کلملت کلیدی : کلمات و واژه های کلیدی باید بسته به موضوع مقاله انتخاب گردند. این کلمات باید طوری انتخاب شوند که خواننده را به مقالات مورد نظرشان هدایت کنند. معمولا تعداد این کلمات بسته به نوع مجله 3 الی 10 واژه را شامل می شوند.

مقدمه : مقدمه باید در حدود یک یا دو صفحه باشد و موضوع اصلی و سوالات احتمالی را به روشنی پاسخ دهد.

پیشینه تحقیق : این بخش از محتوای اصلی پایان نامه استخراج می شود و هسته اصلی مقاله را تشکیل می دهد. در این بخش نوع مطالعه ، تعداد و سن نمونه ها مشخص می شود.

نتایج : در این بخش با توجه به اهداف و پیشینه مقالات استخراجی ، نتایج حاصل از پژوهش را می نویسیم.

بحث : در این بخش باید به مقایسه مهمترین یافته ها بپردازیم ، یافته های خود را با موارد مشابه مقایسه کنیم و در پایان ، برای پیامد های احتمالی راه حل های عملی را پیشنهاد دهیم.

منابع : در این بخش باید نوشته ها ، مطالب و آثار استفاده شده ی سایر نویسندگان را در مقاله خود درج کنیم. این کار مانع سرقت علمی می شود.

نکات مهم

  • بهتر است قبل از استخراج مقاله ، نمونه هایی از مقالات استخراجی از پایان نامه را مطالعه کنید تا از نحوه استخراج و شیوه نگارش و قالب مقالات در حیطه تخصصی خود آگاه شوید.

  • بعد از تدوین و استخراج مقاله ، مهمترین مسئله ، انتخاب مجله است. باید سطح علمی و کیفیت مقاله خود را بدانید و با توجه به آن ، نشریات را انتخاب کنید. مجلات باید با توجه به تخصص و سطح مقاله گزینش شوند.

  • استخراج مقاله و پذیرش در مجلات علمی کار تخصصی و زمان بر است. پیشنهاد می شود برای تسریع در پروسه استخراج ، پذیرش ، چاپ و همچنین کاهش هزینه ها ، از کمک یکی از موسسات پژوهشی بهره ببرید.

موسسه آذرگان

یکی از موسسات بسیار معتبر و فعال در زمینه های مختلف پژوهشی ، موسسه آذرگان است. این موسسه توانسته است با گرد هم آوردن کارشناسان و محققان رشته های مختلف علمی ، در بخش های استخراج و پذیرش و چاپ مقاله ، نتایج بسیار چشم گیری را بدست آورد. 

روند استخراج مقاله از پایان نامه در موسسه آذرگان

پس از ارسال پایان نامه ، فایل بررسی شده و در اختیار محقق مسلط به موضوع پایان نامه قرار می گیرد. زمان لازم برای استخراج مقاله فارسی 2 الی 3 روز کاری و هزینه لازم تنها 180هزار تومان می باشد. در صورتیکه مایل باشید مقالات بیشتری از پایان نامه شما استخراج گردد ، هزینه استخراج کاهش خواهد یافت.

برخی خدمات موسسه آذرگان

پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر ، چاپ کتاب ، تبدیل پایان نامه به کتاب ، ترجمه فوق تخصصی ، ویراستاری ادبی و محاسبه و رفع سرقت علمی به صورت کاملا تخصصی.

نکته : تمام خدمات ارائه شده در این موسسه بصورت شبانه روز میباشد و دریافت مشاوره از کارشناسان ، رایگان خواهد بود.

 

موسسه آذرگان ، بهترین موسسه ارائه کننده خدمات پژوهشی در کشور

تصویر

برای ثبت سفارش ، لطفا کلیک کنید.

 

 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش