دلیل عدم حضور اساتید و مربیان خبره صنعت در دانشگاه ها

انتشار 14 اسفند 1399
مطالعه 2 دقیقه

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: خیلی از اساتید و مربیان خبره صنعت به دلیل عدم ارتباط دانشگاه و صنعت نتوانستند وارد دانشگاه شوند.

دلیل عدم حضور اساتید و مربیان خبره صنعت در دانشگاه ها

به نقل از خبرنگار مهر، مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین وزارت صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور دکتر قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت و دکتر صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای صبح امروز دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹ در راستای بهره‌گیری بهینه از امکانات موجود و در جهت تحقق اهداف مشترک و توسعه همکاری‌ها در زمینه فعالیت‌های آموزش‌های کاربردی و پژوهشی علمی به صورت مجازی برگزار شد.

ابراهیم صالحی عمران هدف از برگزاری این جلسه را ارتباط متقابل بین دانشگاه و جامعه عنوان کرد و افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای را یک دانشگاه مأموریت گرا می‌دانیم که به خروجی و پیامد آن حساس هستیم.

وی ادامه داد: باید دانشگاه فنی و حرفه‌ای آثار ملموس، عینی و قابل سنجشی از خود داشته باشد و این دانشگاه، دانشگاهی نیست که فقط تولید علم کند، سبک آموزش ما متفاوت است ۶۰ تا ۷۰ درصد آموزش ما عملی است تا نیروی کار متناسب با بازار کار فراهم شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: دانشجویان با حضور در این دانشگاه و طی دروس عملی هم می‌توانند منبع درآمد شخصی داشته باشد و هم بتوانند در رشد اقتصادی جامعه خود اثر بگذارند.

صالحی عمران عنوان کرد: من دغدغه این دانشگاه را دارم، دانشگاه فنی و حرفه‌ای مثل دانشگاه نظری نیست و امید توسعه کشور در این دانشگاه است و همچنین اثبات شده، هر کشوری برای توسعه ناگزیر است به سمت آموزش‌های مهارتی حرکت کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: یکی از نگرانی‌های ما دیوارهای بلند دانشگاه بود که در حال حاضر این چرخه معیوب و عدم ارتباط با صنعت در دانشگاه فنی و حرفه‌ای از بین رفته است.

وی ادامه داد: همچنین با معاون اول ریاست جمهوری رایزنی کرده و وی به وزیر صنعت برای ارتباط دوگانه با دانشگاه فنی و حرفه‌ای و جامعه دستور دادند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: این ارتباط دوگانه خیلی می‌تواند آثار زیادی داشته باشد و چون بخشی از آموزش ما عملی است درگیر شدن دانشجویان با محیط کار واقعی بسیار اثر گذار است. این ارتباط باعث می‌شود رشته‌های دانشگاه تقاضا محور شده و از دانشگاه از عرضه محوری خارج شود.

صالحی عمران افزود: سیستم آموزش ما گرفتار عرضه محوری شده است، با برگزاری این نشست رشته‌های دانشگاه اصلاح و تقاضا محور می‌شود، و سرفصل دروس اصلاح می‌شود اگر با صنعت ارتباطی صورت نگیرد سرفصل‌های دروس به روز نشده و متناسب با نیاز دانشگاه نبوده و آموزش درست صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: با همکاری توأم دانشگاه و صنعت، دانشجو بازار خود را پیدا می‌کند و به اشتغال دانشجو کمک شده و اثرات درون و برون سیستمی دارد.

وی ادامه داد: خیلی از اساتید و مربیان خبره صنعت به دلیل عدم ارتباط دانشگاه و صنعت نتوانستند وارد دانشگاه شوند، چون ارتباط برقرار نبوده با برقراری ارتباط با صنعت هم اساتید خبره صنعت وارد دانشگاه می‌شوند و هم اساتید دانشگاهی در صنعت توانمند می‌شوند و سیستم ارزشیابی مهارتی اصلاح می‌شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش