چطور پایان نامه خودم رو به کتاب تبدیل کنم؟

انتشار 6 مرداد 1400
مطالعه 5 دقیقه

دانشجویان برای اینکه بتوانند خود را آماده آزمون مصاحبه دکتری بکنند، تلاش میکنند تا رزومه پژوهشی خود را تقویت کنند. در همین راستا، یکی از راه های دریافت امتیاز پژوهشی، چاپ کتاب است. در این مطلب میخواهیم بدانیم، چطور پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کنیم.

چطور پایان نامه خودم رو به کتاب تبدیل کنم؟

مصاحبه دکتری، برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری دارند، یک آزمون بزرگ است و برای عبور از آن نیاز دارند تا نظر داوران جلسه را بخود جلب کنند. پس از آزمون کتبی، دانشجویان با توجه به امتیاز کسب شده، به یک یا چند دانشگاه، جهت مصاحبه حضوری دعوت میشوند. در این آزمون داوطلبان از جنبه های مختلف عمومی و تخصصی، توسط اساتید مورد ارزیابی قرار میگیرند. یکی از مهمترین موارد در آزمون مصاحبه، داشتن رزومه قوی پژوهشی است. رزومه پژوهشی، همانطور که میدانید به پژوهش ها و کارهای علمی گفته میشود که مرتبط به رشته تخصصی است مانند چاپ مقاله در مجلات علمی یا چاپ کتاب و شرکت در کنفرانس های علمی. در این مطلب میخواهیم در مورد چاپ کتاب و نحوه تبدیل پایان نامه به کتاب صحبت کنیم و بدانیم تبدیل پایان نامه به کتاب در آزمون مصاحبه چند امتیاز پژوهشی دارد!

امتیاز چاپ کتاب در مصاحبه دکتری

همانطور که میدانید، یکی از مهمترین امتیازات آزمون مصاحبه دکتری، مربوط به رزومه پژوهشی است. چاپ کتاب هم یکی از بهترین فعالیت هایی است که میتواند باعث تقویت رزومه شود. چاپ کتاب میتواند هم بصورت چاپ کتاب تالیفی، هم ترجمه شده از منابع خارجی و هم تبدیل شده از پایان نامه باشد. نگارش کتاب یا ترجمه کتاب، کاری تخصصی و بسیار زمان بر است که هر کسی قادر به انجام آن نیست، از این رو برای کسانی میخواهند با کمترین هزینه و زمان، امتیاز کتاب را بگیرند، تبدیل پایان نامه به کتاب پیشنهاد میشود.  چاپ کتاب در زمینه تخصصی، چه تالیف شده، چه ترجمه شده یا استخراج شده از پایان نامه، دارای 4 امتیاز پژوهشی در مصاحبه دکتری است.

چطور پایان نامه خودم رو به کتاب تبدیل کنم؟

برای تبدیل پایان نامه به کتاب، در ابتدا عنوان کتاب را متفاوت از عنوان پایان نامه انتخاب کنید. سپس چکیده فارسی را به مقدمه تبدیل کنید و چکیده انگلیسی را حذف کنید. درست است که این کتاب از پایان نامه استخراج شده، اما بهتر است هر موردی که نشان دهد این کتاب قبلا پایان نامه بوده، حذف گردد. در همین راستا، در صفحه اول، نام و آرم دانشگاه، اسامی اساتید راهنما و مشاور، همچنین تمام کلماتی مثل "این پایان نامه"، "این رساله"، "این مطالعه" حذف و کلمه "این کتاب" جایگزین آنها شوند. کم کردن یا اضافه کردن فصل یا بخشی از پایان نامه، کاملا سلیقه ای است و میتوانید برای بهتر شدن کتاب خود هر موردی را کم و زیاد کنید.  پس از آن، در صورت نیاز (بهتر است) فایل کتاب توسط ویراستار مجرب بررسی و موارد نگارشی و ایرادات املائی و دستوری برطرف گردد. پس از آن فایل کتاب شما آماده است و باید وارد پروسه چاپ شود.

تصویر
 
 

پروسه چاپ کتاب

پس از آماده شدن فایل نهایی کتاب، بهتر است با ناشری مجرب و متعهد همکاری کنید تا در زمان، هزینه و انرژی صرفه جوی کرده باشید. در همین راستا، ناشر موظف است، پس از دریافت فایل، سریعا برای دریافت شابک از خانه کتاب اقدام کند. همزمان فایل شما باید با توجه به موضوع، در یکی از قطع های استاندارد کتاب، صفحه آرایی شود. پس از صفحه آرایی باید فایل صفحه آرایی شده به همراه مشخصات نویسندگان و شماره شابک، از کتابخانه ملی، درخواست مجوز فیپا شود. مجوز فیپا معمولا 2 الی 4 هفته زمان میبرد. در همین زمان باید طراح، با نظر نویسنده، طرحی را بعنوان طرح جلد کتاب آماده کند تا بلافاصله پس از آمدن مجوز فیپا، برای مجوز ارشاد اقدام گردد. مجوز ارشاد از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت میشود و باید صفحه کامل شناسنامه کتاب، فایل نهایی و طرح جلد برای بررسی به این سازمان ارسال گردد. پس از بررسی کامل فایل در صورت نداشتن اصلاحات، کتاب مجوز گرفته و در تیراژ دلخواه به چاپ میرسد. در نهایت  ناشر موظف است چند نسخه از کتاب را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارسال کند تا بررسی شود، فایل چاپ شده، همان فایلی است که از این سازمان مجوز گرفته است و پس از اخذ اعلام وصول، عملا پروسه چاپ کتاب به پایان میرسد.

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

خدمات موسسه آذرگان

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.


لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...


تصویر
 

                                                    

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش