چرا باید پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کنیم؟

انتشار 22 دی 1400
مطالعه 6 دقیقه

یکی از راه های تقویت رزومه پژوهشی، چاپ کتاب مرتبط با رشته است. در این مقاله میخواهیم در مورد تبدیل پایان نامه به کتاب صحبت کنیم و بدانیم چرا دانشجویان باید پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کنیم!

چرا باید پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کنیم؟

دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری، برای اینکه بتوانند تحصیلات خود را به پایان برسانند و فارغ التحصیل رشته انتخابی شوند، نیاز دارند تا از پایان نامه و رساله خود دفاع کنند. در واقع پایان نامه، عصاره چندین سال تحصیل، مطالعه و پژوهش دانشجو است که با انجام آن میتواند ثابت کند که آماده فارغ التحصیلی است. از آنجائیکه پایان نامه ها زیر نظر استاد راهنما و استاد مشاور آماده و تدوین میشوند و همچنین طبق قانون، باید موضوع و محتوای هر پایان نامه ای منحصر بفرد و متفاوت با سایر پایان نامه ها باشد، این انتظار میرود که پایان نامه ها، منبع علمی بسیار خوبی برای استخراج مقاله و کتاب، برای دانشجویان باشد. در این مطلب میخواهیم در مورد تبدیل پایان نامه به کتاب صحبت کنیم و بدانیم چرا هر دانشجویی باید پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کند!

تصویر
 

چرا باید پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کنیم؟

حقیقتی که وجود دارد، این است که شما در هر شغل، منصب و درجه علمی که باشد، چاپ مقاله به شما میتواند بعنوان امتیاز مثبت لحاظ شود و به پیشرفت شما کمک کند. این طبیعی است که از دیدگاه مردم، افرادی که دارای کتاب در حیطه تخصص خود هستند، بعنوان فردی کاربلد و متخصص شناخته شوند! از این رو چاپ کتاب میتواند مزایای مختلفی برای نویسنده داشته باشد. اما چطور میتوان در حیطه کاری و تحصیلی خود کتاب چاپ کنیم؟ در جواب این سوال باید بگوئیم، شما باید یا نویسنده کتاب باشید و کتابی تالیف کنید، یا اینکه از منابع خارجی کتابی ترجمه کنید و یا از پایان نامه خود استفاده کنید و آن را به کتاب تبدیل کنید! در همین راستا، تالیف یا ترجمه کتاب، کار بسیار سخت، زمان بر و تخصصی است و شاید برای دانشجویانی که زمان لازم برای ترجمه و تالیف کتاب ندارند، مناسب نباشند؛ در این صورت تبدیل پایان نامه به کتاب، گزینه مناسبی خواهد بود. همچنین همانطور که در بخش قبل گفتیم، پایان نامه، با توجه به تلاشی که دانشجویان برای گردآوری و تدوین مطالب میکشند، منبع غنی و بسیار مناسبی برای چاپ کتاب است، پس نتیجه میگیریم، تبدیل پایان نامه به کتاب بسیار مفید است و باید به کتاب تبدیل شود.

نحوه تبدیل پایان نامه به کتاب

در ابتدا باید فایل پایان نامه را به فایل کتاب تبدیل کنید. برای این کار، در ابتدا سعی کنید عنوان مناسب و متفاوت با پایان نامه انتخاب کنید. چکیده را به بخش مقدمه اضافه کنید و چکیده انگلیسی آخر پایان نامه را حذف نمائید. در تبدیل پایان نامه به کتاب باید تلاش کنید تا هر کلمه ای که نشان دهد، این فایل، متعلق به پایان نامه است، حدف کنید. در همین راستا صفحات اولیه و فرم های دانشگاهی را حذف کنید. آرم دانشگاه و نام استاد راهنما را نیز پاک کنید. تمام کلماتی مانند پایان نامه، این مطالعه، این رساله و ... را حذف کنید و بجای آنها از کلمه کتاب استفاده نمائید. در صورت نیاز، هر بخشی از فایل را میتوانید کم و زیاد کنید. در نهایت در صورت نیاز، فایل کتاب را ویراستاری کنید. فایل کتاب آماده است.

نحوه چاپ کتاب

برای اینکه کتابی به مرحله چاپ برسد، باید پروسه ای طی شود. برای راحتی کار و سرعت بخشیدن به آن، میتوانید با انتشارات معتبر و مورد تایید صحبت کنید تا به شما کمک کنند. پروسه چاپ کتاب عبارتند از:

صفحه آرایی: اکنون باید فایل را صفحه آرایی کنید. معمولا کتاب های علمی در قطع های وزیری صفحه آرایی میشود. صفحه آرایی در واقع فرمت ظاهری کتاب است که بر حسب موضوع و تعداد صفحات انتخاب میشود.

دریافت مجوز شابک: شابک مخفف "شماره استاندارد بین المللی کتاب" است و شماره ای منحصر بفرد سیزده رقمی است که از خانه کتاب دریافت میشود. 

طراحی جلد: طراحی جلد معمولا با نظر نویسنده کتاب و با توجه به موضوع و محتوای متن کتاب طراحی و آماده میشود. 

دریافت مجوز فیپا: فیپا مخفف " فهرست نویسی پیش از انتشار" است و از کتابخانه ملی دریافت میشود. معمولا دریافت این مجوز به موضوع کتاب بستگی دارد و دو الی چهار هفته زمان خواهد برد.

دریافت مجوز ارشاد: این مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت میشود. باید فایل تمام شده کتاب، مجوز فیپا به همراه طرح جلد و مشخصات کامل نویسنده، به این اداره ارسال شود. در این مرحله محتوای کتاب مورد بررسی دقیق قرار میگیرد و در صورت داشتن ایرادات محتوایی مثل کلمات نامتعارف، توهین های قومیتی یا جملات سیاسی و ممیزی، اصلاحیه میخورد و نویسنده موظف است طبق برگه اصلاحیه، در سریع ترین زمان اقدام به حذف یا جایگزینی عبارات مشخص شده کند. در نهایت در صورت رفع شدن این موارد، مجوز ارشاد صادر خواهد شد.

صحافی و چاپ: در این مرحله، با توجه به تعداد نسخه درخواستی کتاب ها چاپ و توزیع میشوند. معمولا اگر کتاب ها زیر 200 نسخه باشند، از چاپ دیجیتالی و اگر بالای 1000 نسخه باشند، از چاپ افست استفاده میشود.

دریافت اعلام وصول: پس از چاپ، باید حدود 3 الی 10 نسخه (بستگی به تیراژ دارد) به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  ارسال گردد. در این مرحله نسخه نهایی چاپ شده مورد بررسی قرار میگیرد، اگر کتاب چاپ شده، همان نسخه مجوز گرفته شده باشد، مجوز اعلام وصول داده میشود. اعلام وصول، همان مجوز انتشار کتاب است.

تصویر
 

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله، چاپ کتاب، ترجمه تخصصی، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

تبدیل پایان نامه به کتاب در موسسه آذرگان

اگر قصد تبدیل پایان نامه به کتاب را دارید، موسسه انتشارتی آذرگان میتوانید بهترین انتخاب، برای شما باشد. تنها کافی است از طریق یکی از راه های ارتباطی با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمائید تا بطور کامل با روال کار آشنا شوید. در تبدیل پایان نامه به کتاب در این موسسه تنها کافی است تا فایل وورد پایان نامه و کارت ملی خود را ارسال نمائید تا در کمترین زمان فایل کتاب شما آماده شود. تمام پروسه چاپ کتاب از لحظه آماده سازی کتاب تا چاپ بصورت صفر تا صد (صفحه آرایی، دریافت تمام مجوزات، طراحی جلد و چاپ در تیراژ دلخواه) توسط متخصصین موسسه انجام شده و بصورت تضمینی با کیفیت بالا کتاب ها چاپ و از طریق پست خدمتتان ارسال میشود

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.


لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...


تصویر
 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش