چگونه یک رزومه تحصیلی بنویسیم

انتشار 20 فروردین 1397
مطالعه 2 دقیقه

یکی از راه های جلب توجه و نشان دادن توانایی های درسی و شغلی خود ، تهیه ی رزومه مناسب است.در این مقاله یادمیگیریم که چگونه یک رزومه تحصیلی بنویسیم.

چگونه یک رزومه تحصیلی بنویسیم

چگونه یک رزومه تحصیلی بنویسیم

برای تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر خارجی ، نیاز داریم تا نظر داوران و هیئت مسئول پذیرش آن دانشگاه را جلب کنیم.اولین و یکی از مهمترین مسائلی که در این کار نقش دارد ، ارائه رزومه تحصیلی است.نگارش رزومه تحصیلی ، نیازمند ادبیات قوی و دانستن اصول نوشتن رزومه تحصیلی است. موسسه انتشاراتی آذرگان در این مقاله ، نحوه نگارش رزومه تحصیلی را به شما عزیزان توضیح میدهد.

برای نگارش رزومه تحصیلی ، ابتدا باید با ساختار ان آشنا شویم. یک رزومه تحصیلی شامل بخش های زیر می باشد:

اطلاعات شخصی

در این بخش اطلاعات شخصی از قبیل : نام و نام خانوادگی ، نام پدر ، شماره تماس ، نشانی محل سکونت و پست المترونیکی در این محل درج میگردد. به یاد داشته باشید ، پست الکترونیکی شما باید حالت رسمی داشته و حتما برای بحث تحصیل یا کاری ساخته شود.

اطلاعات سوابق تحصیلی

همانطور که مشخص است ، اطلاعات مقاطع تحصیلی و دانشگاهی باید به ترتیب از جدیدترین مدرک به قدیمی ترین نوشته شود. حتما به نام مقطع ، رشته تحصیلی ، گرایش ، نام دانشگاه محل تحصیل ، زمان شروع و پایان دوره تحصیل و معدل شما در تمام مقاطع ، اشاره کنید.

سوابق شغلی

در این بخش سوابق شغلی که مرتبط با حوزه تحصیلیتان است را ذکر کنید. این بخش تنها برای نشان دادن تجربه ی شما در رشته مورد درخواستتان است. نام ، زمینه شغلی ، زمان شروع و پایان آن  و سمت شما در این شغل ، از ملزومات قابل ذکر در این قسمت میباشد.

سوابق علمی پژوهشی

این قسمت مهمترین قسمت رزومه تحصیلی است و هر چه قدر در این قسمت غنی باشید ، امکان موفقیت شما بالا میرود.این قسمت شامل چهار بخش می باشد:

  1. اطلاعات پایان نامه : در این قسمت اطلاعات پایان نامه ی خود در مقاطع مختلف را ذکر کنید.در ابتدا از مقطع کارشناسی ارشد شروع کنید و در آن نام پایان نامه ، نام استاد راهنما ، تاریخ ارائه و در نهایت نمره دریافتی را در آن ذکر کنید.
  2. مقالات علمی پژوهشی : مقالاتی که خودتان نوشته اید و چاپ شده اند را در این قسمت بیاورید. اطلاعاتی مانند نام مقاله ، نام مجله یا کنفرانسی که در آن ارائه شده ، نام نویسندگان و تاریخ چاپ را ذکر کنید.
  3.  کتاب ترجمه شده یا تالیفی : اگر کتابی نوشته اید یا ترجمه کرده اید که چاپ شده است را در این قسمت ذکر کنید.اطلاعاتی مانند نام کتاب ، نام ناشر و تاریخ نشر را در این قسمت بنویسید و به یاد داشته باشید که این قسمت زمانی امتیاز آور است که کتاب شما در زمینه ی تحصیلیتان باشد.
  4. اختراعات و پروژه های تحقیقاتی : اگر اختراع ثبت شده دارید حتما نوع اختراع ، حوزه فعالیتی آن و شماره ثبت اختراع را در این قسمت ذکر کنید و به همچنین اگر در پروژه تحقیقاتی شرکت نموده اید ، اطلاعاتی مانند  نام پروژه تحقیقاتی ، زمان انجام ، و سازمان مجری را ذکر کنید

افتخارات کسب شده 

اگر در المپیاد دانش آموزی توانسته اید رتبه ای را کسب کنید و یا جز رتبه های برتر کنکور مقاطع مختلف بوده اید ، با ذکر جزئیات در این بخش ، آن را تکمیل کنید.

دوره های گذرانده شده 

اگر در کارگاهی یا سازمان خاصی ، دوره ای مربوط به رشته تحصیلی خود را گذرانده اید با ذکر نام استاد ، طول دوره و محل دوره ، این قسمت را تکمیل کنید.

مهارت در زبان خارجی و نرم افزار

اگر در زبان خارجی مهارت دارید و مدرکی در این زمینه گرفته اید حتما ذکر کنید.همچنین اگر در نرم افزاری تخصصی دارید ، میزان تخصص خود را در این بخش بنویسید.

معرف

در این قسمت نام کسانی که معرف شما هستند از جمله نام اساتید خود را با اشاره به جایگاه شغلی و درجه علمی ذکر کنید. به یاد داشته باشید در صورت پذیرش و مصاحبه حضوری ، نامه معرفی این افراد را باید ارائه کنید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش