چگونه پایان نامه خود را به مقاله تبدیل کنیم؟

انتشار 19 خرداد 1400
مطالعه 7 دقیقه

برای دانشجویانی که هنوز تجربه و مهارت لازم برای نگارش مقالات علمی را ندارند، استخراج مقاله از پایان نامه میتواند بسیار مناسب باشد. در این مقاله میکوشیم تا چگونگی تبدیل پایان نامه به مقاله را شرح دهیم.

چگونه پایان نامه خود را به مقاله تبدیل کنیم؟

دانشجویان و محققان جوانی که نیاز دارند تا مقالات علمی خود را نگارش و در مجلات علمی چاپ کنند، فشار و استرس بالایی را تحمل میکنند زیرا دریافت اپلای از دانشگاه یا فارغ التحصیلی از آن و در واقع کل آینده کاری و زندگی آنها در گروی چاپ همین مقاله است، از این رو با توجه به سختی ها و پروسه طولانی نگارش یک مقاله با کیفیت، اکثر این افراد به فکر استخراج مقاله از پایان نامه خود میافتند، اما نباید این کار را آسان بدانیم و تصور کنیم فقط به اصطلاح، کپی - پیست کردن میتوان از پایان نامه مقاله تهیه کرد. در این مطلب میخواهیم تفاوت پایان نامه با یک مقاله را ذکر کنیم و بدانیم چطور میتوانیم از پایان نامه خود مقاله یا مقالاتی قوی استخراج کنیم.

تفاوت پایان نامه با مقاله در چیست؟

در ابتدا باید بدانیم که یک پایان نامه و یک مقاله ژورنالی به اصطلاح، دو ژانر کاملا متفاوت از همدیگرند که برای مخاطب و هدف خاص و متفاوتی از هم آماده و تدوین میشوند.

پایان نامه ها معمولا مجموعه ای از پژوهش هایی هستند که توسط دانشجویان با هدف پایان دادن به دوره تحصیلات خود نوشته میشوند و تمام هدف آن، بر پایه آموزش است و باید در کمیته ای ارائه شود که ارزیابی کند آیا داوطلب شایسته دریافت مدرک تحصیلی است یا نه. بنابراین هدف از یک پایان نامه، نشان دادن دانش نویسنده آن است که منجر به گرایش عمومی به ارائه هر آنچه در مورد موضوع در یک پایان نامه می داند، خواهد شد. در یک پایان نامه به طور معمول، مقدمه ای طولانی، مرور جامع ادبیات، توصیف دقیق روش تحقیق، گزارش دقیق و تفسیر بیش از حد نتایج از ویژگی های مشترک تمام پایان نامه ها است. اما مقالات ژورنالی توسط دانشمندان و محققان معتبر و با دانش مطالعه می شود که به دنبال ایده های عملی هستند که با شواهد و مدارک پشتیبانی شود. مقاله های ژورنالی از نظر ارائه باید بسیار متمرکز باشند. انتظار می رود که این مقالات از یک قالب خاص پیروی کنند و شامل مرور مختصر ادبیات، ارائه کنترل شده روش ها، فقط یافته های اصلی و یک بخش بحث مختصر باشند. مقاله ژورنالی بسیار کوتاهتر از یک پایان نامه است، به طور کلی، تعداد کل کلمات یک نسخه خطی از مقدمه تا انتهای منابع، حدود 3000 الی 5000 کلمه در نظر گرفته میشود، اگرچه این رقم ممکن است بسته به موضوع و مشخصات مجله انتخابی متفاوت باشد، در حالی که یک پایان نامه می تواند تا چند 100 صفحه اجرا شود و بیش از 20،000 کلمه داشته باشد.

تصویر
 

چگونه پایان نامه خود را به مقاله تبدیل کنیم؟

عنوان مقاله: اگر تعداد یک مقاله از پایان نامه استخراج شود که میتوان عنوان پایان نامه را جایگزین عنوان مقاله کرد، اما چون مقاله یک بخش تخصصی را هدف قرار میدهد، اگر بتوانید عنوان مقاله را نزدیکتر به موضوع مقاله بنوسید، بسیار مناسبتر خواهد بود اما اگر بیش از یک مقاله استخراج کرده اید، عنوان مقالات با توجه به موضوع و هدف مقاله تعیین شود. معمولا برای عنوان یک مقاله 6 الی 15 کلمه مناسب خواهد بود. 

چکیده مقاله: برای نوشتن چکیده بهتر است در ابتدا دستورالعمل های مجله انتخابی خود را با دقت بخوانید. برخی از مجلات به چکیده ساختارمند نیاز دارند در حالی که برخی دیگر چکیده ای بدون ساختار را درخواست میکنند. چکیده های گرافیکی و خلاصه ویدیویی نیز  مورد توجه برخی مجلات قرار دارند که از نویسنده مقاله این موارد را درخواست می کنند. چکیده مقاله معمولاً بین 150 الی 250 کلمه، مناسب میباشد.

مقدمه: یک پایان نامه معمولاً مقدمه مفصل تری دارد، زیرا دانشجویان از طریق مرور جامع ادبیات، آشنایی خود را با موضوع و اهداف تحقیق نشان می دهند. با این حال، در یک مقاله ژورنالی، بررسی ادبیات مختصر تر است و باید فقط به اندازه مورد نیاز برای درک شکاف تحقیق منجر به مطالعه، به خوانندگان توضیح داده شود. اگر پایان نامه شما شامل بیش از یک سوال تحقیقاتی است ، اطمینان حاصل کنید که فقط بر روی یک سوال تحقیقاتی، تمرکز کرده اید. بیاد داشته باشید، در حالت ایده آل، مقدمه باید کمتر از یک سوم کل کلمات مقاله باشد. بنابراین، به عنوان مثال، در یک مقاله 3000 الی -4000 کلمه ای، مقدمه باید حدود 1000 کلمه محدود شود.

روش: بخش مواد و روش های یک رساله معمولاً شامل بحثی گسترده در مورد رویکرد و روش تحقیق است. با این حال ، مقاله ژورنالی به ارائه کنترل شده تری از روش ها نیاز دارد، شما باید خود را محدود به توصیف جزئیات روش استفاده شده، به ویژه آزمایشات انجام شده کنید. بحث جامع رویکرد تحقیق در اینجا لازم نیست.

نتایج: در حالی که یک پایان نامه معمولاً هر نتیجه را با جزئیات قابل توجهی گزارش می کند، یک مقاله تنها یافته های اصلی را گزارش می کند. در حقیقت، در نتیجه کم تجربگی یا تفسیر بیش از حد، دانشجویان اغلب در پایان، نتایج خود را که از قدرت کافی برخوردار نیستند، گزارش می کنند. با این حال ، وقتی صحبت از مقالات ژورنالی می شود، باید استانداردهای سختگیرانه تری برای گزارش، رعایت شود و شما فقط باید نتایج را گزارش کنید که مستقیماً مربوط به سوال تحقیق شما باشد و با شواهد قوی پشتیبانی شود. در صورت تمایل ممکن است یافته های ثانویه به عنوان اطلاعات تکمیلی درج شود.

بحث: بخش بحث از پایان نامه با جزئیات بیشتری ارائه می شود و تفسیر کاملی از تمام نتایج با هدف نشان دادن درک کاملی که دانشجو از داده های خود ارائه می دهد، انجام میشود. علاوه بر این، دانشجویان باید با انجام گمانه زنی های گسترده ، علاقه خود را به مسیرهای تحقیقاتی آینده نشان دهند. بخش بحث مقاله ژورنالی باید واضح و دقیق باشد. نباید نتایج خود را در این بخش دوباره تکرار کنید.

منابع: رساله ها معمولاً دارای لیست جامعی از استناد، نقل قول ها، کتاب ها و مقالات مهم و شناخته شده هستند؛ در صورتیکه مقالات ژورنالی شامل تعداد محدودی از این استناد ها هستند و بخش مرجع فقط شامل آثاری است که در مقاله ذکر شده اند. باید این مورد را رعایت کنید که تعداد مراجع در مقالات بسیار محدود تر از پایان نامه ها هستند اما باید تلاش شود تا به جدیدترین و بروزترین منابع موجود، رفرنس داده شود.

نکته: نکات بالا برای راهنمایی بهتر شما ذکر شده تا حدودی بدانید، چگونه می توان پایان نامه خود را به صورت مقاله ژورنالی تغییر دید. اما همان طور که گفته شد این کار به هیچ وجه کار ساده ای نیست و نیاز به دقت و تلاش زیادی دارد. از همه مهمتر، به یاد داشته باشید که پایان نامه خود را در مقاله خود ارجاع دهید و در صورت امکان در کاور لتر ذکر کنید که مقاله بر اساس پایان نامه شما تهیه شده است.

استخراج مقاله در موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. اگر شما قصد ارسال مقاله به مجلات و کنفرانس های علمی دارید، ما میتوانیم مقالات شما را به صورت دقیق فرمت بندی، سابمیت و پیگیری کنیم و در طول این مسیر همراه و همیار شما باشیم. همچنین در صورت نداشتن مقاله میتوانیم از پایان نامه خود شما مقاله یا مقالاتی را بصورت تخصصی استخراج و به مجلات علمی سابمیت کنیم.

سایر خدمات موسسه آذرگان

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.

لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...

 

تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش