چگونه از مجلات معتبر جی سی آر (JCR) پذیرش بگیریم؟

انتشار 8 مهر 1398
مطالعه 3 دقیقه

یکی از بزرگترین دغدغه های اساتید و دانشجویان مقاطع دکتری ، چگونگی دریافت پذیرش از مجلات معتبر بین المللی است. در این مطلب ، چاپ مقالات علمی در مجلات JCR را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

چگونه از مجلات معتبر جی سی آر (JCR) پذیرش بگیریم؟

همانطور که میدانید ، یکی از معتبر ترین نمایه های علمی ، که مورد توجه اکثر دانشجویان و اساتید کشور قرار دارد ، مجلات JCR هستند. کسانی که تجربه سابمیت مقاله به این مجلات را دارند ، بخوبی می دانند که داوری این مجلات مرحله ای و زمان بر است و فقط مقالاتی مورد پذیرش قرار می گیرند که استاندارد های لازم را برای چاپ مقاله داشته باشند. در ادامه می خواهیم بیشتر با مجلات JCR آشنا شویم و در مورد نحوه پذیرش در این مجلات نکاتی را بیان کنیم.

 JCR چیست؟

JCR همان گزارش استنادی مجلات (Journal Citation Reports) است که به صورت سالانه، توسط موسسه اطلاعات علمی تامسون (ISI) در دو نسخه علوم(Sciences) و علوم اجتماعی(Social Sciences) منتشر می شود. معتبرترین مجلات علمی، مجلاتی هستند که در JCR نمایه می شوند و ورود مجلات به JCR بسیار سخت است. در واقع باید این مجلات قوانین و استاندارد های بسیار سختی که از طرف موسسه تامسون رویترز ، مصوب شده را داشته باشند تا بتوانند در این لیست قرار بگیرند.

ایمپکت فکتور

ایمپکت فکتور در سال 1960 میلادی ، توسط یوجین گارفیلد ، بنیان گذار موسسه اطلاعاتی ISI معرفی شد. ایمپکت فکتور مهمترین شاخص مطرح شده در زمینه سنجش علمی است و در واقع ، نشان دهنده میزان تاثیر گذاری یک مقاله به مقالات بعدی است. نحوه محاسبه ایمپکت مجلات در معادله زیر نشان داده شده است.

IF=

چگونه از مجلات معتبر جی سی آر (JCR) پذیرش بگیریم؟

همانطور که اشاره شد ، مجلات JCR ، معتبر ترین مجلات در بین تمام نمایه های علمی هستند ؛ به همین دلیل ، دریافت پذیرش از این مجلات نمیتواند کار آسانی باشد. اما با رعایت برخی موارد ، میتوان درصد پذیرش در این مجلات را تا حد زیادی بالا برد. در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت.

  • موضوع مقاله بروز باشد: باید توجه داشت که موضوعات قدیمی و کار شده نمیتواند شما را به اهدافتان برساند. بهترین مقالات ، مقالاتی هستند که دارای موضوعات ناب و بروز باشند. بهتر است قبل از ارسال مقاله به مجله ، برخی مقالات چاپ شده مطالعه گردد.

  • ترجمه مقاله باید عالی باشد: کسی که مقاله شما را داوری خواهد کرد ، باید کاملا نوشته شما را درک کند. یکی از شایع ترین دلایل ریجکت مقاله ، ترجمه ضعیف و نامفهوم مقالات است. باید مترجم کار ، مترجم تخصصی همان موضوع باشد و بهتر است مقاله قبل از سابمیت ، ویرایش نیتیو شود.

  • منابع مقاله باید بروز باشند: یکی از مسائلی که برای سردبیر مجله بسیار اهمیت دارد ، بروز بودن منابع مقاله است. باید حدالامکان تلاش شود که رفرنس های بکار برده شده در مقاله ، به مقالات مرتبط سه سال اخیر ارجاع داده شده باشند.

  • انتخاب درست مجله بسیار مهم است: باید بدانیم ، بیشترین درصد ریجکت مقالات JCR ، انتخاب نادرست مجله است. مجلات JCR، موضوعات علمی را به صورت تخصصی بررسی میکنند و نباید تنها به عنوان مجله اکتفا کرد ، باید دقیقا اسکوپ مجله مطالعه و با اهداف مقاله مقایسه شود. اگر مقاله و مجله هم موضوع نباشند ، مقاله بدون شک ریجکت خواهد شد.

نکته بسیار ریز برای افزایش درصد پذیرش: اگر استادی دارید که در یکی از مجلات معتبر توانسته مقاله چاپ کند ، و ان مقاله و مقاله شما هم موضوع هستند ، میتوانید مقاله استادتان را در بخش منابع ذکر کرده و به آن ارجاع دهید و مقاله خود را به همان مجله ای که استادتان توانسته پذیرش بگیرد ارسال فرمائید ، در این صورت درصد پذیرش بالا خواهد بود.

  • استفاده از موسسات پژوهشی و کمک گرفتن برای پذیرش از مجلات : یکی از  تخصص های موسسات پژوهشی ، توانایی مذاکره با مجلات معتبر است. این موسسات ماهانه تعداد زیادی مقاله به مجلات مختلف ارسال می کنند و شرایط مجلات ، و آمار پذیرش آنها را بخوبی می دانند. از  این رو استفاده از این موسسات میتواند درصد پذیرش مقالات را بالا ببرد.

خدمات سابمیت مقاله JCR در موسسه آذرگان

  1. استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و رساله دکتری در مدت 3 روز کاری

  2. ترجمه و ادیت فوق تخصصی مقالات علمی توسط مترجم متخصص

  3. بروز رسانی منابع و رفرنس دهی به مقالات مرتبط سه سال اخیر

  4. معرفی مجلات مرتبط با موضوع

  5. فرمت بندی دقیق و سامبیت مقاله در 5 روز کاری و پیگیری های دقیق از مجلات برای مشخص شدن سریع نتیجه.

موسسه آذرگان ، بهترین موسسه ارائه کننده خدمات پژوهشی در کشور

تصویر

 

 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش