چگونه رزومه خود را برای شرکت در آزمون مصاحبه دکتری تقویت کنیم؟

انتشار 29 بهمن 1397
مطالعه 3 دقیقه

برای دانشجویانی که تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع دکتری دارند ، در فرجه ای که دارند ، مهمترین کار ، تقویت رزومه است. در این مقاله نحوه تقویت رزومه دکتری برای آزمون را بررسی خواهیم کرد.

چگونه رزومه خود را برای شرکت در آزمون مصاحبه دکتری تقویت کنیم؟

همانطور که می دانید ، افرادی که درصدد ادامه تحصیل در مقطع دکتری هستند  ، باید علاوه بر قبولی در آزمون کتبی ، در آزمون مصاحبه دکتری نیز  نمره قبولی دریافت کنند. به دلیل افزایش متقاضیان برای تحصیل در این مقطع دکتری و همچنین افزایش بار علمی کشور ، داوران مصاحبه کننده برای انتخاب دانشجویان ، وسواس و سختگیری خاصی را اعمال می کنند و معمولا ، افرادی از این آزمون سربلند بیرون می آیند که رزومه قویتری نسبت به سایر داوطلبان داشته باشند. داوران مصاحبه کننده از جنبه های مختلف به ارزیابی داوطلبان پرداخته و با توجه به نقاط قوت و ضعفشان ، نمرات خود را به آنها اختصاص می دهند. 

برای تقویت رزومه ، جهت شرکت در آزمون مصاحبه دکتری چه کنیم؟

همان طور که می دانید ، داوران آزمون ، نمرات دانشجویان را در سه بخش فعالیت های آموزشی ، فعالیت های پژوهشی  و خود جلسه آزمون ، مورد ارزیابی قرار می دهند و در مجموع از 100 امتیاز ممکن ، امتیاز داوطلبان را صادر می کنند.

فعالیت های آموزشی ، 30 امتیاز دارد که داوران بسته به کیفیت دانشگاه و طول دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد داوطلب ، به او امتیاز میدهند. در صوتیکه داوطلب ، جزء برگزیدگان المپیاد های علمی باشد (تا 5 امتیاز) و یا مدرک معتبر زبان بین المللی داشته باشد (تا 8 امتیاز) ، بر نمرات خود اضافه خواهد نمود.

فعالیت های پژوهشی ، 40 امتیاز دارد که داوران ، نسبت به رزومه پژوهشی هر دانشجو ، امتیازات لازم را جمع بندی می کنند. رزومه پژوهشی ، به فعالیت های در زمینه ی چاپ کتاب مرتبط با رشته تخصصی ، چاپ مقاله مرتبط با رشته در نشریات معتبر و چاپ مقالات کنفرانسی داخلی و خارجی مربوط می شود. چاپ مقاله با داشتن 22 امتیاز پژوهشی بیشترین نقش را در بهبود رزومه داوطبان ایفا می کند.

جلسه آزمون مصاحبه ، 30 امتیاز دارد. داوران ، از لحظه ای که داوطلب وارد جلسه می شود ، تا لحظه خروج ، کاملا حرکات و رفتار های او را زیر نظر دارند و با توجه به رزومه فرد و اطلاعات علمی و رفتاری او ، با مشورت جمعی  امتیاز خود را اعلام میکنند.

نکته : باید این نکته را بدانید که هرچه رزومه قوی تری داشته باشید ، شانس بالاتری برای جلب نظر داوران و قبولی در آزمون مصاحبه خواهید داشت. برای داشتن رزومه قوی ، ملاک ارزشیابی ، داشتن مقالات پذیرش شده از مجلات معتبر است ، اما چاپ مقاله کاری بسیار دشوار و زمان بر است. در این راستا ، یکی از بهترین راه های رسیدن به موفقیت در کمترین زمان ، دریافت مشاوره و کمک گیری از موسسات پژوهشی است. از این رو ، یکی از معتبرترین موسسات پژوهشی ، که  توانسته است نظر مثبت بسیاری از فرهیختگان کشور را جلب نماید ، موسسه آذرگان است.

خدمات موسسه آذرگان در راستای تقویت رزومه

موسسه آذرگان توانسته است با اجماع گروهی از کارشناسان و محققان مطرح کشور ، بهترین خدمات پژوهشی را به دانشجویان و اساتید کشور ارائه دهد. این موسسه از دپارتمان های مختلف از جمله ، دپارتمان چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه و ویراستاری تشکیل یافته است و افرادی که حتی مقاله آماده ندارند می توانند با ارسال پایان نامه خود ، چندین مقاله مستخرج از پایان نامه را از ما دریافت کنند ، ترجمه کنند و در مجلات معتبر ، بصورت تضمینی به چاپ برسانند.

برخی از خدمات موسسه آذرگان

 

موسسه آذرگان ، بهترین موسسه ارائه کننده خدمات پژوهشی در کشور

تصویر
 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
بازدیدکننده
اردلان یزدان پناهی
5 سال پیش
در پاسخ به:
در نوشتن مقاله مشکل دارم
مراحل نوشتن مقاله اصولا به این صورت هست: ابتدا موضوع و نتایج رو که به دست آوردید و صحت سنجی کردید (در واقع بعد از انتخاب موضوع و مطالعه ی مقالات مرتبط و مدلسازی کار خودتون) شروع می کنید به نوشتن مقدمه و بعد تحقیقات که اخیرا انجام شده و یا سال های دورتر اگر مهم باشه رو بیان می کنید. بعد نتایج رو ارائه میدید و در قسمت آخر بحث در رابطه با نتایج که خیلی مهم هست. چون اکثر داور ها اول این قسمت و چکیده رو می خونن. در نهایت چکیده رو در ابتدای کار میارید. و منابع. به همین سادگی هست. منتها خیلی بد هست که داریم بهسمتی میریم که مقاله بنویسیم فقط. به نظرم اگر ایده ای داریم که واقعا مفید هست باید مقاله نویسی کنیم. این هست که تعداد مقالات زیاد هست اما حتی اشتباه و غلطهم در اون ها پیدا میشه. کپی از مقالات خارجی بنده دیدم..واقعا خیلی بده...
بازدیدکننده
تیم پشتیبانی
5 سال پیش
سلام و عرض ادب روزتان بخیر لطفا در حیطه کاری و تخصصی خود ؛ مقالات مرتبط را مطالعه فرمائید و در این راه از استاد راهنما یا دوستان اگاه کمک بگیرد. کلاس های مقاله نویسی هم میتواند برای شما مفید باشد. با سپاس
بازدیدکننده
اشرف السادات سید حسینی
5 سال پیش
در نوشتن مقاله مشکل دارم
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش