چاپ مقاله و تاثیر آن روی کسر خدمت سربازی

انتشار 9 مرداد 1397
مطالعه 2 دقیقه

یکی از سوالات متداول دانشجویان داخلی ، تاثیر چاپ مقاله روی کسر خدمت مشمولان دوره سربازی است. در این مقاله به طور مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت.

چاپ مقاله و تاثیر آن روی کسر خدمت سربازی

یکی از مراحل سخت و اجتناب ناپذیر برای فرزندان ذکور ، دوره خدمت سربازی است. بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، تمام اولاد ذکور بالای 18 سال موظف هستند ، به مدت دو سال از زندگی خود را در بخش ها و سازمانهای مختلف ، به خدمت مقدس سربازی بپردازند. اما بسیاری از افراد به دلایل مختلف  ، نیاز دارند تا این زمان را کاهش دهند. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها ، نگارش و چاپ مقاله در نشریات معتبر است.

در این بخش داوطلبان به دو دسته نخبگان و غیر نخبگان تقسیم بندی می شوند.

نخبگان : این افراد معمولا جز سه نفر اول کنکورهای کارشناسی دانشگاهها یا جز برگزیدگان المپیاد علمی در سطح ملی و بین المللی می باشند. این افراد باید یک پروژه تحقیقاتی در موضوعات لشکری - کشوری را با هماهنگی این سازمان انجام دهند. این افراد پس از گذراندن یک دوره آموزشی دو ماهه ، کارت پایان نامه خود را دریافت می کنند.البته باید در نظر بگیرید پروژه تحقیقاتی که برای سازمان های نظام وظیفه انجام می گیرد ، باید روش تحقیق آن به گونه ای باشد که پروسه اتمام آن حداقل یک سال به طول انجامد.

غیر نخبگان : بر خلاف نخبگان که می توانند با مدرک کارشناسی اقدام به اخذ پروژه نمایند ، افراد غیر نخبه باید حداقل فوق لیسانس باشند. این افراد می توانند با انجام یک یا چند پروژه تحقیقاتی برای سازمانهای نظامی مورد تایید بنیاد نخبگان نیروهای مسلح ، از کسر خدمتی برخوردار گردند.

کسر خدمتی اعمال شده با توجه به نوع پروژه انجام شده متفاوت است. در همین راستا ، برای پروژه های سنگین مورد تایید سازمان ،  بیش از 9 ماه و برای پروژه های سبک ، بین 1 تا 6 ماه کسر خدمتی ، مورد تایید سازمان نخبگان قرار می گیرد.

نحوه ارائه پروژه تحقیقاتی

پس از شروع کار تحقیقاتی ، در فواصل زمانی مختلف انجام پروژه ، باید گزارشی کامل از نحوه انجام و پیشرفت کاری را به نهاد مورد نظر ارائه داد و پس از اتمام پروژه دستاوردهای خود را به قالب یک مقاله در  آورده و در نهاد مربوطه از آن دفاع کرد. در پایان با توجه به کیفیت پروژه و نحوه ارائه ، میزان کسر خدمتی به صورت پیشنهاد به بنیاد نخبگبان نیرو های مسلح ارجاع داده می شود و این ارگان پس از بررسی نظر نهایی خود را اعلام می کند.

نکته : برای کسانی که پروژه های سبک را برای کسر خدمتی خود در نظر دارند ، می توانند 2 الی 3 پروژه همزمان را انتخاب و برای کسر خدمتی زیر 6 ماه اقدام کنند.معمولا انجام این پروژه ها 3 الی 4 ماه زمان لازم دارد.

ارائه پایان نامه برای دریافت کسر خدمتی

دانشجویان می توانند برای دریافت کسر خدمتی ، پایان نامه خود را ارائه کنند. بدین صورت که اصل پایان نامه خود را به همراه  لوح فشرده آن به بنیاد نخبگان نیرو های مسلح تحویل می دهند. پس از آن فایل پایان نامه جهت داوری به یکی از سازمان های نظامی ارسال میگردد و پس از چند ماه سازمان مربوطه نظر خود را به بنیاد نخبگان نیرو های مسلح ارائه می دهد.

موسسه آذرگان

این موسسه کار خود را با اجماع بهترین کارشناس و نخبگان دانشگاههای کشور ، از سال 91 آغاز  و در بخش های چاپ کتاب ، چاپ مقاله و ترجمه فوق تخصصی اقدام به ارائه خدمات نموده است. اکنون در این موسسه بیش از 20 نوع خدمات پژوهشی به علاقه مندان ارائه می گردد.

برای ثبت سفارشات خود ، لطفا کلیک کنید

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش