چاپ مقاله در JCR

انتشار 8 مهر 1397
مطالعه 3 دقیقه

یکی از نیازهای جامعه علمی کشور ، بخصوص دانشجویان مقاطع دکتری ، چاپ مقاله در ژورنال های JCR است. در این مطلب شرایط این مجلات را برای سابمیت ، پذیرش و چاپ بررسی خواهیم کرد.

چاپ مقاله در JCR

شرایط آموزشی و پژوهشی در کشور طوری پیش رفته است که اساتید و دانشجویان مقاطع تحصیلی دکتری ، نیاز دارند تا برای دفاع از پایان نامه ، فارغ التحصیلی از دانشگاه یا ارتقای علمی ، حداقل در یکی از ژورنال های معتبر JCR پذیرش را دریافت نمایند. این مجلات به دلیل تخصصی بودن ، بسیار مورد توجه اهالی علم قرار دارند اما پروسه داوری طولانی و دشوار آن ، دانشجویان را با مشکل مواجه ساخته است. در بخش بعد میخواهیم چاپ مقاله در نشریات  JCR را مورد بررسی قرار دهیم.

مجلات JCR

Journal Citation Reports یا همان گزارش استنادی مجلات که بصورت مخفف ، با نام JCR شناخته شده است ، در واقع گزارشی است که توسط موسسه تامسون رویترز در نسخه های علوم و علوم اجتماعی نمایه می گردد. مجلاتی که در پایگاه JCR نمایه می شوند باید استاندارد های مشخصی را در خود داشته باشند و در صورتیکه به هر دلیلی مجلات ، از این استاندارد ها خارج شوند ، پایگاه ISI این مجلات را از لیست خود خارج خواهد ساخت. همان طور که اشاره شد ، نشریات ایمپکت دار ، مجلاتی هستند که بطور تخصصی موضوعات علمی را مورد بررسی قرار می دهند و داوری این مجلات طولانی مدت و سخت گیرانه است. مجلات JCR معمولا برای اهداف طولانی مدت  ، مانند دریافت پذیرش از دانشگاه های معتبر ، فارغ التحصیلی از دانشگاه ها و ارتقای علمی بسیار مناسب هستند.

ایمپکت فکتور

ایمپکت فکتور ، مهمترین شاخص علم سنجی است که در سال 1960 ، توسط بنیان گذار موسسه ISI ، یوجین گارفیلد ، به جامعه علمی ارائه شد. هدف از ارائه این شاخص ، نشان دادن ارجاعات به مقالات یک ژورنال ، به صورت کمی است. ایمپکت فکتور شاخص بسیار خوبی برای تخمین مقالات یک ژورنال به حساب می آید ، اما برای تخمین یک به یک مقالات ، معیار مناسبی نیست. بدین دلیل که ممکن است تعداد تمام ارجاعات به ژورنال رقم بالایی باشد ، اما برخی از مقالات در آن اصلا استفاده نشده باشد.

موسسه آذرگان

یکی از راه های کاهش زمان در پذیرش مقالات علمی ، دریافت مشاوره و کمک از موسسات پژوهشی است. یکی از موسسات بسیار فعال و قوی در زمینه های مختلف پژوهشی ، موسسه آذرگان است. این موسسه  توانسته است با گرد هم آوردن کارشناسان و محققان 37 رشته علمی ، بیش از 20 خدمت پژوهشی را برای دانشجویان و پژوهشگران داخلی فراهم آورد.

هزینه مجلات JCR در موسسه آذرگان

مجلات JCR ، غالبا مجلات رایگانی هستند که هزینه پذیرش و چاپ مقاله را از خوانندگان و کاربران دریافت می کنند ؛ بدین صورت که چکیده مقالات پذیرش شده را در سایت خود قرار داده و کاربران بعد از مطالعه  ، برای دانلود مقاله کامل ، نیاز به پرداخت هزینه و دریافت اشتراک از سایت مجله دارند. در همین راستا ، هزینه فرمت بندی و سابمیت و پیگیری های مکرر از مجلات در این موسسه ، تنها 250هزار تومان می باشد.

امتیازات پژوهشی مجلات JCR

دانشجویان مقطع ارشد ، درصورت پذیرش از مجلات JCR ، (بسته به داور و دانشگاه مقصد) ، می توانند 7 امتیاز کامل پژوهشی را دریافت نمایند. همچنین اساتید هیئت علمی میتوانند با ارائه مقالات بالای ایمپکت 2 ، درجه علمی خود را ارتقا داده و از استاد یاری به دانشیاری و از دانشیاری به استاد تمامی ارتقا یابند.

سایر خدمات موسسه آذرگان

چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، تبدیل پایان نامه به کتاب ، استخراج مقاله از پایان نامه , بروز رسانی منابع و ارجاع دهی به جدید ترین مقالات مرتبط

نکته : تمام خدمت ارائه شده در این موسسه بصورت 24 ساعته و دریافت مشاوره از کارشناسان ، رایگان میباشد.

موسسه آذرگان ، بهترین موسسه ارائه دهنده خدمات پژوهشی در کشور

تصویر

برای ثبت سفارش لطفا کلیک کنید.

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش