چاپ کتاب با تیراژ پایین

انتشار 22 آبان 1397
مطالعه 3 دقیقه

نگارش کتاب و چاپ آن در تیراژ پایین می تواند یکی از بهترین راه های دریافت امتیازات پژوهشی و تقویت رزومه ، برای اساتید و دانشجویان باشد.

چاپ کتاب با تیراژ پایین

نویسندگان ، قبل از آغاز نگارش ، باید اهداف خود را از چاپ کتاب بدانند. اگر قصد فروش کتاب را دارند ، باید با امضای قراردادی با ناشران مجرب ، کتاب خود را در تیراژ بالا به چاپ برسانند ؛ اما در صورتیکه تنها هدف آنها ، دریافت امتیازات پژوهشی است ، می توانند با چاپ کتاب در تیراژ پایین هم به هدف خود برسند. یک کتاب علاوه بر اینکه می تواند نشان دهنده تخصص نویسنده در تحصیلات و شغل خود باشد ، می تواند بهترین وسیله برای ارتقای شغلی ، ورود به انجمن نخبگان و افزایش حقوق و مزایای شغلی باشد. اما برای چاپ یک کتاب ، باید پروسه آن طی گردد که در بخش بعد به این موضوع خواهیم پرداخت.

مراحل چاپ کتاب

نویسنده ، پس از اتمام کتاب نیاز دارد تا ناشری را برای کتاب خود انتخاب نماید. ناشر در ابتدا موظف است صفحه آرایی کتاب را آغاز کرده و همزمان با طراحی جلد ، اقدام به اخذ مجوزات کتاب ، از جمله شابک ، فیپا و مجوز ارشاد نماید. پس از دریافت مجوز فیپا ، کتاب چاپ شده و در اختیار نویسنده قرار خواهد گرفت.

امتیاز پژوهشی کتاب

همانطور که اشاره شد ، چاپ کتاب علاوه بر اینکه می تواند راهی برای ورود افراد به بنیاد نخبگان باشد ، می تواند یکی از عوامل موفقیت دانشجویان در آزمون مصاحبه دکتری باشد. در این آزمون ، برای چاپ کتاب مرتبط با رشته ، 4 امتیاز پژوهشی در نظر گرفته شده است.

هزینه چاپ کتاب

عوامل بسیاری دخیل هستند تا قیمت تمام شده یک کتاب مشخص گردد. در این بخش به این عوامل خواهیم پرداخت.

جنس کاغذ : قیمت تمام شده کاغذ یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده هزینه کتاب است. کاغذ های با کیفیت ، قیمت بالاتری هم خواهند داشت.

تعداد صفحات : هر چقدر تعداد صفحات در چاپ بالا برود  ، هزینه چاپ آن نیز بالا خواهد رفت.

نوع چاپ : معمولا برای تعداد زیر 200 نسخه از چاپ دیجیتال و برای تعداد بالای 1000 نسخه از چاپ آفست استفاده می کنند که قیمت متفاوتی دارند.

تعداد رنگ : چاپ کتاب بسته به تعداد رنگ های بکار رفته در آن دارای قیمت های متفاوتی خواهد بود.

نوع قطع : قطع و اندازه کتاب در هزینه تمام شده کتاب تاثیر گذار است. 

چاپ کتاب با تیراژ پایین

معمولا نویسندگان جوانی که درصدد چاپ اولین کتاب خود هستند و می خواهند ، خود ناشر کتاب خود باشند و از نوع بازار و عکس العمل مخاطبان نیز خبر ندارند بهتر است ریسک نکنند و شروع کار حرفه ای خود را با تیراژی کم آغاز کنند تا هم تجربه کسب کنند ، و هم سلیقه ی بازار را محک بزنند. چاپ کتاب در تیراژ بالا در صورتی که مورد استقبال قرار نگیرد ، شکستی غیر قابل جبران محسوب خواهد بشد. از این رو می توان کتاب های نوشته شده را در نسخه های 10 الی 30 جلد به چاپ رسانید و با اهدای آنها به اساتید ، آشنایان و همکاران ، از میزان استقبال جامعه با خبر شد.

چاپ کتاب در انتشارات آذرگان

موسسه آذرگان کار خود را از سال 1391 و با اجماع تیمی تخصصی از بهترین کارشناسان و محققان رشته های مختلف علمی آغاز کرده و در زمینه های مختلف علمی ، از جمله چاپ کتاب ، چاپ مقاله و ترجمه تخصصی متون علمی ، به ارائه خدمات میپردازد.

در این مجموعه ، تمام اعضا دست در دست هم داده اند تا با تشکیل مجموعه ای مناسب با ارائه ی محصولی با کیفیت ، رضایت شما نویسندگان عزیز را جلب نمایند و محصولی متفاوت از آنچه که در بازار امروز رایج شده است را با ارائه ی استانداردهای جهانی روانه ی مارکت های کشور و حتی بین الملل کند. کافی است شما دوست عزیز با یکی از راه های ارتباطی با ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت کارشناسان ما جوابگوی سوالات شما عزیزان باشند.

موسسه آذرگان ، بهترین ارائه دهنده خدمات پژوهشی و چاپی

تصویر

برای ثبت سفارش لطفا کلیک کنید.

 

 

 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
بازدیدکننده
تیم پشتیبانی
5 سال پیش
سلام قیمت پشت جلد را می خواهید یا قیمت چاپ کتاب را؟ چون نوع کاغذ متفاوت است و هزینه آن ثابت نیست نمیتوان قیمت دقیق برای طولانی مدت داد. باید هر موقع قصد چاپ کتاب را داشتید از چند ناشر قیمت بگیرید.
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش