چاپ سریع مقاله در مجلات معتبر

انتشار 23 فروردین 1400
مطالعه 6 دقیقه

همه افرادی که به نحوی با مقوله پژوهش و کسب دانش در ارتباط هستند بخوبی ارزش داشتن یک مقاله چاپ شده در مجلات معتبر را میدانند. در این مطلب میخواهیم در مورد نحوه چاپ سریع مقاله در مجلات معتبر صحبت کنیم.

چاپ سریع مقاله در مجلات معتبر

یکی از بزرگترین دغدغه های فعالان عرصه علم و دانش، در نحوه نگارش مقاله است طوری که بتواند در مجلات معتبر، پذیرش و چاپ گردد. چون چاپ مقاله به هیچ عنوان راحت نیست و لازم است چندین خان بزرگ را شکست دهید تا به موفقیت برسید! در ادامه این مطلب، میخواهیم در مورد این خان ها صحبت کنیم و بدانیم چطور میتوان در زمان سریع تری مقاله چاپ کرد!

تصویر
 

چند خان مهم در مسیر چاپ مقاله

خان اول: نگارش مقاله

یکی از مهمترین بخش های یک کار تحقیقاتی، نگارش یک مقاله علمی بر پایه دستاوردها و نتایج آن است. در واقع ارزش یک پژوهش در همین است و بدون نگارش و ثبت یافته ها، باعث هدر رفتن زمان و انرژی محقق میشود. اما نحوه نگارش مقاله بسیار مهم است. با اصول نگارش مقاله آشنا شوید:

انتخاب موضوع پژوهش: موضوع مقاله بسیار مهم است! موضوع مقاله باید بروز باشد بطوریکه که قبلا کمتر روی آن کار شده باشد. 

عنوان مقاله: عنوان باید کوتاه و آموزنده باشد. بطوریکه که با خواندن آن، ذهن خواننده آماده محتوای مقاله شود.

چکیده: همانطور که از اسم چکیده مشخص است، در واقع خلاصه کلی از محتوای مقاله است. چکیده بسیار مهم است و میتواند خواننده را جذب مطالعه کلی مقاله کند یا اینکه او را دلسرد کند! بهتر است چکیده یک بند با حدود 250 کلمه باشد.

مقدمه: مقدمه یک بخش بسیار مهم است و تلاش میکند تا به سوال "چرا این پژوهش انجام شده است؟" پاسخ دهد. بسیاری از داوران، بدلیل محدودیت زمان، ممکن است فقط روی بخش مقدمه مقاله تمرکز کنند! در مقدمه هدف از پژوهش گفته شده و  دلایل انتخاب این موضوع برای پژوهش بیان میشود. بهتر است مقدمه حدود 1 الی 2 صفحه باشد.

نتایج: در این بخش باید اطلاعاتی که بدست آوردیم را سازماندهی کنیم. به‌ عنوان نویسنده ، وظیفه شما در بخش نتایج این است که داده­ ها را بررسی کنید و مقادیر و آمار مهم را برای پاسخ به سؤال تحقیق خود انتخاب کنید. نتایج میتواند 5 الی 6 صفحه باشد.

بحث: در این بخش باید یافته های اصلی، اهمیت و معنای آنها بررسی شود. بخش بحث شامل مبانی نظری و عملی، یافته ها و روش شناسی می باشد. باید یافته های خود را با یافته های سایر محققان مقایسع و تفاوت ها و شباهت ها را بیان و در مورد آنها بحث کنید. این بخش میتواند 3 الی 4 صفحه در نظر گرفته شود.

نتیجه گیری: در این بخش به خوانندگان، اهمیت انجام این پژوهش را نشان میدهد. در این بخش نکات کلیدی و توصیه های لازم برای پژوهش های آتی گفته میشود. نتیجه گیری، بخش جمع بندی است و محتوا باید کاملا ساده و روان نوشته شود و باید یک پیام تاثیر گذار برای خواننده داشته باشید! بخش نتیجه گیری میتواند در یک بند (2 الی 3 سطر) نوشته شود.

منابع و مآخذ: بخش منابع مقاله بسیار مهم است. منابع میتواند یک جمله از کتاب یا مقاله پژوهشگران دیگر باشد. استفاده از منابع درست و تخصصی باعث ارزشمند شدن مقاله میشود. 

خان دوم: انتخاب ژورنال

انتخاب مجله مناسب یکی از مهمترین بخش ها در پروسه چاپ مقاله است. بهتر است قبل از هر تصمیمی بخش اهداف ژورنال بخوبی خوانده شود و چند مورد از مقالاتی که در آخرین شماره مجله به چاپ رسیده ست مطالعه شود. هر مجله علمی موضوعات محدودی را بررسی میکند و نویسنده مقالات نباید تنها با دیدن عنوان مجله، تصمیم گیری کند. مقاله و نشریه انتخابی، باید کاملا هم راستا و هم اسکوپ باشند.

خان سوم: ترجمه تخصصی

همانطور که میدانید، همه مقالات علمی باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند و داورانی که مقالات را بررسی میکنند، برای داوری درست، کاملا منظور و هدف مقاله را درک کنند، از این رو هر چقدر هم که مقاله فارسی شما قوی و منسجم و بروز باشد، اگر ترجمه تخصصی و درستی نداشته باشد، به درد نخواهد خورد! اگر خودتان توانایی ترجمه مقاله را ندارید، بهتر است متن مقاله را در اختیار شخصی قرار دهید که هم تسلط به زبان انگلیسی دارد و هم به متن مقاله تخصص دارد. به شکل ساده تر، اگر مقاله شما به رشته پزشکی مربوط است، مترجم مقاله هم باید پزشک باشد، در غیر این صورت نمیتواند اصطلاحات تخصصی مقاله را درست ترجمه کند.

خان چهارم: سابمیت مقاله

اصطلاح سابمیت کردن همان ارسال مقاله به یک نشریه است. اما قوانین مجلات این اجازه را به ما نمیدهد که هر مقاله ای با هر شکل و فرمت را به مجلات علمی ارسال کنیم و اگر انجام دهیم قطعا مقاله رد خواهد شد. هر نشریه ای برای ایجاد نظم بین تمام مقالات، یک سری قوانین و مقررات را قرار میدهد و نویسنده را ملزم میکند تا قبل از ارسال، ظاهر مقاله را طبق قوانین آنها تغییر دهد! این قوانین همان فرمت و ساختار مجله است و نویسندگان میتوانند با مراجعه به سایت مجله، بخش راهنمای نویسندگان آن را دانلود کنند. پس از رعایت تمام موارد و آماده شدن مقاله، میتوان با استفاده از سیستم سابمیت سایت مجله، مقاله را به دست ادیتور رساند، در صورتیکه سایت مجله فاقد سیستم سابمیت باشد، باید فایل نهایی به ادیتور ایمیل گردد.

خان پنجم: پروسه داوری تا چاپ مقاله

اکنون مقاله شما به دست سردبیر مجله رسیده است. در ابتدا مقاله به صورت سریع بررسی میشود تا از هم اسکوپ بودن مقاله و مجله اطمینان حاصل شود، سپس مقاله در اختیار تیم داوری قرار میگیرد. داوران مقاله هم به صورت دقیق مقاله را بررسی میکنند و مقالاتی که دارای موضوع تکراری یا قدیمی، متن نامفهوم، رفرنس های قدیمی یا ضعف علمی داشته باشند ریجکت خواهند شد و در مقابل مقالاتی که با استاندارد های نشریه هم خوانی داشته باشند، پذیرش میشوند. در برخی مواقع هم ایرادات جزئی از مقاله گرفته میشود و مقاله اصلاحیه میخورد و نویسنده این فرصت را دارد تا با رفع آنها، مقاله پذیرش شود. معمولا پروسه داوری مقالات 2 الی 4 ماه بطول میانجامد.

چاپ سریع مقاله در مجلات معتبر

با مطالعه موارد بالا حتما متوجه شدید با روش های معمولی، پروسه چاپ مقاله، نه راحت است و نه سریع انجام میشود! اما تجربه نشان داده، با رعایت دو مورد زیر، چاپ مقاله سریعتر انجام میشود! 

1. مقاله ای که آماده میکنید، یک مقاله قوی باشد! در واقع باید تمام نکاتی که داوران به آن توجه میکنند و روی آن حساس هستند، رعایت شود. بهتر است موضوع مقاله جدید باشد، ترجمه مقاله تخصصی باشد، متن مقاله توسط ویراستار متخصص بازبینی و ویرایش شود، منابع مقاله جدید باشد و سعی شود نهایتا به کتاب ها و مقالات سه سال اخیر رفرنس داده شود. 

2. کمک گرفتن از موسسات علمی میتواند مسیر شما را هموار کند! موسات علمی که بصورت تخصصی مقاله چاپ میکنند، میتوانند با تجربه و روابطی که دارند، در زمان و هزینه صرفه جوئی کنند. 

تصویر
 

موسسه آذرگان

موسسه انتشارتی آذرگان، یکی از موسسات پژوهشی فعال در زمینه های مختلف علمی بوده که با هدف کمک به دانشجویان، پژوهشگران و اساتید محترم، با اجماع گروهی از بهترین نخبگان و مجرب ترین پژوهشگران اقدام به ارائه خدمات پژوهشی مینمایند. در همین راستا، خدمات موسسه به شرح زیر میباشد:

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.

لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...

تصویر
 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش